• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5283 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۳۰ مرداد

خبرخوان

پرداخت وام ساخت مسكن روستايي متوقف شد
حسن ‌الله‌ياري، كارشناس مسكن در خصوص جبران عقب‌ماندگي در تخريب و نوسازي 1 ميليون و 800 هزار واحد در روستاها اظهار داشت: «در سه سال باقي‌مانده از دولت سيزدهم، به منظور برنامه‌ريزي براي تخريب و نوسازي 1 ميليون و 800 هزار واحد مسكوني در روستاها لازم و ضروري است نوسازي و ساخت حداقل 600 هزار واحد مسكوني در سال در دستور كار قرار گيرد تا عقب‌ماندگي ساخت 1.8 ميليون واحدي در روستاها‌ها جبران شود. وي افزود: به منظور جبران عقب‌ماندگي در بازسازي واحدهاي فرسوده روستايي، تخريب و نوسازي 800 هزار واحد در سال ضروري است، اما سازمان برنامه از دستور رييس‌جمهور در فراهم كردن شرايط پرداخت وام ساخت مسكن سرپيچي مي‌كند.


احياي برجام، حجم تجاري  ايران را افزون مي‌كند
سيد محمد غرضي، وزير اسبق نفت اظهار داشت: احياي برجام، حجم تجاري ايران را افزون مي‌كند. اين موضوع مي‌تواند راه تجارت تمام شركاي جهاني با ايران را باز كند و در نتيجه بين اروپا، امريكا، چين، ژاپن و ...، رقابتي تجاري به نفع دولت و ملت ايران اتفاق خواهد افتاد. وزير اسبق نفت در خصوص لزوم يكسان‌سازي نرخ دلار افزود: دولت بايد قيمت دلار را در بازار آزاد و بانك مركزي يكسان كند تا شركاي تجاري اعم از اروپا و امريكا و همسايگان و ... بتوانند مبناي مقايسه‌اي داشته باشند. اگر مبناي مقايسه‌اي نداشته باشند، يك عده تاجر نوظهور مي‌آيند ارز ارزان مي‌گيرند و ضد توليد داخلي عمل كنند.


رشد ۵ درصدي ميزان ورودي آب به سدها
حجم آب ورودي به سدهاي كشور از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه ۱۴۰۰) تا ۲۰ مردادماه با رشد ۵ درصدي نسبت به مدت مشابه پارسال روبرو شده است. حجم آب موجود در سدهاي كشور از ابتداي سال آبي جاري تا ۲۰ مردادماه در حالي به رقم ۲۱ ميليارد و ۹۸ ميليون مترمكعب رسيده كه اين رقم در سال آبي پارسال (ابتداي مهر ۱۳۹۹ تا آخر شهريور ۱۴۰۰) ۲۲ ميليارد و ۳۲ ميليون مترمكعب بوده كه كاهش ۲ درصدي را نشان مي‌دهد. درصد پرشدگي سدهاي كشور در سال آبي جاري هم تا ۲۰ مردادماه ۴۵ درصد گزارش شده است.


ريزش ۱۲ هزار واحدي شاخص كل بورس
شاخص كل بورس به عدد يك ميليون و ۴۳۸ هزار واحد رسيد. شاخص كل بورس تهران پس از پايان معاملات ديروز ۱۲ هزار و ۵۹۲ واحد افت كرد و به عدد يك ميليون و ۴۳۸ هزار واحد رسيد. شاخص هم‌وزن هم با كاهش بيش از ۳۲۰ واحدي همراه شد و به كانال ۳۹۸ هزار واحدي بازگشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون