• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5290 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۷ شهريور

خبر

عكس مشهور  «چرچيل» را دزد برد
عكس مشهوري كه «وينستون چرچيل» -نخست‌‌وزير سابق بريتانيا- را به تصوير مي‌كشد از هتلي در كانادا ربوده شد. به گزارش ايسنا و به نقل از سي‌ان‌ان، عكس مشهور «شير غران»‌ كه توسط «يوسف كارش» 
(Yousuf Karsh) عكاس ارمني‌-كانادايي به ثبت رسيده و «وينستون چرچيل» نخست‌‌وزير سابق بريتانيا را به تصوير مي‌كشد‌ در هتلي واقع در «اتاوا» (كانادا) نگهداري مي‌شد، اما چندي پيش ربوده و با يك نسخه كپي‌شده جايگزين شده است. كاركنان اين هتل در نوزدهم آگوست متوجه شدند قاب اين كپي با قاب ساير ۱۴ عكس اثر «يوسف كارش» كه در اين هتل نگهداري مي‌شوند، تفاوت دارد. «كارش» اين عكس كه با عنوان «شير غران» شناخته مي‌شود را در ۳۰ دسامبر سال ۱۹۴۱ و مدت كمي پس از آن ثبت شده كه «چرچيل» سخنراني پرشوري در «اتاوا» انجام داد تا نيروهاي متفقين را از تهديد نازي‌ها مطلع كند. حالا مسوولان هتل «شاتو لوريل» تاييد كرده‌اند كه اين عكسِ مشهور به سرقت رفته است. براساس تحقيقات صورت‌ گرفته، اين عكس چند ماه پيش يعني در فاصله دسامبر ۲۰۲۱ تا ژانويه ۲۰۲۲ ربوده شده است. گمان مي‌رود اين عكس بيش از ۱۰۰,۰۰۰ دلار ارزش داشته باشد.


فرهاد آييش «گاليله» شد
فرهاد آييش بازيگر با‌سابقه تئاتر ايران با نمايش «گاليله» به كارگرداني شهاب‌الدين حسين‌پور، پاييز سال جاري روي صحنه مي‌رود. شهاب‌الدين حسين‌پور بازيگر و كارگردان تئاتر درباره سرانجام وضعيت تمرين و اجراي نمايش «گاليله» كه بيش از ۳ سال است قصد توليد و اجراي اين اثر را دارد، به خبرنگار مهر گفت: سال‌هاي متمادي است كه دغدغه توليد و اجراي نمايش «گاليله» نوشته برتولت برشت و ترجمه استاد حميد سمندريان را دارم و اين كار را به نوعي اداي دين به استاد سمندريان مي‌دانم. در دوران پيش از كرونا تمرين‌هاي نمايش را براي اجرا آغاز كرديم ولي متاسفانه با شيوع ويروس كرونا، كار متوقف شد و طي ۳ سال گذشته به دليل شرايط كرونايي نتوانستيم برنامه‌ريزي مناسبي براي تمرين و توليد اجراي «گاليله» داشته باشيم.
حسين‌پور با اشاره به آغاز تمرين‌هاي نمايش «گاليله» براي اجرا در سال جاري، توضيح داد: در دور جديد تمرين‌هاي «گاليله» به دليل شرايط جديد و بنا به شيوه اجرايي، بازيگران نمايش تغيير پيدا كردند و قرار است آقاي فرهاد آييش از بازيگران توانمند و دوست‌داشتني تئاتر ايران، ايفاگر نقش «گاليله» باشد. نمايش «گاليله» به قلم تواناي محمد امير ياراحمدي بازنويسي و دراماتورژي شده و علي شمس از نمايشنامه‌نويس و كارگردان موفق تئاتر نيز به عنوان ترانه‌سراي اين اثر حضور دارد. به‌طور حتم مخاطبان و علاقه‌مندان به تئاتر با توجه به شيوه اجرايي متفاوت و همچنين نقش‌آفريني به يادماندني فرهاد آييش و ديگر بازيگران توانمند گروه بازيگري نمايش «گاليله»، با اجرايي جذاب مواجه خواهند شد.


لغو دو اجراي نخست  نمايش «پدر»
به دليل بروز مشكل فني ناگهاني و كامل نشدن پاره‌اي از جزييات فني اجرا، ۲ اجراي نخست نمايش «پدر» لغو شد و اجراي عمومي اين اثر از ۸ شهريور آغاز مي‌شود. به گزارش «اعتماد» به نقل از مشاور رسانه‌اي، گروه اجرايي نمايش «پدر» كه قرار بود اثر خود را از روز يكشنبه ۶ شهريور در سالن اصلي مجموعه تئاتر شهر روي صحنه ببرد، درباره وضعيت اجراي «پدر» اعلام كرد: «به دليل بروز مشكل فني ناگهاني در آخرين تمرين گروه و كامل نشدن پاره‌اي از جزييات فني اجرا كه مي‌توانست منجر به ناقص شدن بخش‌هايي از اجراي نمايش شود، به احترام مخاطبان عزيز تئاتر ۲ اجراي نخست را به روزهاي آتي منتقل كرديم. از تمامي مخاطباني كه بليت ۲ اجراي نخست نمايش «پدر» را تهيه و قصد تماشاي نمايش را در روزهاي ۶ و ۷ شهريور داشتند، بابت اتفاق رخ داده عذر مي‌خواهيم. لازم به ذكر است مشكل پيش‌آمده مربوط به گروه اجرايي نمايش «پدر» است و از مديريت و عوامل مجموعه تئاتر شهر نيز بابت لغو ۲ اجراي نخست عذرخواهيم و بابت همكاري و همراهي با گروه نمايش «پدر» سپاسگزار. بر اين اساس اجراي عمومي «پدر» از روز سه‌شنبه ۸ شهريور آغاز و روزهاي پنجشنبه و جمعه ۱۰ و ۱۱ شهريور ۲ اجرايي مي‌شود. «پدر» به كارگرداني آروند دشت‌آراي و نقش‌آفريني رضا كيانيان، ليلي رشيدي، سعيد چنگيزيان، مارين ول‌هولك، سوگل خليق، بهزاد كريمي و نجوا صاحب‌الزماني روي صحنه مي‌رود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون