• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5280 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۶ مرداد

گالري «شهرياران» ميزبان نقاشي‌هاي اكرم ابوالحسني

«ما كجا باد» عنوان سومين نمايشگاه «اكرم ابوالحسني» است كه به كيوريتوري احسان شعردوست از 28 مردادماه تا 3 شهريور در گالري هنري و پژوهشي شهرياران در معرض ديد علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد. به گزارش روابط عمومي گالري هنري و پژوهشي شهرياران، «ما كجا باد» سومين نمايشگاه انفرادي اكرم ابوالحسني است. او نقاشي‌هاي اين مجموعه را در 6 سال اخير خلق كرده و اين مجموعه شامل 28 نقاشي اكسپرسيونيسم است. 
او درباره چرايي انتخاب عنوان «ما كجا باد» براي اين مجموعه گفت: در اين مجموعه به نوعي خواسته‌ام پاسخي براي پرسش‌هاي ذهني‌ام بيابم. پرسشي كه بي‌شك براي بسياري مطرح است. من از دوران كودكي همواره با اين دغدغه مواجه بوده‌ام كه دنيا پيش از خلق انسان چگونه بوده و ما انسان‌ها از كجا آمده‌ايم و پس از مرگ به كجا مي‌رويم. نقاشي براي من ابزاري است تا بتوانم با آن به رازهاي جهان هستي پي ببرم.
ابوالحسني درباره تكنيك نقاشي‌هاي اين مجموعه گفت: اين مجموعه را روي بوم‌هاي در ابعاد 120 در 150 و مقواهايي در ابعاد 30 در 40 با تكنيك اكروليك خلق كرده‌ام البته در اين مجموعه از يكي از تكنيك‌هاي چاپ دستي كه مختص كارهاي خودم است نيز بهره گرفته‌ام.
احسان شعردوست، كيوريتور نمايشگاه «ما كجا باد» گفت: اكرم ابوالحسني از جمله هنرمندان مستقلي است كه تكنيك بسيار خوبي دارد و سال‌هاست به صورت حرفه‌اي نقاشي مي‌كند، اما به دلايل مختلف مثل استقلال در ايده و اجرا و شايد عدم‌ هم‌داستان شدن با جريان عمومي موجود در حوزه تجسمي، كمتر ديده شده و كارش ديده نشده. امروزه در فضاي هنرهاي تجسمي ايران كم نيستند هنرمنداني چون او كه به دليل مختلف كارشان ديده نشده است.
او افزود: گالري شهرياران در كنار تمركزش براي شناسايي و معرفي هنرمندان دهه هفتادي قصد دارد در فصل جديد فعاليتش به شناسايي و معرفي هنرمندان زن مستقل بپردازد و اكرم ابوالحسني همين هنرمندي است كه در اين پروژه آثارش در معرض ديد علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد.
به گفته شعردوست، هنرمند ويژوال زن در ايران در درخواست خود براي به ‌رسميت ‌شناخته ‌شدن، دو سطح عظيم تنش را تحمل كرده است: اول، از جامعه‌اي كه آرام‌آرام با مساله زنِ سخت و مستقل آشنا مي‌شود و آدابي براي آن ندارد؛ دوم، جامعه حرفه‌اي ويژوال كه با سلايق موسمي خود، هماي سعادتش را تنها بر سر قليلي مي‌نشاند و اينچنين، اقبال براي توفيق حرفه‌اي را براي همه دشوار مي‌سازد. در چنين تحليلي، فروست نمايشي «هنر زنان مستقل ايران» در گالري هنري و پژوهشي شهرياران طراحي شد تا به هنرمنداني بپردازد كه روايت هنر آنها از نخستين مصداق‌‌هاي «هنر پنهان» است.
شعردوست، كيوريتور اين سلسله نمايش‌ها در بيانيه «ما كجا باد» نوشته: «در جهاني پر از رنگ و صدا، بي‌رنگ و صداي خام، نقاشي‌هاي رنگي مي‌كشيم؛ بي‌حنجره، بلند فرياد مي‌زنيم... كسي نبيند، كسي نشنود! در مواجهه با بيرون، لبخندي بر لب جايگذاري مي‌كنيم، نه از وجد و وجدان و نه از شعف... كجاهاي‌مان بايد صفحه نمايشِ زندگيِ مدرنِ تمدنِ امروزينِ دلقكان باشد. امروز در جلوت از دوگانگي‌هاي معصومانه خود مي‌گريزيم و در خلوت خود به جزاير دروني خودساخته‌مان بازمي‌گرديم: خسته، افسرده، زخمي، شايد حتي با چاشني اميد و تلخند.»
اكرم ابوالحسني متولد 1359 تهران و فارغ‌التحصيل كارشناسي ارشد پژوهش هنر از دانشكده هنر و معماري تهران، بيش از 10 سال است كه به‌طور حرفه‌اي نقاشي كرده و «ما كجا باد» حاصل تجربه‌هاي او در اين شش سال است. اين نمايش از 28 مرداد تا 3 شهريور 1401 هر روز از ساعت 16 تا 20 در گالري هنري و پژوهشي شهرياران برپا خواهد بود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون