• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5280 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۶ مرداد

ششگلاني هيات فوتبال را ۶ تايي كرد!

يك عمر رياست

سال ۷۴ يعني قبل از شروع بازي‌هاي مقدماتي جام جهاني ۹۸ فرانسه و زماني كه خيلي از فوتباليست‌هاي بنام امروز كشور به دنيا نيامده بودند، جمشيد نظمي كه به عنوان رييس هيات فوتبال استان آذربايجان شرقي منصوب شده بود استعفا داد. به جاي او سردار جواد ششگلاني كه مديريت تربيت‌بدني سپاه استان هم در كارنامه‌اش ديده مي‌شود با مويي سياه كه نشان از جواني مي‌داد روي صندلي رياست هيات فوتبال نشست. سه سال بعد در اولين دوره انتخابات رياست هيات فوتبال استان، ششگلاني در رقابت با بيژن ذوالفقارنسب و تنها با يك راي بيشتر برنده و تبديل به اولين رييس انتخابي اين نهاد شد. 
روز گذشته يعني در سال ۱۴۰۱ و بيش از ۲۷ سال بعد از آن روز كه جواد ششگلاني وارد تشكيلات فوتبال استان آذربايجان شرقي شده بود، براي ششمين دوره پياپي به عنوان رييس هيات فوتبال اين استان انتخاب شد؛ اين‌بار با مويي سپيد و بدني خميده.
بررسي دوران مديريت جواد ششگلاني نياز به تاليف يك كتاب دارد. به هر حال ۲۷ سال ماندن در يك سمت اتفاق كمي نيست. اتفاقات زيادي در اين دوران افتاده كه نياز به واكاوي دارد. از جابه‌جايي‌ها تا واگذاري امتيازات باشگاه‌ها. از دو قطبي شدن فضاي فوتبال در تبريز و شهرستان‌هاي اطرافش تا از هم پاشيده شدن برخي تيم‌هاي استان. دستاورد هم قطعا بوده در اين مدت.  آنچه امروز بايد در مورد جواد ششگلاني و انتخابات‌هاي هيات‌هاي فوتبال استان‌ها بررسي شود ديگر بحث كارنامه و عملكرد نيست. بحث سر اين است كه آيا واقعا حضور يك فرد به مدت ۲۷ سال در يك سمت كه ۴ سال ديگر هم به آن اضافه شده مي‌تواند كمكي كند؟ به اين معنا كه يك مدير بدون شك در طول حداكثر ۸ تا ۱۰ سال هرچه توان و هوش مديريتي داشته ارايه داده و بعد از آن عملا ديگر چيزي براي عرضه نخواهد داشت. در حالي كه مسائل و مشكلات به صورت روزانه در حال توليد هستند و مواجهه با آنها هم نياز به نيروي تازه دارد. 
در تمام اين سال‌ها نامزدهاي رقيب جواد ششگلاني از عادلانه نبودن فضاي رقابت انتخاباتي گفته‌اند. اين مساله را روز گذشته نجف‌زاده آخرين قرباني تسلط ششگلاني بر مجمع انتخاباتي هيات فوتبال استان نيز مطرح كرد. اين مشكل نه تنها در آذربايجان كه در تهران هم وجود دارد. جايي كه حبيب‌الله شيرازي بعد از ۱۶ سال رياست بر هيات فوتبال براي ۴ سال ديگر هم انتخاب شد. حتي خود فدراسيون فوتبال هم از اين مشكل رنج مي‌برد. به اعتقاد بسياري از كارشناسان در مجموع انتخابات‌هاي فوتبال در ايران از هيات فوتبال كوچك‌ترين شهرستان تا رياست فدراسيون فوتبال قابل جهت‌دهي است و اگر يك نفر بتواند ارتباط خوبي با راي‌دهندگان انتخابات برقرار كند دوران مديريت خود را به صورت مادام‌العمر تمديد خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون