• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5284 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۳۱ مرداد

روي موج خبر

اراده دولت براي احياي  جهاد سازندگي جدي است
برنا |معاون اول رييس‌جمهور در جلسه‌اي با اعضاي حقيقي شوراي عالي جهاد سازندگي بر عزم و اراده جدي دولت براي احياي اين جريان مردمي در كشور تاكيد كرد. محمد مخبر با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري و رييس‌جمهور براي پشتيباني از فعاليت‌هاي جهادي گفت: رويكرد جدي دولت سيزدهم توسعه و محروميت‌زدايي با اتكا به توان و ظرفيت مردم است و جهاد سازندگي بايد به جرياني اميدآفرين و نمادي براي كارآمدي نظام تبديل شود. در اين زمينه برنامه دولت صرفا رفع مشكلات مردم در كوتاه‌مدت نيست، بلكه مي‌خواهد همه خلاقيت‌ها و ظرفيت‌هاي مردمي را براي ساخت آينده كشور  به كار بگيرد.


دستاوردهاي صنعت دفاعي كشور نمادي از شكست تحريم است

مهر | رييس مجلس معتقد است: دستاوردهاي غرورآفرين صنعت دفاعي كشور نمادي از شكست سياست‌هاي تحريمي دشمنان ايران اسلامي بوده و توان دفاعي ما بومي است. محمدباقر قاليباف در نطق پيش از دستور جلسه علني تاكيد كرد: قابليت بازدارندگي و توان دفاعي كشورمان بومي و جوشيده از فكر و توان ايراني است و هيچ قدرتي نمي‌تواند مانع از افزايش مستمر قدرت بازدارندگي ايران و تقويت توان دفاعي كشور شود. قاليباف با بيان اينكه صنعت دفاعي كشور در حال حاضر سه ويژگي مهم و راهبردي را با هم تركيب كرده است، تصريح كرد: اول اينكه به يك صنعت پيشران تبديل شده كه همزمان با خود ساير رشته‌هاي علمي به ويژه فني و مهندسي را توسعه مي‌دهد. دوم اينكه با تامين نيازمندي‌هاي نيروهاي مسلح و ايجاد برتري فناورانه نقش مهمي در قدرت دفاعي و بازدارندگي كشور ايفا مي‌كند و سومين ويژگي آن است كه با گشودن باب صادرات دفاعي در آينده نزديك به مكمل مهمي براي اقتصاد كشور تبديل خواهد شد.


انتقاد تند نماينده مجلس  از وزير صمت
ايسنا| نماينده مردم بندرعباس در مجلس شوراي اسلامي تنها راه برون‌رفت از گرفتاري‌ها و نابساماني‌ها را نظارت دقيق مجلس بر كار دولت دانست و گفت: تحقيق و تفحص يكي از ابزار‌هاي نظارتي مجلس و بسيار قابل اهميت است. احمد مرادي در نطق  ميان دستور خود در جلسه علني ديروز مجلس گفت: جايگاه خطير مجلس شوراي اسلامي به عنوان عصاره فضائل ملت ايران لقب گرفته است، يعني تحمل بار سنگين امانتي كه مردم به نمايندگان خود وديعه داده‌اند.


برخي خانم‌ها حتي شلوار هم نمي‌پوشند
خبرآنلاين |عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: روسري‌ها پايين‌تر رفته و موها بيرون آمده، آن آرايش‌هاي تند و گاهي لباس‌ها و شلوارهاي خاصي كه پوشيده مي‌شود و گاهي مواقع هم پوشيده نمي‌شود، ضرر و لطمه زيادي براي جامعه دارد و نبايد ما براي آنها اشك بريزيم. آيت‌الله سيدمحمد غروي درباره بودجه‌هاي هنگفتي كه به بخش فرهنگي سازمان‌ها و ارگان‌ها اختصاص يافته، گفت: اينكه مسوولان فرهنگي و ديگر مسوولان بايد متناسب با امكانات موجود در دنياي امروز پيش‌بيني‌هاي لازم را مي‌كردند اما نكردند يا كم‌كاري كردند، سرجاي خودش... اما اينها موثر هستند و نبايد تمام موضوع را يك‌جانبه و از يك زاويه ببينيم و تمام آن را در ارتباط با مسائل اقتصادي و ديگر نبينيم كه جنبه سياسي پيدا كند.


انرژي اتمي ربطي به بمب ندارد
ايلنا| رييس سازمان انرژي اتمي گفت: امسال با همكاري وزارت آموزش و پرورش تصميم گرفتيم مدارس انرژي اتمي خود را كه هر ساله سهمي در المپيادي‌ها نيز داشته‌اند؛ در شهرهايي كه در آنها تاسيسات وجود دارد از مقطع دبستان گسترش دهيم. محمد اسلامي در سي و ششمين اجلاس سالانه روساي آموزش و پرورش، با بيان اينكه انرژي اتمي ربطي به بمب ندارد، خاطرنشان كرد كه بمب را مي‌گويند تا اجازه دسترسي به اين فناوري را پيدا نكنيم. ما در بخش مولكولي روي آب سنگين كار مي‌كنيم و امسال توانستيم خط توليد قطره غربالگري نوزاد از آب سنگين را راه‌اندازي كنيم. قبل انقلاب نيز با ورود به حوزه فناوري‌هاي نوين و نوظهور به دليل آنكه قدرت‌ساز است، مخالف بودند. جمهوري اسلامي ايران كمتر از ۲درصد ظرفيت اتمي جهان را دراختيار دارد، اما ۲۵درصد بازرسي جهان را در جمهوري اسلامي ايران انجام شده است و برجام را با تخريب و زير سوال بردن زير ساخت هسته‌اي شروع كردند.


شرایط عمومی جدید داوطلبان انتخابات مجلس مشخص شد 

فارس| بر اساس تصميم نمايندگان عضو كميسيون شوراها و امور داخلي  شرايط عمومي جديد داوطلبان انتخابات مجلس مشخص شد. بر اساس اعلام علي حدادی، سخنگوي كميسيون شوراها و امور داخلي داوطلبان باید در هنگام ثبت نام حداقل سن 30 سال تمام و حداکثر 75 سال هجری شمسی داشته باشد، داشتن حداقل مدرک تحصیلی معتبر در مقطع ارشد یا سطح سه حوزوی یا معادل آن که در همه نهادها و سازمان‌های جمهوری اسلامی ارزش استخدامی داشته باشد، گواهی معتبر و مورد تایید بالاترین مقام مربوطه مبنی بر داشتن حداقل 5 سال سابقه اجرایی، آموزشی و پژوهشی در بخش عمومی، خصوصی ـ دولتی یا غیردولتی در هنگام ثبت‌نام از جمله شرایط عمومی است. حدادي همچنين خاطرنشان کرد: برخی شرایط برای بررسی بیشتر داوطلبان به کارگروه تخصصی ارجاع شد؛ در نشست بعدی نیز کمیسیون شرایط عمومی و خصوصی داوطلبان انتخابات مجلس را بررسی می کند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون