• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5268 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۹ مرداد

افزایش شمار قربانیان در سیل ویرانگر

سيل و آبگرفتگي بيش از 250 روستا در كشور را 
فرا گرفته است. شمار قربانيان سيل در كشور از هفته گذشته تاكنون بيش از 55 نفر اعلام شده است. «اعتماد» روايت برخي از افراد در شهرستان‌هاي مختلف را در جريان وقوع سيل از زبان آنها بازگو مي‌كند.

فارس
جاري شدن سيل از شهرستان استهبان در استان فارس شروع مي‌شود. يكي از افرادي كه در جريان سيل حدود 4 ساعت در رودخانه گرفتار شده بود به «اعتماد» مي‌گويد: «هفته پيش براي تفريح با خانواده كنار رودخانه رفته بوديم كه ناگهان بارندگي شديدي شد. لحظه وقوع سيل من و هفت نفر ديگر از اعضاي خانواده‌مان داخل رودخانه بوديم. از بالاي رودخانه صداي فردي را شنيديم كه فرياد كشيد سيل. بعد هم يك‌دفعه جرياب آب رودخانه زياد شد. نمي‌دانم 
چه جوري اما به سختي خودمان را بالاي يك تنه درختي كه در همان نزديكي‌مان بود، رسانديم. لحظات بدي بود حتي يك كودك را ديدم كه با جريان آب به سمت پايين مي‌رفت. پس از چهار ساعت نيروهاي امداد آمدند و توانستند ما را از داخل رودخانه از بالاي آن تنه درخت نجات دهند.»

سيستان و بلوچستان
هفته گذشته در سيستان و بلوچستان بيش از 5 نفر جان خود را به دليل وقوع سيلاب ناگهاني از دست دادند. در اين ميان دو دختر جان باخته از استان سيستان و بلوچستان از اهالي روستاي كمبل دلمراد بودند. «رحماندوست» رييس شوراي بخش كمبل درخصوص جان باختن اين دو دختر به «اعتماد» مي‌گويد: «قبل از وقوع سيل هم در منطقه سيستان و بلوچستان افراد زيادي به خاطر آب جان خود را از دست مي‌دهند. اين دو دختر از اقوام هم بودند. يكي از آنها 19 سال و ديگري 27 سال داشت. حوالي ساعت 3 بعدازظهر روز 5 مرداد اين دو دختر براي تفريح به كنار رودخانه مي‌روند و چون هوا مساعد نبوده بارندگي مي‌شود. يكي از آنها با جريان آب داخل گودالي در كنار زمين كشاورزي مي‌شود و ديگري هم پس از چند دقيقه با جريان آب به داخل گودال مي‌افتد.»

لرستان
دو شب پيش در پي بارندگي‌هاي سيل‌آسا بخشي از شهرستان اليگودرز از توابع استان لرستان دچار خساراتي مي‌شود و 5 نفر از اعضاي يك خانواده جان‌شان را از دست مي‌دهند. «مهدي» يكي از اقوام اين خانواده در‌خصوص حادثه به «اعتماد» مي‌گويد: «عمويم به شهرستان رفته بود. دو دخترعمويم و پسرعمويم به همراه مادرشان و مادربزرگم داخل چادر بودند. چون عشاير بودند و در كنار رودخانه زندگي مي‌كردند وقتي سيل راه مي‌افتد چادر آنها را خراب مي‌كند و با خود مي‌برد. جسد تمام آنها پيدا شده است جز جسد پسرعمويم كه 10 سال داشت.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون