• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5285 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱ شهريور

براساس آمار پزشكي قانوني در سه ماهه اول سال جاري خوزستان بالاترين آمار مرگ ناشي از غرق‌شدگي را دارد

غرق شدن يك دختر ۵ ساله

غرق‌شدگي يكي از علل مرگ و مير بچه‌ها و نوجوانان است. هر ساله ده‌ها نفر در كشور به دليل غرق‌شدگي جان خود را از دست مي‌دهند. طي هفته گذشته يك دختر ۵ ساله كه به همراه اعضاي خانواده‌اش براي كشاورزي به محدوده سد زير زرد رامهرمز رفته بود ناگهان دچار غرق‌شدگي مي‌شود و جان خود را در حوضچه آب از دست مي‌دهد. جسد او پس از يك ساعت جست‌وجو در پايين‌ دست حوضچه پيدا مي‌شود. 
با پيگيري‌هاي خبرنگار اعتماد مشخص شد كه يكي از علت‌هاي اصلي‌ اين حوادث عدم كشيدن فنس در آن محوطه و محوطه‌هاي همجوار است و عدم فنس‌كشي هم مربوط به سرقت‌هايي است كه از اين فنس‌ها مي‌شود. 
«عباديان»، دهيار اين روستا درخصوص عدم فنس‌كشي در كنار اين حوضچه به «اعتماد» مي‌گويد: «آمار سرقت‌هاي خرد افزايش يافته است، به همين خاطر قبول نمي‌كنند كه فنس در اطراف اين حوضچه كشيده شود. با نامه‌هايي كه به فرماندار ارسال شد قبول كردند قسمتي از اين حوضچه كه سمت روستا قرار دارد را فنس‌كشي كنند اما قسمت‌هايي از حوضچه كه سمت زمين‌هاي كشاورزي قرار دارد را فنس نكشيدند. وقتي فنس‌كشي مي‌شود سارقان اين فنس‌ها را مي‌دزدند و دوباره اين اتفاقات تكرار مي‌شود. البته يكسري تابلوهاي هشدار‌دهنده هم در كنار اين حوضچه قرار دارد اما اين تابلوها كافي نيست و امكان دارد كسي سواد نداشته باشد.» 

به علت سرقت، فنس زده نمي‌شود! 
يكي از اقوام نزديك اين دختر به «اعتماد» مي‌گويد: «نيايش فرزند دوم اين خانواده بود. روز جمعه آنها براي كشاورزي به نزديكي سد زيرزرد رفته بودند. پدر نيايش كه عموي من مي‌شود پس از اتمام كار كشاورزي براي اينكه خانواده‌اش را خوشحال كند آنها را به حوضچه نزديك زمين كشاورزي مي‌برد تا در آن شنا كنند، چون تنها تفريح ما همين است. پس از چند دقيقه پدر و مادر نيايش متوجه مي‌شوند، دخترشان نيست. 10 دقيقه همه جا را مي‌گردند و سپس با من و برخي اقوام‌مان تماس مي‌گيرند. وقتي ما رسيديم متوجه شديم نيايش داخل آب افتاده است. حدود يك ساعت بعد جسد او را پيدا كرديم. در اين حوضچه نيز پارسال سه كودك جان خود را بر اثر غرق‌شدگي از دست دادند. كنار اين حوضچه كه بسيار بزرگ هم هست هيچ‌گونه فنسي وجود ندارد. اين اتفاق اكثرا هم براي كودكان رخ مي‌دهد. ما جزو افرادي بوديم كه پارسال به دليل همين ماجراها شاكي شديم. بيشتر افراد به دليل همين موضوع شكايت كردند و درخواست كرديم كه كنار اين حوضچه فنس بكشند اما به ما مي‌گويند كه فنس‌ها را سرقت مي‌كنند براي همين از فنس نمي‌توانند استفاده كنند.»


۲۵۵ نفر در سه ماهه اول سال جاري غرق شدند

براساس آمار سازمان پزشكي قانوني كشور آمار مرگ‌هاي ناشي از غرق‌شدگي در سه ماهه سال جاري، ۲۵۵ نفر در كل كشور اعلام شده است. طبق اين آمار، خوزستان بالاترين آمار مرگ بر اثر غرق‌شدگي را داشته است. در خراسان شمالي، زنجان و سمنان آمار مرگ ناشي از غرق‌شدگي صفر است. 
- آذربايجان شرقي ۶ مرد و يك زن 
- آذربايجان غربي ۵ مرد و ۲ زن 
- اردبيل ۳ مرد و ۲ زن
- اصفهان ۶ مرد و يك زن
- البرز ۹ مرد و ۲ زن 
- ايلام ۲ مرد
- بوشهر ۱۰ مرد 
- تهران ۱۲ مرد و يك زن
- چهارمحال و بختياري ۴ مرد
- خراسان جنوبي يك مرد 
- خراسان رضوي ۷ مرد و ۶ زن 
- خوزستان ۳۰ مرد و ۷ زن 
- سيستان و بلوچستان ۱۰ مرد و ۲ زن 
- فارس ۲۱ مرد و ۳ زن 
- قزوين ۳ مرد 
- كردستان يك مرد و يك زن 
- كرمان ۳ مرد و ۲ زن 
- كرمانشاه يك مرد
- كهگيلويه و بويراحمد ۶ مرد
- گلستان ۲ مرد
- گيلان ۲۱ مرد و ۳ زن 
- لرستان ۷ مرد و ۲ زن
- مازندران ۲۲ مرد و ۴ زن
- مركزي ۳ مرد
- هرمزگان ۱۰ مرد و يك زن
- همدان ۵ مرد
- يزد ۴ مرد و يك زن

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون