• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5290 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۷ شهريور

خبرخوان

تعرفه واردات خودرو  در آيين‌نامه چه ميزان است؟
علي بهادري جهرمي، سخنگوي دولت در مورد تعرفه واردات خودرو گفت: قرار شده متناسب با خودروهاي مختلف مصوبه‌اي از سوي وزارت صنعت با همكاري بانك مركزي و وزارت اقتصاد تدوين شود تا متناسب با خودروها، تعرفه‌هاي متفاوت تعيين شود. وي درخصوص تعرفه واردات خودرو، گفت: جهت‌گيري ما در آيين‌نامه واردات خودرو حمايت از خودروهاي اقتصادي است تا ضمن ايجاد خط توليد خودروها در كشور انتقال تكنولوژي هم فراهم شود.


كاهش 5949 واحدي  شاخص بورس تهران
شاخص كل بورس اوراق بهادار تهران در پايان معاملات ndv,c با كاهش 5949 واحد همراه شد. روز گذشته ارزش بازار در بورس تهران به بيش از 5 ميليون و 434 هزار ميليارد تومان رسيد. معامله‌گران در اين روز بيش از 6.5 ميليارد سهام، حق تقدم و اوراق مالي در قالب 342 هزار فقره معامله و به ارزش 3475 ميليارد تومان داد و ستد كردند. همه شاخص‌هاي بورس قرمز شدند به گونه‌اي كه شاخص كل و شاخص قيمت با معيار وزني ارزشي 41صدم درصد كاهش يافت، اين دو شاخص با معيار هموزن 43صدم درصد افت كردند. شاخص آزاد شناور 61صدم درصد افت كرد، شاخص بازار اول بورس كه معاملات خرد در آن انجام مي‌شود 45صدم درصد كاهش يافت و شاخص بازار دوم بورس 36صدم درصد كاهش يافت.


خط انتقال گاز زاهدان به زابل افتتاح شد
صمد رحيمي، نايب رييس هيات‌مديره شركت مهندسي و توسعه گاز ايران در آيين بهره‌برداري و آغاز عمليات اجرايي طرح‌هاي گازرساني هفته دولت كه با حضور وزير نفت و از طريق ويديوكنفرانس در محل افتتاح اين پروژه در ايستگاه سي.جي.اس زابل برگزار شد، با بيان اينكه اين شركت مصمم است امكانات و تسهيلات گاز طبيعي را در سطح استان سيستان و بلوچستان توزيع كند، اظهار كرد: با دسترسي مردم و صنايع استان به انرژي پاك، زمينه شكوفايي استعدادهاي سرشار در اين جغرافياي پهناور فراهم مي‌شود.


قيمت خانه  چگونه به ثبات مي‌رسد؟
حسن محتشم، كارشناس مسكن گفت: تجربه چهار سال گذشته بازار مسكن نشان داده ثباتي كه در مقاطعي ايجاد مي‌شود موقت است؛ مگر اينكه رشد نقدينگي متوقف شود و ساخت و ساز افزايش پيدا كند. عضو هيات‌مديره انجمن انبوه‌سازان استان تهران، يكي از مهم‌ترين راهكارها براي تعادل‌بخشي به بازار مسكن را ايجاد تناسب بين عرضه و تقاضا دانست و گفت: وقتي مسكن به اندازه كافي وجود ندارد قيمت آن از توان متقاضيان مصرفي خارج مي‌شود، بنابراين فشار به بازار اجاره افزايش مي‌يابد. دولت در اين شرايط مصوبه سقف مجاز افزايش اجاره‌بها به ميزان ۲۵درصد را تصويب كرد كه عملا كارايي چنداني نداشته و معدود مالكاني اين دستورالعمل را اجرا كردند.


فروپاشي فروش غول‌هاي خرده‌فروشي در امريكا
غول‌هاي خرده‌فروشي به دليل كاهش و در واقع، فروپاشي فروش مملو از موجودي كالا هستند. «جان ريني» مدير مالي وال مارت درباره درآمد سه ماهه دوم آن شركت مي‌گويد: «مشتريان بيشتر هات داگ، كنسرو ماهي تن و مرغ مي‌خرند.» اين تنها يك نمونه از چگونگي تغيير عادات خريد مشتريان امريكايي براي مقابله با بالاترين نرخ تورم در ۴۰ سال اخير است. اكنون امريكايي‌ها كمتر از خودرو‌هاي خود استفاده مي‌كنند، غذاي ارزان‌تري مي‌خرند، كمتر بيرون غذا مي‌خورند، هزينه پوشاك را كاهش مي‌دهند و خريد در فروشگاه‌هاي ارزان‌قيمت را انتخاب مي‌كنند. به ‌طور خلاصه، عادات خريد مصرف‌كننده امريكايي به ‌شدت در حال تغيير است و فشار زيادي بر خرده‌فروشان وارد مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون