• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5285 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱ شهريور

خبرخوان

دور ريختن 500 ميليون دلار  در بنادر ايران!
مسعود دانشمند، عضو هيات‌مديره كانون موسسات حمل و نقل اظهار داشت: در حال حاضر لاينرها ترجيح مي‌دهند كه بار ايران را در امارات تخليه و بارگيري كنند. تردد هر كانتينر بين بندرعباس و دوبي ۵٠٠ دلار هزينه اضافي براي ايران در پي دارد و سالانه يك ميليون كانتينر متعلق به ايران در دوبي تخليه و بارگيري مي‌شود. به عبارت ديگر همين روند براي امارات ۵٠٠ ميليون دلار درآمدزايي دارد و ايران بابت عدم كارايي بنادر خود كه ارتباطي هم به تحريم‌ها ندارد، ۵٠٠ميليون دلار را دور مي‌اندازد. وي تاكيد كرد: در حالي كه كشتي‌هاي كانتينربر در بنادري مانند شانگهاي، هنگ‌كنگ و سنگاپور 50 كانتينر در ساعت عمليات دارند و در حوزه خليج فارس بنادري مانند جبل علي 25 كانتينر در ساعت عمليات دارند در بندر عباس ايران كه بندر كانتينري كشور محسوب مي‌شود سرعت عمليات براي 12 كانتينر در ساعت است.


تكذيب كرايه۵۰۰ هزار توماني اتوبوس‌هاي اربعين
باقرجوان، مديركل حمل و نقل مسافري سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي با تكذيب نرخ ۵۰۰ هزار توماني كرايه اتوبوس‌هاي اربعين در سال جاري گفت: تاكنون هيچ قيمتي براي سفرهاي اربعين اعلام نشده است. وي يادآور شد: با اختصاص ۸ هزار دستگاه اتوبوس به عمليات سفرهاي جاده‌اي اربعين در هر شبانه‌روز ۳ هزار تا ۳۵۰۰ دستگاه اتوبوس در مرزها مستقر است و ۸۰هزار نفر در هر شبانه‌روز يا ۳۳۰۰ نفر در هر ساعت امكان جابه‌جايي با ناوگان جاده‌اي خواهند داشت.


بسته جديد تشويقي  براي سازندگان در بافت فرسوده
محمد آييني، معاون وزير راه و شهرسازي گفت: طي همكاري با شهرداري، بسته پيشنهادي جديدي را به منظور نوسازي و بهسازي در شهر تهران آغاز كرده‌ايم كه از جمله محورهاي آن مي‌توان به تراكم تشويقي، سطح اشغال بيشتر و تسهيلاتي در زمينه پاركينگ اشاره كرد. وي با بيان اينكه نوسازي و بهسازي ۱۵۰ هزار واحد مسكوني در شهر تهران را هدف‌گذاري كرده‌ايم، گفت: از اين تعداد ۶۴ هزار واحد در حال ساخت است. با پيشنهادي كه ما داديم، اميدواريم در پايان چهار سال، نوسازي يك ميليون واحد را در كل كشور داشته باشيم. معاون وزير راه و شهرسازي تاكيد كرد: كار را با ۱۵۰ هزار واحد شروع مي‌كنيم و در سال آخر به ۳۵۰ هزار واحد ختم مي‌شود كه مجموعا هدف بهسازي و نوسازي يك ميليون واحد محقق خواهد شد.


وجود ۳۰۰ هزار حلقه چاه غيرمجاز
فريبرز عباسي، معاون وزير جهاد كشاورزي گفت: از ۶۰۰ دشت كشور، ۴۰۰ دشت ممنوعه است و از نظر شرايط آبي در وضعيت بسيار نامطلوبي به سر مي‌برد.وي با اشاره به اينكه ۷۰۰ هزار حلقه چاه در كشور وجود دارد، افزود: ۳۰۰ هزار حلقه از اين چاه‌ها غيرمجاز است كه بايد دستگاه‌هاي متولي فورا ورود و آن را تعيين تكليف كنند. معاون امور آب و خاك وزارت جهاد كشاورزي اضافه كرد: اين مساله مي‌تواند در مديريت منابع آب كشور بسيار موثر باشد ضمن اينكه با برنامه‌ريزي‌هايي كه وزارت نيرو انجام داده، اميدوار هستيم به زودي شاهد مديريت منابع در اين حوزه باشيم.


پروازهاي ايران و تركيه  همچنان برقرار است
جواد صالحي، ‌مديركل روابط عمومي شهر فرودگاهي امام خميني (ره) تعليق پروازها بين ايران و تركيه به ‌دليل افزايش شيوع كرونا را تكذيب كرد. وي اظهار كرد: انتشار خبر مربوط به تعليق پروازهاي بين ايران و تركيه به ‌دليل افزايش شيوع كرونا در كشورمان صحت ندارد.
وي افزود: خبر مربوط به تعليق پروازهاي تركيه به ايران براي جولاي 2020 ميلادي بوده است كه برخي رسانه‌هاي داخلي به ‌اشتباه آن را منتشر كرده‌اند.وي تاكيد كرد: در زمان حاضر پروازهاي ايران به ‌مقصد تركيه برقرار است.


ميزان فرسايش خاك در كشور  ۷ برابر حد مجاز!
حميدرضا پيروان، رييس گروه مهندسي حفاظت از آب و خاك پژوهشكده حفاظت خاك و آبخيزداري مي‌گويد: حد مجاز فرسايش خاك بر اساس تنوع كاربري‌ها حدود ۲.۴ تن در هكتار در سال است. در صورتي كه اين عدد در كشور ما به صورت متوسط به ۱۶ تن در هكتار در سال مي‌رسد. اين يعني ميزان فرسايش خاك در كشور بيش از ۷برابر حد مجاز است.اين كارشناس حوزه آب و خاك گفت: خوشبختانه در كشور ۳۷ سامانه پخش سيلاب داريم كه اين سامانه‌ها در ابتدا جريان‌هاي سيلابي را رسوب‌گيري مي‌كنند و بعد از آن آب كم رسوب را به مناطق پايين دست انتقال مي‌دهند و لذا در سيلاب به وقوع پيوسته، تغذيه آبخوان‌ها انجام مي‌شود. چنانچه اين سازه‌ها نباشند مقدار زيادي رسوب روي سطح خاك مي‌ماند، خاك نفوذناپذير مي‌شود و شايد آب به اندازه كافي به سفره‌هاي زيرزميني نفوذ نكند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون