• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3280 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۸ تير

خبر كوتاه

 اهداي اعضاي جوان 35 ساله به بيماران

ايرنا| اعضاي بدن جوان 35 ساله بيجاري به بيماران نيازمند اهدا شد.
 اسماعيل لطفي جوان 35 ساله بيجاري كه بر اثر وارد شدن ضربه سر و افت هوشياري دچار مرگ مغزي شده بود تحت معاينه تيم پزشكي بيمارستان بعثت سنندج قرار گرفت. با وجود تلاش‌هاي مداوم و بي‌وقفه پزشكان و انجام معاينات تخصصي، مرگ مغزي وي تاييد شد. پس از تاييد مرگ مغزي اين جوان از سوي دانشگاه علوم پزشكي كردستان و پزشكي قانوني به منظور تاييد مجدد مرگ مغزي به بيمارستان شريعتي تهران اعزام شد. خانواده اين بيمار مرگ مغزي هدف از اهداي عضو اين بيمار را كسب رضاي خدا و نجات جان بيماران نيازمند به پيوند اعضا عنوان كردند. اعضاي بدن اسماعيل لطفي جوان 35 ساله اهل روستاي نيلي شهرستان بيجار مي‌تواند جان چندين بيمار نيازمند به پيوند عضو را نجات دهد.

 

بازداشت  عامل انتشار شايعه قتل دختري درعالي‌شهر بوشهر

ايرنا| عامل انتشار شايعه قتل دختري در شهر جديد عالي‌شهر استان بوشهر شناسايي و دستگير شد.
سردار حيدر عباس‌زاده، فرمانده انتظامي بوشهر با اعلام اين خبر گفت: عامل انتشار شايعه پس از اعتراف صريح به عمل غيرقانوني خود به مراجع قضايي تحويل داده شد.  شايعه قتل دختري در حومه شهر عالي‌شهر هفته گذشته در برخي شبكه‌هاي اجتماعي منتشر و باعث نگراني تعدادي از شهروندان و خانواده‌ها شد. فرمانده انتظامي استان بوشهر با اشاره به اينكه فرد دستگير شده با تلاش‌هاي پيچيده عملياتي و فني شناسايي شده، يادآور شد: اين متهم مدير يك گروه واتس‌آپ با عضويت 45 تا 50 نفر است كه با انتشار شايعه قتل دختري در عالي‌شهر در گروه خود سبب انتشار اين خبر كذب در شبكه‌هاي اجتماعي شده بود.  به گفته سردار عباس زاده، متهم 25 ساله پس از دستگيري هدف از اقدام خود را سرگرمي و شوخي اعلام كرده است. فرمانده انتظامي بوشهر ادامه داد: متهم با ابراز پشيماني از اقدام خود اعلام كرده از عواقب اين كار و به دنبال آن از نگراني مردم و خانواده‌ها اطلاعي نداشته است. هفته گذشته تصاويري همراه با توضيحاتي پيرامون قتل دختري در حومه شهر عالي‌شهر در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شده بود.  سردار عباس‌زاده از شهروندان بوشهري خواست از عضويت در گروه‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي كه هويت و هدف اعضاي آنها را نمي‌دانند، خودداري كنند. به گفته اين مقام انتظامي اعضاي گروه‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي به منظور جلوگيري از انتشار هرگونه مطلبي به‌ويژه در زمينه‌هاي امنيتي كه از صحت آن مطلع نيستند خودداري كرده و صحت اخبار را از سايت‌هاي خبري دريافت كنند.

 

دستگيري عامل اختلاس دو ميلياردي

پليس| رييس پليس آگاهي استان قزوين از دستگيري فردي كه 24 ميليارد و 374 ميليون و 193 هزار ريال از يك شركت بيمه اختلاس كرده و متواري شده بود، خبر داد.  سرهنگ علي‌حسين حسيني‌نژاد با اعلام اين خبر گفت: در پي شكايت اين شركت بيمه در خصوص مغايرت اسناد و مدارك مالي با موجودي آن، موضوع در دست بررسي قرار گرفت و در تحقيقات اوليه ماموران پليس آگاهي، مشخص شد كه متهم رديف اول پس از جابه‌جايي مبلغي به واسطه چند حساب بانكي، به يكي از كشورهاي همسايه متواري شده است. وي ادامه داد: پرونده اين مجرم تكميل و به دستگاه قضايي ارسال و سه سال حبس تعزيري براي وي صادر شد.  رييس پليس آگاهي استان قزوين اظهار كرد: ماموران با دريافت حكم جلب متهم از سوي مراجع قضايي، پس از ساعت‌ها كار اطلاعاتي و مراقبت‌هاي پليسي، به موعد حضور وي در استان قزوين پي بردند. وي اضافه كرد: ماموران اداره مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي قزوين، به محض حضور متهم در قزوين طي يك عمليات ضربتي، متهم را دستگير و روانه زندان كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون