• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5286 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲ شهريور

ادامه از صفحه اول

خسته  نباشيد

اين روند باعث شد تا حفره‌هاي عميقي در برخي وزارتخانه‌ها ايجاد شود كه پوشش آنها به كار و زحمت فراواني نياز داشته باشد.
4) اين دولت در طول يك‌سال گذشته تلاش‌هايي را در برخي حوزه‌ها صورت داد كه مي‌توان تحليلي از آنها صورت داد. محور نخست در حوزه سياست خارجي بود كه دولت بحث ارتباط و فعاليت اقتصادي و تجاري را به حداكثر رساند. ميزان مراودات و سفرها افزايش چشمگيري پيدا كرده و دستاوردهاي فراواني كسب شده است. مناسبات ارتباطي ايران با برخي از اين كشورها به نقاط حساسي رسيده بود كه دولت آقاي رييسي توانست اين مناسبات را به وضعيت مطلوب بازگرداند. موفقيت بعدي دولت در بحث واكسيناسيون عمومي جامعه بود. هر چند بخش قابل توجهي از محموله‌هاي واكسن توسط دولت روحاني خريداري شده بود، اما دولت سيزدهم به سرعت توانست از طريق شبكه‌سازي از مساجد و حسينيه‌ها گرفته تا بقعه‌ها، امامزاده‌ها، ارتش، سپاه و... مطالبات مردم در اين بخش را پاسخ دهد. طي چند ماه نخست با همكاري مطلوب صدا و سيما، دولت توانست اكثر ايرانيان را واكسينه كند و نگراني‌ها در اين بخش را پايان دهد. در حوزه توليد واكسن نيز دولت گام‌هاي قابل توجهي برداشت و برندهايي چون پاستور، بركت و... توانستند در اين زمينه محصولات قابل قبولي را توليد كنند. نكته سوم مربوط به سفرهاي استاني آقاي رييس‌جمهور است، برخلاف بسياري از اصلاح‌طلبان كه نسبت به سفرهاي استاني انتقاد كرده و آن را نكته‌اي منفي در كارنامه دولت قلمداد مي‌كنند، شخصا از اين رويكرد استقبال مي‌كنم و معتقدم حضور ميداني رييس‌جمهوري و اساسا هر مدير ديگري، دستاوردهاي فراواني به نفع مردم ايجاد مي‌كند. زماني كه به عنوان نماينده فعاليت مي‌كردم متوجه اهميت حضور ميداني در درك مشكلات و دستيابي به يك تصوير شفاف از مطالبات مردم شدم. البته در كنار اين حضور ميداني، نبايد از ضرورت كارهاي سيستماتيك، علمي و راهبردهاي كلان غفلت كرد.
5) در كنار اين بحث دولت در حوزه مسائل اقتصادي و باوجود تحريم‌ها توانست سر و ساماني به نيازهاي اجرايي و عمومي بدهد. به عنوان نمونه دولت توانست حقوق كاركنان، پرداخت يارانه‌ها و تامين اقلام اساسي را به خوبي مديريت كند. در حوزه مسكن به عنوان يكي از جدي‌ترين مطالبات مردم، دولت وعده ساخت يك ميليون مسكن در هر سال را داده است. هر چند در سال نخست فعاليت‌ها، دولت نتوانست وعده‌هايش را عملياتي كند، اما توانست زمينه لازم براي ساخت مسكن مورد نياز كشور طي سال‌هاي بعدي را فراهم كند. امروز به قرارگاه خاتم رفته بودم و متوجه شدم سپاه نيز وارد ميدان شده است تا بتواند زمينه ساخت مسكن صنعتي را فراهم كند. در كنار اين دستاوردها بايد به اين واقعيت اشاره كرد كه دولت در بيان دستاوردها و ديدگاه‌هايش به مخاطب، عملكرد مناسبي نداشته است. به‌رغم اينكه صدا و سيما و رسانه‌هاي همسو در اختيار دولت بوده‌اند، دولت نتوانست از اين ظرفيت‌ها براي ترويج گفتمان مورد نظرش در جامعه استفاده كند. نبايد فراموش كرد كه رسانه‌هاي منتقد طي يك‌سال گذشته نجيبانه با دولت برخورد كردند. سياست ما در روزنامه اعتماد و بسياري ديگر از رسانه‌هاي همسو اين بود كه به دولت كمك كنند و حتي اگر انتقادي از دولت صورت مي‌گيرد، در راستاي بهبود وضعيت كلي دولت باشد.
6) معتقدم در وهله نخست بايد از تلاش دولت حمايت كرد، پس از آن نقص‌هاي دولت را بايد گوشزد كرد و نهايتا نيز اگر در جايي مشكلي اساسي وجود داشت و ضرورت اصلاح احساس مي‌شد، بايد به دولت نهيب لازم را زد. هر چند حرف‌هاي زيادي درباره ضعف‌ها، قوت‌ها و ضرورت‌هاي دولت داشتم، اما امروز تلاش كردم يادداشتي حمايتي از دولت بنويسم. در آخر هم ضمن بيان خسته نباشيد، اظهار اميدواري مي‌كنم كه اين ‌بار سنگين را به بهترين شكل به سرمنزل مطلوب برسانند و در سال آينده ضعف‌هاي كمتر و دستاوردهاي بيشتري داشته باشند.


منوچهر اسماعيلي  آن حنجره استثنايي
 اصلا نمي‌تواند متوجه شود كه اين يك نفر است كه مثلا به جاي چهار يا پنج نفر صحبت كرده است، به همين دليل است كه از او به عنوان مرد هزار صداي ايران ياد مي‌شود.
به نظر صاحبان فن، در هر پروژه سينمايي يا مجموعه تلويزيوني كه منوچهر اسماعيلي سهم داشت، آن پروژه از نظر دوبله در شمار بهترين آثار قرار مي‌گرفت. اسماعيلي نه تنها خودش كارش را خوب انجام مي‌داد بلكه در هر پروژه‌اي كه قرار مي‌گرفت توانايي اين را داشت كه كار در بخش صدا به بهترين شكل ممكن ارايه شود. حضور او در هر پروژه‌اي موجب دلگرمي همكارانش بود و همه متاثر از او سعي مي‌كردند كارشان را به بهترين شكل ممكن ارايه بدهند.
از بارزه‌هاي كار ايشان ابتكاراتي بود كه در كار داشتند و حتي با خطوط چهره يك بازيگر صداي‌شان را تغيير مي‌دادند به همين دليل اكثر نقش‌هايي كه گفتند دقيق و منطبق با حركات بازيگر بوده است.
علاقه‌مندان و جواناني كه در اين مسير هستند بايد تمامي آثار منوچهر اسماعيلي را كنجكاوانه و موشكافانه دنبال كنند تا درس بگيرند. او هر نقشي را كه دوبله مي‌كرد آن اثر ماندگار مي‌شد و حتي لحظه‌لحظه هر نقش را آن‌چنان خوب درك و بيان مي‌كرد كه توانايي انتقال حس آن را با صدا داشت و بايد گفت نظير او را در هنر دوبله نداريم. درگذشت منوچهر اسماعيلي ضايعه بزرگي براي فرهنگ و هنر ايران است و من جا دارد به عنوان عضو كوچكي از خانواده گويندگي و صداي ايران اين ضايعه بزرگ را به خانواده ايشان تسليت بگويم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون