• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5282 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۹ مرداد

روي خط سياست

بودجه 1401 مشكلات جدي دارد
فارس|خطيب نمازجمعه تهران با بيان اينكه نظارت ديوان محاسبات نقش مهمي در اصلاح ساختار بودجه دارد، گفت: از مجلس و دولت مي‌خواهم گزارش‌هاي پيوست تفريغ بودجه را مورد توجه قرار دهند. حجت‌الاسلام سيد محمدحسن ابوترابي‌فرد با اشاره به ارايه گزارش تفريغ بودجه در 31تيرماه گفت: گزارش تحليلي بر موضوعات خاص در ۱۹ سرفصل بودجه و گزارش تحليلي آسيب‌هاي ساختار نظام بودجه‌ريزي كشور ارايه شده است. يكي از اين گزارش‌ها در مورد ميزان اوراق مالي صادر شده در سال ۱۴۰۰ است و اينكه چه مقدار استقراض از طريق صدور اوراق مالي صورت گرفته است. ابوترابي‌فرد در پايان گفت: تحليل اين حوزه از مسائل كليدي بودجه و توجه به رفع كاستي‌ها قطعا به ارتقاي نظام بودجه‌ريزي كشور كمك مي‌كند.البته ما در اين حوزه خصوصا در بودجه ۱۴۰۱ مسائل و مشكلات جدي داشتيم .


دولت لايحه جديدي براي اصلاح قانون انتخابات به مجلس مي‌فرستد
ايلنا|وزير كشور در توضيح آخرين وضعيت لايحه جامع انتخابات و اينكه آيا دولت تصميمي براي ارسال اين لايحه به مجلس دارد، گفت: مجلس طرحي براي اصلاح قانون انتخابات دارد و در دولت سابق نيز لايحه جامع انتخابات تهيه شد، اما با توجه به اشكالاتي كه داشت، پيگير تهيه لايحه جديدي هستيم و لايحه را قطعا پيش از پايان دوره يازدهم به مجلس مي‌فرستيم. احمد وحيدي اظهار كرد: در مرحله فعلي كارهاي مرتبط با لايحه جامع انتخابات در وزارت كشور انجام مي‌شود و سپس به دولت ارايه خواهد شد لذا طبيعي است كه براي تصويب لايحه در دولت و ارسال به مجلس زمان لازم است. ما در تلاشيم هر چه زودتر كار را در وزارت كشور به اتمام برسانيم و لايحه را به دولت بفرستيم. وي يادآور شد: لايحه جامع انتخابات شامل موضوعات متعددي است، اگر بخواهيم لايحه جامعي كه اصلاح قانون انتخابات مجلس، رياست‌جمهوري و شوراها را پوشش دهد، تهيه كنيم، زمان بسيار لازم دارد. ما اگر بتوانيم، تمام انتخابات را در جريان اصلاح قانون پوشش خواهيم داد و لايحه جامع انتخابات شامل انتخابات رياست‌جمهوري، مجلس و شوراها را تهيه كرده و به دولت مي‌فرستيم.


اتهامات تند معاون رييسي عليه دولت روحاني روي آنتن زنده سيما
فرارو|معاون پارلماني رييس‌جمهور با ابراز تاسف از رخوت و سستي و ناكارآمدي‌هاي ۸ سال گذشته اظهار داشت: با كمال تاسف در اين دوره بسياري از پروژه‌ها حتي برخي از آنها كه پيشرفت فيزيكي بالاي ۹۰ درصد داشتند به حال خود رها شدند و اراده، عزم و جديتي براي تكميل پروژه‌ها نيمه‌تمام و اجراي پروژه‌هاي جديد وجود نداشت. به گفته خودشان براي بودجه‌هاي عمراني ۱۰ درصد در نظر مي‌گرفتند و مشخص نبود از اين ۱۰ درصد چقدر تخصيص داده و اجرايي مي‌شد؟ سيد محمد حسيني در برنامه تلويزيوني «رودررو»، با اشاره به جلساتي كه پيش از انجام سفر‌هاي استاني انجام مي‌شود، گفت: قبل از اينكه سفر استاني انجام شود آخرين وضعيت استان مورد ارزيابي قرار گرفته و نظرات مسوولان استان گرفته مي‌شود سپس در جلساتي به رياست معاون اول و معاون اجرايي رييس‌جمهور كه در آن مسوولان ارشد دستگاه‌هاي اجرايي حضور دارند، مسائل و مشكلات استان مورد بررسي و تصميم‌گيري قرار مي‌گيرد و همه اين مراحل انجام مي‌شود تا در نهايت تصميم‌هاي سنجيده، دقيق و قابل اجرا گرفته شود.


فرمانده نيروي دريايي سپاه هشدار داد
سپاه‌نيوز|سردار دريادار تنگسيري گفت: به هر كشوري كه زمينه مداخلات و حضور قدرت‌هاي استكباري را در منطقه فراهم مي‌آورد و به آنها پايگاه، فضا و خاك مي‌دهد تا ائتلافي نظامي عليه ملت‌هاي منطقه شكل دهد، هشدار مي‌دهيم در قدم اول، بيشترين هزينه براي رفتار‌هاي غيردوستانه و تحريك‌آميز را ابتدا خودشان و در قدم دوم، فضاي باثبات و امن منطقه پرداخت خواهد كرد. سردار دريادار پاسدار عليرضا تنگسيري در آيين اختتاميه بيست و دومين همايش سراسري فرماندهان و مسوولان اين نيرو خاطرنشان كرد: ما با كشور‌هاي همسايه در منطقه خليج فارس برادريم و تلاش مي‌كنيم كه با همه آنان با حفظ اصل مترقي وحدت اسلامي، روابط و تعامل برادرانه و حسنه داشته باشيم و ثبات امنيت همه كشور‌هاي منطقه، هدف ماست و همه ما بايد بدانيم هر جا رژيم كودك‌كش و پليد صهيونيستي حضور يافته است جز چپاول، فتنه‌انگيزي و تجاوز، اثر ديگري از او برجاي نمانده است.


صدور اسناد مالكيت ۳۵۳ هزار و ۵۴۲ مترمربع شهرستان دماوند
مركز رسانه قوه قضاييه|مديركل ثبت اسناد و املاك استان تهران از صدور اسناد مالكيت سازمان آب منطقه‌اي تهران حريم و بستر ۲ رودخانه زيارت و اوچونگ شهرستان دماوند خبر داد. علي‌اصغر حيدرنژاد بيان كرد: اسناد مالكيت سازمان آب منطقه‌اي تهران در بستر و حريم رودخانه زيارت به مساحت ۱۱۳ هزار و ۸۴۷ متر مربع و حريم و بستر رودخانه اوچونك به مساحت ۲۳۹ هزار و ۶۹۵ مترمربع در شهرستان دماوند صادر شد. وي افزود: صدور اسناد مالكيت اين ۲ رودخانه توسط ثبت اسناد و املاك استان تهران صادر شده است. صدور اسناد مالكيت رودخانه‌ها نقش موثري در جلوگيري در تثبيت بستر و حريم رودخانه‌ها دارد. به تازگي نيز اسناد مالكيت ۲ رودخانه نمرود و مرجي‌خاني در شهرستان فيروزكوه صادر شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون