• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5276 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۲ مرداد

خبرخوان

زمين براي ساخت  1.4 ميليون مسكن فراهم شد

محمد مخبر، معاون اول رييس‌جمهور با بيان دو مانع براي توسعه مسكن در كشور از تهيه زمين براي احداث 1.4 ميليون مسكن در كشور خبر داد.معاون اول رييس‌جمهور گفت: در 9 ماهي كه از زمان دولت گذشته است، گرچه كمبودهايي وجود داشته، اما تاكنون زمين براي ساخت 1.4 ميليون واحد مسكوني فراهم شده است، اما هنوز دو نقص در اين زمينه داريم، يكي اينكه بايد صنعت ساختمان متحول شود. الان براي ساخت ساختمان دو طبقه دو سال زمان مي‌برد در حالي كه در دنيا ساختمان‌هاي 70 تا 80 طبقه را دو، سه ماهه تحويل مي‌دهند.وي گفت: ‌مساله دوم اين است كه دولت مسائل مالي را براي هرگونه ساخت و ساز تامين كند اگر قرار است توسط مردم يا توسط انبوه‌سازان درست شود تامين مالي براي مردم و انبوه‌سازان را فراهم كند و تحول جدي در اين مساله بايد ايجاد شود.

 

سرمايه‌گذاري و مبادله رمزارزها قانوني نيست
علي صالح‌آبادي، رييس‌كل بانك مركزي گفت: خريد و فروش (مبادله) و سرمايه‌گذاري رمزارزها ممنوع است، اما استخراج و استفاده براي واردات كالا ممكن شده است.رييس‌كل بانك مركزي ضمن تاكيد براينكه نوسانات بازار رمزارزها هم زياد است و بايد به آن توجه شود، تصريح كرد: رمزريال يا ريال ديجيتال جايگزين اسكناس ريال است و كارهاي آن انجام شده است. ريال ديجيتال طبق وعده به صورت آزمايشي در شهريور ماه اجرايي مي‌شود. ناشر ريال ديجيتال بانك مركزي است و مردم مي‌توانند به جاي اسكناس از آن استفاده كنند. در چين نيز چنين اقدامي انجام شده و 75 ميليون نفر از يوآن ديجيتال استفاده مي‌كنند.


۹ ميليون و ۳۰۰ هزار دستگاه كارتخوان غيرفعال شدند
اشكان هراتي، رييس اداره اجرايي مركز تنظيم مقررات سازمان امور مالياتي از غيرفعال شدن ۹ ميليون و ۳۰۰ هزار دستگاه كارتخوان خبر داد. وي ادامه داد: يكي از مهم‌ترين اين ظرفيت‌ها بستري تحت عنوان قانون پايانه فروشگاهي و سامانه موديان بود. مواد مختلفي در اين قانون در نظر گرفته شده، ما دو ماده بسيار زيرساختي داشتيم براي اجراي اين قانون، مواد ۱۰ و ۱۱ اين قانون كه ماده ۱۱ را به آن اشاره كرديم، موضوع برنامه است؛ ساماندهي دستگاه‌هاي كارتخوان بانكي و ماده ۱۰ هم شناسايي حساب‌هاي تجاري است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون