• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5290 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۷ شهريور

تكذيب شايعه استعفاي رييس سازمان محيط زيست

رييس سازمان حفاظت محيط زيست ضمن اشاره به بحران‌هاي محيط زيستي مانند بحران آب، گرد و غبار، جاده‌سازي‌ها، پلاستيك‌ها و ... از تدوين آيين‌نامه حذف پلاستيك كمتر از ۲۵ ميكرون خبر داد.
علي سلاجقه در يك برنامه تلويزيوني گفت: «در اجلاس سازمان ملل در كنيا بسيار به اين موضوع پرداخته و قطعنامه شد و آيين‌نامه حذف پلاستيك كمتر از ۲۵ ميكرون در دستور كار دولت و در حال طي كردن مراحل نهايي است. اين پلاستيك زودتر بازيافت مي‌شود و به طبيعت بازمي‌گردد. ورودي شهرها از نظر پلاستيك‌ها چهره زيبا و وضعيت مناسبي ندارند. به عنوان نمونه ماهدشت كرج يكي از مناطق بسيار نامناسب از اين نظر و پلاستيك‌هاي بي‌شماري از پنجره خانه‌ها آويزان بود كه با كمك، پيگيري و تذكر اداره كل محيط زيست استان البرز و دادگستري استان در يك بازه زماني يك هفته‌اي اين مشكل حل شد.»
سلاجقه درباره شايعه استعفا از رياست سازمان حفاظت محيط زيست كه در چند روز گذشته در فضاي مجازي منتشر شده است، تاكيد كرد: «فعلا در خدمت مردم شريف هستيم. در مسووليت‌ها حواشي وجود دارد اما وضعيت خاصي اتفاق نيفتاده و ان‌شاءالله به عنوان يك خادم كوچك در خدمت مردم هستم.» 
رييس سازمان حفاظت محيط زيست درباره وضعيت درياچه اروميه توضيح داد: «مديريت نامتوازن درياچه را به اين حال انداخته است. هزينه‌كردهاي زيادي براي اجراي طرح احياي درياچه اروميه در بعد سخت‌افزاري انجام شده اما همزمان جلوي گسترش اراضي كشاورزي گرفته نشده و اين روند همچنان سير صعودي داشته است كه بسياري از منابع آبي منطقه را متاثر مي‌كند. به همين دليل با وجود انجام تمام اقدامات سخت‌افزاري، درياچه در وضعيت مناسبي قرار ندارد. در حال حاضر فصل بهره‌دهي اقدامات سخت‌افزاري بوده است. تونل زاب بايد ۶۰۰ ميليون مترمكعب آب را وارد درياچه اروميه مي‌كرده اما تونل از لحاظ سازه‌اي با مشكل مواجه است و شكاف عميقي در سقف تونل وجود دارد كه موجب نشت و آبدهي از اين قسمت شده است. به همين دليل وضعيت مناسبي براي بهره‌‌برداري ندارد اما بايد به سرعت اصلاح شود. همزمان تصفيه‌خانه پساب در شهرستان‌هاي اروميه و تبريز فعال شده است. بدين‌ترتيب حدود ۱۰۰ ميليون متر مكعب از پساب‌ها وارد درياچه خواهد شد كه اين اقدام شروع شده است. از وزارت نيرو درخواست حقابه براي «تالاب‌ها» كرده‌ايم، چراكه در مسير برداشت‌هاي بسيار زيادي اتفاق مي‌افتد. در حال حاضر وقتي حقابه تالاب رها مي‌شود در مسير به صور مختلف مانند كشاورزي برداشت مي‌شود.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون