• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5283 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۳۰ مرداد

مورد خاص پيشكسوت سرخ‌ها؛ بدنسازي به جاي كري‌خواني مجازي

رضا نوروزي مردي كه دير شروع مي‌كند ولي بهترين مي‌شود

شايد در زمان‌هاي خيلي دور، موقعي كه هنوز ورزش به آن صورت حرفه‌اي نشده بود ورزشكاراني پيدا مي‌شدند كه بتوانند در دو رشته در سطح بالا فعاليت كنند. مثلا طرف دووميداني‌كار بود و گاهي سر از شنا هم در مي‌آورد. يكي بسكتباليست بود و در واليبال هم سرك مي‌كشيد. اما اينكه كسي بتواند پيراهن دو تيم ملي مختلف را در فاصله زماني چند ساله به تن كند كار بسيار سخت و نادري به حساب مي‌آمد. سخت تا همين جمعه شب.
جمعه شب هنگامي كه رضا نوروزي ستاره سابق فوتبال ايران و باشگاه پرسپوليس روي استيج مسابقات فيتنس قهرماني كشور و انتخابي تيم ملي رفت، براي نخستين‌بار ورزش ايران ورزشكاري را به خود ديد كه مي‌تواند در دو رشته متفاوت و چه بسا بسيار دور از هم بدرخشد. 
رضا نوروزي اواسط دهه 90 فوتبال حرفه‌اي را كنار گذاشت، آن‌هم به دليل مصدوميت‌هاي پرشماري كه نصيبش شده بود. او زماني كه كفش‌هايش را آويخت با به ثمر رساندن 24 گل در فصل 90-89 ركورددار گلزني در يك فصل رقابت‌هاي ليگ بود و جالب اينكه ركورد او بعد از 11 سال هنوز هم پابرجا مانده. در دو فصل گذشته تعداد گل‌هاي آقاي گل ليگ به عدد 20 هم نرسيد! 
نوروزي خيلي دير و در اواسط دهه سوم زندگي به سطح اول فوتبال ايران معرفي شده بود اما آن‌قدر كيفيت داشت كه بتواند تقريبا تمام مدارج ترقي را در فاصله كمتر از 6 سال طي كند. او در همين مدت به پرسپوليس رسيد و توسط افشين قطبي به تيم ملي هم دعوت شد و بازي كرد. اراده آهنين او براي كسب موفقيت در زماني كه احتمالا خيلي‌ها نسبت به موفقيت فوتباليستي كه تازه در بيست‌وچند سالگي به فوتبال حرفه‌اي معرفي شده ترديد داشتند، نوروزي را پله پله بالا برد. همين اراده آهنين حالا او را قهرمان فيتنس كشور كرده است.جمعه در چارچوب دومين دوره رقابت‌هاي فيتنس قهرماني كشور، مسابقات فيتنس استايل در فينال رده بزرگسالان در سه دسته 175-، 185 - و 185 + سانتي‌متر برگزار شد كه درنهايت بعد از برگزاري دو راند فيگور و كت و شلوار، نفرات برتر معرفي شدند. در دسته 185+ سانتي‌متر مسابقات، اين رضا نوروزي مهاجم سابق پرسپوليس و تيم ملي فوتبال كشورمان بود كه به مقام قهرماني دست يافت. رضا نوروزي با استايلي جذاب، لبخندي به لب و خونسردي ذاتي، درست همانند مواقعي كه دروازه حريفان را مثل آب خوردن مي‌گشود روي استيج رفت و نظر داوران را به خود جلب كرد. در پايان مسابقات همه دسته‌ها هيات ژوري مسابقات شامل سلبريتي‌ها و چهره‌هاي سرشناس دنياي رسانه و ورزش از جمله منوچهر هادي، بهرنگ علوي، عليرضا حيدري، پدرام كريمي، علي لهراسبي و... اقدام به انتخاب ورزشكار شايسته نمودند كه درنهايت اين رضا نوروزي بود كه همه رقباي قدرتمند و حرفه‌اي‌اش را پشت سر گذاشت و اول شد. به اين ترتيب رضا نوروزي با قهرماني در مسابقات فيتنس قهرماني كشور به تيم ملي اين رشته راه پيدا كرد و تبديل به نخستين ورزشكار تاريخ ايران در عصر حاضر شد كه مي‌تواند در دو رشته متفاوت ملي‌پوش شود. 
روي كاغذ نوروزي باز هم دير وارد شده. تعداد سال‌هايي كه نوروزي به ورزش بدنسازي و رشته فيتنس رو آورده به تعداد انگشتان يك دست هم نمي‌رسد. اما او در همين مدت كم يك نايب قهرماني و يك قهرماني مسابقات را در كارنامه دارد. رضا نوروزي سال پيش هم در مسابقات فيتنس قهرماني كشور كه در شرايط سخت كرونايي برگزار شده بود شركت كرد و با وجود تحسين همگان به مقام دوم رسيد. نوروزي بعد از عدم كسب عنوان قهرماني نااميد نشد و با تلاش بيشتر حالا قهرمان فيتنس كشور است. 
نوروزي در حالي به چنين عنواني در سن 40 سالگي دست پيدا كرده است كه از ميان هم‌نسلان او در فوتبال تعداد اندكي شانس آورده‌اند و تلاش كرده‌اند و سرمربي شدند و مابقي بيزينسي راه انداخته‌اند و به گشت و گذار ميان برنامه‌هاي مختلف تلويزيوني و حضور در رسانه‌ها و تعريف كردن خاطرات و اظهارنظر در مورد مسابقات ليگ مشغولند تا همچنان در خاطره هواداران فوتبال باقي بمانند. اما رضا نوروزي كه مي‌توانست با تكيه بر حضور در تيم ملي و باشگاه پرسپوليس صرفا تبديل به يك چهره اينستاگرامي شود، راه سخت‌تري در پيش گرفت و در يك ورزش شايد خيلي بي‌ربط به فوتبال صاحب موفقيت شد. 
همان‌طور كه با توجه به شرايط فعلي ليگ و وضعيت مهاجمان گلزن فوتبال ايران خيلي خيلي بعيد است كسي بتواند ركورد 24 گل در يك فصل رضا نوروزي را بشكند، احتمال كمي مي‌رود كه در آينده ورزشكار ديگري پيدا شود كه بتواند در دو رشته مختلف و 
آن هم در فاصله زماني طولاني به پيراهن تيم ملي برسد. خود نوروزي خيلي اميدوار است كه بتواند در رشته جديد هم ملي‌پوش شود و اگر اتفاق خاصي نيفتد اين رخداد توسط آقاي گل خوش‌تيپ ورزش ايران به ثبت خواهد رسيد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون