• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5271 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۲ مرداد

محمدرضا عارف در ديدار جمعي از نمايندگان مجلس دهم:

به برادري‌هاي اوايل انقلاب برگرديم

رييس بنياد اميد ايرانيان با بيان اينكه نمي‌توان به دليل محدوديت‌ها و اعمال فشارها كنار كشيد و نظاره‌گر وخيم‌تر شدن اوضاع كشور بود، راه احياي سرمايه اجتماعي حاكميت را ميدان دادن به تمامي سلايق براي اداره جامعه دانست و تاكيد كرد: شرايط ويژه كشور مي‌طلبد همه نيروهاي وفادار به آرمان‌هاي انقلاب ۵۷ با حفظ انسجام و وحدت و با معيار قرار دادن قانون اساسي و براي حفظ تماميت ارضي كشور و جلوگيري از مداخله بيگانگان به برادري‌هاي اوايل انقلاب برگرديم. به گزارش اميدنامه، محمدرضا عارف در ديدار جمعي از نمايندگان مجلس دهم با تسليت فرا رسيدن ايام سوگواري سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و با بيان اينكه نهضت امام حسين(ع) مبتني بر اخلاق بود نسبت به اضمحلال اخلاق در جامعه اظهار نگراني كرد و با اشاره به شرايط ويژه كشور گفت: اداره يك جامعه نيازمند حكمراني خوب است و مبناي يك حكمراني خوب حاكميت حق و عدالت در آن جامعه است.

در اجراي عدالت دچار ضعف‌هاي فراوان هستيم 
وي در همين زمينه ادامه داد: بايد بپذيريم كه در جامعه ما در اجراي عدالت دچار ضعف‌هاي فراوان هستيم و به همين دليل تا رسيدن به حمكراني مطلوب فاصله نسبتا زيادي داريم و مطمئنا در يك حمكراني بد همه افراد آن جامعه اعم از مسوول و غيرمسوول ضرر خواهند كرد. حق مردم ايران نيست كه براي به دست آوردن ابتدايي‌ترين مايحتاج خود دچار مشكل و ناراحتي باشند. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اينكه بايد همه ما از تجارب تاريخي درس بگيريم و مردم را نسبت به بهبود وضعيت جامعه دلسرد نكنيم، خاطرنشان كرد: حق مردم شريف، نجيب و صبور ايران نيست كه به سبك و سياق فعلي و با مشقت فراوان زندگي كنند، حق اين مردم نيست كه براي به دست آوردن ابتدايي‌ترين مايحتاج خود دچار مشكل و ناراحتي باشند، حق ملت بافرهنگ ايران نيست كه به خاطر تنگناهاي فراوان و شرايط سخت زندگي با يكديگر در كوچه و خيابان گلاويز شوند. وي وظيفه نيروي‌هاي اصيل انقلاب را حضور در صحنه و دوري از عافيت‌طلبي دانست و گفت: جريان اصلاحات هميشه با محدوديت‌هاي فراوان روبه‌رو بوده است و هيچ‌گاه براي اين جريان فرش قرمز پهن نكرده‌اند ولي نمي‌توان به دليل محدوديت‌ها و اعمال فشارها كنار كشيد و نظاره‌گر وخيم‌تر شدن اوضاع كشور بود.

منتظر تصميمات دقيقه نودي جريان اصلاحات نخواهيم بود
رييس بنياد اميد ايرانيان با اشاره به برخي اظهارنظرها مبني بر تشتت و عدم هماهنگي در جريان اصلاحات و با بيان اينكه نافي برخي اشكالات در بدنه جريان اصلاحات نيستم ولي جريان مقابل به مراتب دچار تفرقه و چنددستگي است، تصريح كرد: هيچ راهي جز انسجام و يكپارچگي در جريان اصلاحات مانند شرايطي كه در دهه ۹۰ حاكم بود، نداريم براي موضوعات مهم پيش‌ روي كشور هم نبايد دقيقه نود عمل كرد. ما ضمن همراهي و هماهنگي با جريان اصلاحات منتظر تصميمات دقيقه نودي هم نخواهيم بود. عارف يكي از مشكلات اصلي كشور را از دست رفتن سرمايه اجتماعي دانست و با بيان اينكه راه احياي سرمايه اجتماعي حاكميت، ميدان دادن به تمامي سلايق براي اداره جامعه است، تاكيد كرد: شرايط ويژه كشور مي‌طلبد همه نيروهاي وفادار به آرمان‌هاي انقلاب ۵۷ با حفظ انسجام و وحدت و با معيار قرار دادن قانون اساسي و براي حفظ تماميت ارضي كشور و جلوگيري از مداخله بيگانگان به برادري‌هاي اوايل انقلاب برگرديم.

مجلس فعلي از مطالبات اساسي مردم فاصله گرفت
رييس فراكسيون اميد مجلس دهم همچنين با اشاره به عملكرد مجلس يازدهم گفت: شخصا در داوري‌ها در خصوص عملكرد نهادها و افراد تلاش كرده‌ام از مسير انصاف خارج نشوم .نهاد مجلس در مقطع فعلي به مراتب مي‌توانست كارآمدتر و در خدمت منافع جامعه قدم بردارد و از مطالبات اساسي مردم فاصله نگيرد مطمئنا افكار عمومي درباره عملكرد مجلس فعلي قضاوت خواهند كرد. در اين نشست تعدادي از نمايندگان ديدگاه‌هاي خود را درباره شرايط كشور و راهكارهاي برون‌رفت از مشكلات بيان كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون