• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5284 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۳۱ مرداد

با بازي رضا عطاران ، پژمان جمشيدي و هديه تهراني

بازگشت عياري به سينما با فيلمي شاد

عياري «ركر» را با حال و هواي فيلم‌هاي بيلي وايلدر مي‌سازد. كيانوش عياري فيلمساز نام‌آشناي سينماي ايران بعد از نااميدي از پخش سريال 87 متر دوباره به سينما برگشت و به زودي فيلم جديد خود را با نام «ركر» كليد مي‌زند. «ركر» اگرچه فيلم كمدي به شمار نمي‌رود اما فضاي مفرح و كاملا شيريني دارد و در حال و هواي فيلم‌هاي بيلي وايلدر قرار مي‌گيرد.
بازيگراني نظير پژمان جمشيدي، رضا عطاران، مهران رجبي، ريما رامين‌فر و ابوالفضل پورعرب در آن به ايفاي نقش مي‌پردازند و در صورت توافق هديه تهراني هم نقش كليدي در اين فيلم دارد. داستان فيلم جديد عياري درباره مرد متمولي است كه ويلاي شمال خود را به دست باغبانش مي‌سپارد و به خارج از كشور مي‌رود اما باغبان در نگهداري از اين ويلا دچار بحران بزرگي مي‌شود. فيلم «ركر» مدتي است كه مراحل پيش‌توليد را سپري مي‌كند و چندي پيش هم فراخوان بازيگري منتشر كرده بود. حالا با دريافت پروانه ساخت اين فيلم از 15 شهريور رسما در شهر نور كليد مي‌خورد. آن‌طوركه پيش‌بيني شده اولين نمايش فيلم در جشنواره فيلم فجر خواهد بود. روز گذشته «ركر» به تهيه‌كنندگي محمدرضا رخشان‌راد و كارگرداني و نويسندگي كيانوش عياري موافقت شوراي پروانه ساخت سازمان سينمايي را اخذ كرد. آخرين ساخته كيانوش عياري در سينما فيلم «كاناپه» بود كه آن فيلم هم فضاي خانوداگي داشت؛ روايت زندگي ۲ خانواده‌اي كه مي‌خواستند با هم وصلت كنند اما درنهايت يك كاناپه باعث ايجاد مشكلاتي در زندگي آنها مي‌شود.
«كاناپه» عياري در مرحله مميزي متوقف شد و مجوز اكران نگرفت و توقيف شد. نشان دادن خانم‌ها با كلاه‌گيس در فيلم «كاناپه» اقدامي غيرمعمول در سينماي بعد از انقلاب ايران به شمار مي‌رود و همين موضوع باعث دردسرهايي براي عياري شد.  هرچند فهرست بازيگران فيلم جديد عياري حكايت از فيلم‌هاي كمدي داشته باشد و شايد به نظر برسد ناكامي اخير در سينما و تلويزيون باعث شده خالق فيلم خانه پدري به فيلم شاد مبادرت ورزد اما به قطع او فيلمسازي نيست كه آلوده ابتذال و فيلم‌هاي كمدي شود و روز باشكوه ساخته او دليل كاملا روشني بر اين مدعاست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون