• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5290 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۷ شهريور

استقلال كانون وكلا و امنيت قضايي

منصور پورنوري

استقلال كانون وكلا كه حدود هفتاد سال قدمت دارد، تبلور حاكميت قانون و تجلي لايحه قانوني استقلال كانون وكلاي دادگستري است كه يكي از مولفه‌هاي حكمراني مطلوب و بازيگر مهم در توسعه اقتصادي و اجتماعي كشور است. تجربه ثابت كرد كانون وكلاي مستقل بازوي قدرتمند در ارايه خدمات حقوقي داخلي و بين‌المللي براي حاكميت و ركن مهم دادرسي منصفانه و تجلي‌گاه حق دفاع شهروندان است. دادرسي با حضور وكيل مستقل جزيي از نظام عدالت قضايي و تامين‌كننده امنيت قضايي و دادرسي عادلانه در جامعه است و در تحقق و اجراي عدالت در كنار قوه قضاييه مستقل ايفاي نقش مي‌كند .يكي از دستاوردهاي استقلال كانون وكلا، رفع دغدغه‌هاي اصلي سرمايه‌گذاري خارجي در تامين امنيت قضايي سرمايه‌گذاري بوده و منجر به رشد سرمايه‌گذاري خارجي و شكوفايي اقتصاد كشور مي‌شود.
تداوم استقلال كانون وكلا در گروي تعامل سازنده با ارگان‌هاي حاكميت با رعايت اصول استقلال كانون وكلا و استقلال وكيل دادگستري است تا در ساختار نظام عدالت قضايي و در كنار قوه قضاييه مستقل نقش ملي و بين‌المللي خود را ايفا كند.
اگر همگي در حفظ كيان اين نهاد مدني و اوصاف ذاتي آن نكوشيم، بازنده اصلي آن ملت و نتيجه آن زوال اعتبار ملي و اقتدار نظام قضايي هست.امروزه نداشتن كانون وكلاي مستقل و در واقع، از دست دادن آن با هيچ منطق و استدلال عقلي توجيه نمي‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون