• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5278 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۴ مرداد

ويژه

كروز حامي طرح جواني جمعيت و تعالي خانواده

«كمتر كسي اطلاع دارد كه باردار شدن مي‌تواند به معناي از دست دادن شغل كسي باشد. زن باردار هفت ماهه‌اي را تصوركنيد كه تنها به اين دليل از كار صندوقداري خود اخراج شده كه در حين كار نياز به دستشويي رفتن بيشتري دارد. يا زن حقوق‌بگير ديگري را تصور كنيد كه از كار خرده‌فروشي‌اش به اين دليل اخراج شده كه گواهي استراحت پزشك معالج خود را كه حاكي از معافيت وي از بلند كردن اجسام سنگين يا از بالا رفتن از نردبان در طول يك ماه و نيم آخر بارداري است به كارفرماي خود نشان مي‌دهد: اين دقيقا همان چيزي است كه براي پاتريشيا ليي اتفاق افتاد.» اين گزارشي است كه چند سال پيش نيويورك تايمز منتشر كرده و در آن از اين حقيقت پرده برمي‌دارد كه بارداري و ازدواج مي‌تواند منجر به اخراج زنان از كار در امريكا شود.  زنان باردار در بلند كردن اجسام سنگين، ساعات كاري زياد يا ايستادن طولاني‌مدت محدوديت دارند همين مساله باعث ظلم برخي كافرمايان به آنها شده و دستور اخراج آنها صادر مي‌‌شود. اين موضوع به يك معضل جهاني در شاخص‌‎هاي عدالت جنسيتي تبديل شده است. پس بسياري از زنان شاغل، فرزندآوري خود را به تعويق مي‌اندازند تا مبادا شغل خود را از دست بدهند. لذا فعالان اجتماعي معتقدند بنگاه‌هايي كه نسبت به رعايت حقوق اجتماعي زنان متعهدند، تشويق شوند و عملكرد آنها گزارش شود.  شركت كروز به دليل به‌كارگيري بيش از هشت هزار نيروي انساني زن از جمله شركت‌هايي است كه بايد از نظر رعايت شاخص‌هاي اخلاقي عدالت جنسيتي مورد ارزيابي قرار گيرد. به همين ترتيب مسائلي را با مهرداد درويشي، مدير منابع انساني شركت صنايع توليدي كروز در ميان گذاشتيم. او در ابتدا يادآور شد شركت كروز براي استخدام زنان سرپرست خانوار نسبت به مردان اولويت قائل است. وي در همين رابطه در خصوص آمار نيروي انساني اين شركت به تفكيك جنسيت گفت: 8000 نفر از كاركنان شركت كروز خانم و در مقابل تنها 4900 نفر از نيروي انساني مرد هستند. مهرداد درويشي در خصوص شيفت‌هاي كاري به ويژه در ساعات پاياني كه ممكن است تهديدي براي امنيت رفت و آمد زنان باشد، گفت: شركت كروز نسبت به امنيت زنان در شهر حساس است و در انتهاي هر شيفت سرويس اياب و ذهاب تا درب منازل مهياست، چرا كه بحث امنيت پرسنل به ويژه بانوان از اهميت بالايي برخوردار است. درويشي در پاسخ به اين سوال كه كروز در صورت بارداري نيروي انساني زن چه قوانيني دارد، گفت: در اين راستا گروه قطعه‌سازي كروز حمايت ويژه‌اي از طرح جواني جمعيت و تعالي خانواده در جهت افزايش جمعيت و تشويق به اين امر انجام داده است. به گفته مدير منابع انساني كروز طرح فرزندآوري و استحكام خانواده از جمله مواردي است كه شركت براي آن اهميت ويژه‌اي قائل است و اقدامات موثري براي اطمينان بخشيدن به بانوان براي حفظ كار در حين بارداري صورت گرفته است.
كروز براي دوران بارداري تسهيلات مالي و رفاهي ويژه دارد
مدير منابع انساني كروز با اشاره به استقبال اين مجموعه از ازدواج مجردان شاغل اظهار كرد: ازدواج مزاياي خوب بي‌شماري براي انسان به ارمغان مي‌آورد و كروز ضمن استقبال، هداياي ويژه، مرخصي و وام ازدواج ارايه مي‌كند. همچنين به محض اينكه بانوان شاغل باردار مي‌شوند وام‌هاي ضروري و طرح بيمه تكميلي تا سقف دو برابر به آنها پرداخت مي‌شود. درويشي با اشاره به اينكه جهت فراهم آوردن شرايط مناسب و ايده‌ال براي بانوان قبل و بعد از زايمان اهميت ويژه‌اي قائل هستيم، گفت: خانم‌هاي باردار شيفت شب تا پايان دو سالگي كودك به شيفت صبح منتقل مي‌شوند. در فضاهايي كه داراي آلايندگي است اجازه نمي‌دهيم فعاليتي داشته باشند. از آنجا كه جايگاه شغلي آنها حفظ مي‌شود، هيچ دغدغه‌اي در خصوص از دست دادن شغل خود بعد از مرخصي زايمان ندارند. وي ادامه داد: در صورتي كه شرايط همكاري از طرف فرد پس از فرزندآوري مهيا نباشد، مي‌تواند همسر، فرزند و حتي برادر يا خواهر خود را جايگزين كند. مدير منابع انساني كروز در پايان گفت: براي حفظ و نگهداري فرزندان تازه متولد شده براي بانوان شاغل از جمله مهم‌ترين دغدغه‌هاي بارداري در عرصه جديد به حساب مي‌آيد كه كروز علاوه بر پرداخت ماهانه كمك هزينه نگهداري فرزندان به پرسنل پروژه‌هايي از جمله ساخت بزرگ‌ترين و مجهزترين مهدكودك براي مادران شاغل در دستور كار است كه به زودي افتتاح مي‌شود. كروز بارها به عنوان كارآفرين و كارفرماي نمونه معرفي شده و لوح و تقديرنامه‌هايي دريافت كرده است. اين شركت توليدي از جمله شركت‌هايي است كه خود را نسبت به رعايت الزامات اخلاقي، شرعي و حقوقي در خصوص زنان متعهد مي‌داند. به نظر مي‌رسد اهتمام كروز در تامين امنيت زنان و تامين نيازهاي رفاهي زنان باردار و تسهيل ازدواج كاركنان نشانه خوبي از رعايت الزامات و شاخص‌هاي عدالت جنسيتي باشد.

 


مصرف برق استان  چهارمحال و بختياري ركورد زد

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان از ثبت ركورد جديد در مصرف برق استان به ميزان 445 مگاوات خبر داد. به گزارش روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق چهارمحال و بختياري، مهندس مجيد فرهزاد، مديرعامل اين شركت در تشريح خبر گفت: پيك بار مصرف برق استان در يكم مرداد ماه جاري هنگام شب به عدد 445 مگاوات رسيد كه در مقايسه با پيك بار سال گذشته 6 مگاوات افزايش داشته است. وي با اشاره به اينكه پيك بار سال گذشته استان 439 مگاوات رقم خورده است، گفت: در اجراي برنامه‌هاي مديريت مصرف امسال، بخش كشاورزي بيشترين همكاري را در كاهش مصرف برق استان به ميزان 40 مگاوات (روزانه) داشته و بيشترين ميزان همكاري بخش صنعت نيز 14 مگاوات به صورت روزانه بوده است. 


بيشترين ميزباني  رومينگ ملي  از آن كدام اپراتور تلفن همراه است؟

سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي مطابق روند سال‌هاي گذشته در گزارش ۳ ماهه خود تعداد مشتركان روم شده در شبكه اپراتورها (رومينگ ملي) را به تفكيك اپراتورها منتشر كرده كه براساس آن، اپراتور همراه اول همچنان ركورد بيشترين ميزباني را تا پايان ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۱ در كشور داشته است. وضعيت تعداد مشتركان روم شده نشان مي‌دهد كه «همراه اول» ميزبان ۱۵ ميليون و ۶۰۸ هزار و ۴۸۹ مشترك ايرانسلي و ۳ ميليون و ۸۸۸ هزار و ۷۵۴ مشترك رايتلي بوده كه در مقايسه با آمار ارايه شده در پايان سال ۱۴۰۰ رشد قابل ملاحظه‌اي به ويژه از سمت مشتركان ايرانسل داشته است. آمار منتشر شده توسط رگولاتوري از وضعيت استفاده مشتركان اپراتورهاي ايرانسل و رايتل از امكانات مخابراتي اپراتور همراه اول در نواحي تحت پوشش تا پايان سال گذشته به ترتيب شامل ۱۰ ميليون و ۸۶۹ هزار و ۴۹۹ تماس و ۳ ميليون و ۸۹۵ هزار و ۴۳۷ تماس بوده است. اپراتور دوم ارتباطي (ايرانسل) نيز تا پايان سه ماهه اول سال جاري ميزبان ۳ ميليون و ۲۷۶ هزار و ۲۱۱ مشترك همراه اولي و ۲ ميليون و ۲۰۵ هزار ۳۳۳ مشترك رايتلي بوده كه با توجه به آمار مذكور در جايگاه دوم از منظر «تعداد مشتركان روم شده» قرار گرفته است. با توجه به آمار ميزباني ايرانسل در سال گذشته كه شامل ۲ ميليون و ۳۵۷ هزار و ۹۰۹ تماس و ۲ميليون و ۹۸۹ هزار و ۳۴۴ تماس از سمت مشتركان همراه اول و رايتل بوده است، ميزان رشد اين اپراتور در ميزباني از ساير اپراتورها شيبي ملايم داشته است. همچنين اپراتور سوم ارتباطي (رايتل) با قرار گرفتن در رده انتهايي جدول تاكنون ميزبان هيچ يك از دو اپراتور ارتباطي ديگر نبوده است. 


ضرورت نصب مخزن براي تامين آب طبقات بالاي ساختمان‌هاي كرج

براي جريان داشتن و توزيع آب با فشار متعادل در طبقات بالاي ساختمان‌هاي مسكوني در شهرستان كرج، نصب مخزن ذخيره متناسب با تعداد واحدهاي مسكوني هر ساختمان ضروري است. به گزارش روابط عمومي آبفاي البرز، به دنبال افزايش دماي هوا در تابستان و به تبع آن افزايش مصرف، طبقات بالاي ساختمان‌هاي مسكوني با احتمال افت فشار مواجه مي‌شوند، بنابراين ضروري است ساكنان هر ساختمان با نصب مخزن ذخيره به ازاي هر خانوار 250 ليتر و نصب پمپ بعد از اين مخزن، فشار مناسب براي توزيع آب در طبقات فوقاني را ايجاد نمايند. بديهي است آبفاي البرز قادر به تامين آب با فشار متعارف بوده و افزايش فشار آب خارج از استاندارد تعريف شده، موجب خسارت و تركيدگي لوله‌ها خواهد شد. براساس اين گزارش، برخي شهروندان در اقدامي غيرمجاز و غيرفني بدون نصب مخزن، اقدام به نصب مستقيم پمپ روي شبكه آب مي‌كنند كه اين امر علاوه بر اينكه موجب اختلال در شبكه توزيع آب شده و آب‌رساني به سايرشهروندان را با مشكل روبه‌رو مي‌سازد، موجب نداشتن حجم آب ذخيره شده در زمان قطع آب شبكه، سوختن مكرر پمپ بر اثر نوسانات شبكه و... مي‌شود بنابراين در صورت مشاهده و گزارش اين موضوع، آبفاي البرز اقدام قانوني را براي جمع‌آوري اين‌گونه پمپ‌ها به عمل خواهد آورد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
تیتر خبرها
کارتون
کارتون