• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5281 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۷ مرداد

خبرخوان

واردات خودرو نهايي شد

سيد رضا فاطمي‌امين، وزير صنعت، معدن و تجارت از نهايي شدن واردات خودرو خبر داد و گفت: شنبه هفته آينده خبر قطعي واردات اعلام مي‌شود. وي با بيان اينكه در طرح واردات خودرو، خودروي دست دوم وارد نمي‌شود، گفت: مدل واردات خودرو به بازرگانان بستگي دارد.


دولت ۱۵ درصد كوچك شد

سازمان اداري و استخدامي در راستاي بهينه‌سازي حجم و ساختار دولت اعلام كرد كه اندازه دولت طي سال گذشته ۱۵ درصد كاهش يافته است، همچنين اهداف تعيين شده در جهت بهبود كاربري و توسعه سامانه‌ها نظير سامانه ثبت حقوق و مزايا و پاكنا تا ۶۵ درصد تحقق يافته است. ايجاد بانك اطلاعاتي و داشبورد مديريتي براي اتخاذ تصميمات كلان از 15 شهريور 1400 در دستور كار قرار گرفت و اقدامات مربوط به اين حوزه همچنان ادامه دارد.يكپارچه‌سازي سامانه‌هاي مديريت منابع انساني و ايجاد پايگاه داده‌هاي اطلاعات مربوط به نظام اداري، ايجاد شفافيت و يكپارچگي و ايجاد انضباط مالي و نظارت بر نحوه اجراي دولت الكترونيك در نظام اداري كشور تحقق يافته است.


شهرك‌هاي مسكوني كارگري ساخته مي‌شود
تفاهمنامه همكاري معاونت تعاون وزارت تعاون و شركت عمران شهرهاي جديد با هدف بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي تعاوني‌ها در حمايت از تامين مسكن در شهرهاي جديد كشور امضا شد. مهدي مسكني، معاون امور تعاون وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: بر اساس امضاي اين تفاهمنامه به سمت ساخت مسكن براي طبقات متوسط و ضعيف كشور حركت خواهيم كرد.مسكني تنها راه‌حل خانه‌دار شدن طبقات متوسط و ضعيف كشور را مدل تعاوني‌هاي مسكن دانست.معاون امور تعاون با بيان اينكه ۹ هزار و ۵۰۰ تعاوني مسكن موفق در كشور مشغول به فعاليت است، افزود: شهرك‌هاي مسكوني جوار كارخانه‌اي در سراسر كشور با اولويت كارگران ساخته مي‌شود.


۲۰ هواپيماي ايران‌اير فعال است

شمس‌الدين فرزادي‌پور، سرپرست هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران با اشاره به اينكه تعمير و نگهداري هواپيماهاي هما را در مجموعه ايران‌اير انجام مي‌دهيم، گفت: در زمان حاضر ۲۰ هواپيماي فعال در ناوگان داريم. وي اظهار كرد: تعدادي از هواپيماهاي ايران‌اير كلا زمين‌گير شده‌اند و تعدادي ديگر نيز با اولويت وارد خط پروازي مي‌شوند. به‌طور ميانگين حدود 20 فروند از هواپيماهاي ايران‌اير در تلرانس فعال است. وي بيان كرد: در آينده نزديك اين تعداد را به 32 فروند افزايش مي‌دهيم. سرپرست هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران يادآور شد: تمام هواپيماهاي ايران‌اير در مجموعه هما تعمير و نگهداري مي‌شوند.


ميانگين حقوق ماهانه در كشورهاي عربي چقدر است؟
پنج كشور خليج فارس از نظر ميانگين حقوق ماهانه در رتبه پنج كشور برتر خاورميانه قرار دارند.بر اساس فهرستي كه اخيرا توسط مجله امريكايي «CEO World» منتشر شده است، امارات متحده عربي در صدر فهرست جهان عرب و در رتبه پنجم جهاني قرار دارد و تنها كشور منطقه در بين 10 كشور برتر اين فهرست است. ارزش متوسط حقوق ماهانه خالص در امارات متحده عربي، بر اساس اين فهرست، ۳۶۶۳.۲۷ دلار بوده است كه از همه كشورهاي اروپايي جز سوييس و از همه كشورهاي آسيايي جز سنگاپور پيشي گرفته است. در رتبه دوم جهان عرب، قطر با ميانگين حقوق ماهانه ۳۱۶۸.۰۵ دلار در رتبه يازدهم جهاني قرار گرفت و پس از آن عربستان سعودي با ميانگين ۱۸۸۸.۶۸ دلار در رتبه‌هاي سوم جهان عرب و بيست و پنجم جهان قرار دارد.كويت رتبه چهارم جهان عرب و رتبه ۲۶ جهاني را در ميانگين حقوق ماهانه دارد كه بالغ بر ۱۸۵۴.۴۵ دلار است. پس از آن بحرين با ميانگين ۱۷۲۸.۷۴ دلار در رتبه ۲۸ جهان قرار دارد. در رتبه ششم جهان عرب و ۳۰ در سطح جهان، عمان با متوسط ۱۶۲۶.۶۴ دلار حقوق ماهانه است.


 گازپروم: گاز در اروپا ممكن است تا ۶۰ درصد گران شود
شركت روسي «گازپروم» روز سه‌شنبه هشدار داد كه بر اساس برآورد‌هاي محتاطانه هم قيمت‌ها ممكن است تا زمستان ۶۰ درصد بيشتر از سطح كنوني افزايش يابد. به نوشته وبگاه «پوليتيكو»، كميسيون اروپا از اتحاديه اروپا مي‌خواهد هر چه سريع‌تر اتكاي خود به گاز روسيه را پايان دهد. بر اساس اين گزارش، صادرات گاز روسيه به اروپا از طريق خط لوله «نورداستريم- ۱» هم‌اكنون با ۲۰ درصد ظرفيت در جريان است و شركت گازپروم دليل كاهش صادرات خود را از مدار خارج شدن دو توربين تقويت فشار عنوان كرده است. با اينكه بسياري از كشور‌هاي غربي طي سال‌هاي اخير مدعي تلاش براي كنار گذاشتن سوخت‌هاي فسيلي در مبارزه با تغييرات اقليمي شده‌اند، پس از مواجهه با بحران انرژي ناشي از تحريم روسيه، به بازگشايي نيروگاه‌هاي قديمي روي آورده‌اند كه با فرآورده‌هاي نفتي و زغال‌سنگ كار مي‌كنند.


سفرهاي دريايي جام جهاني قطر انجام مي‌شود؟
مهدي‌ فرمهيني‌فراهاني، سرپرست اداره كل امور دريايي از آمادگي براي سفرهاي دريايي جام جهاني قطر خبر داد و گفت: هنوز سرمايه‌گذاران پاي كار نيامده‌اند و با وجود اينكه اسكله و پايانه‌هاي مسافري ما آماده اين سفرهاست همه‌ چيز بستگي به بخش خصوصي دارد.فرمهيني‌فراهاني درباره جزييات سفرهاي دريايي برنامه‌ريزي شده به مقصد قطر در ايام جام جهاني اظهار كرد: ‌در حال حاضر بنادر استان‌هاي هرمزگان و بوشهر آمادگي انجام سفرهاي دريايي جام جهاني قطر را دارند و اسكله‌ها و پايانه‌هاي مسافري در بنادر باهنر، كيش و بوشهر براي اين كار آماده شده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون