• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5292 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۹ شهريور

دو روز عزاي عمومي در پي جان باختن 16 كارگر در جاده شوشتر

گروه اجتماعي| به دنبال تصادف مرگبار تريلر و ميني‌بوس در محور شوشتر جاده كمربندي گاوميش‌آباد كه صبح ديروز رخ داد، 16 كارگر فصلي جان خود را از دست دادند و 11 نفر مصدوم شدند. طبق اعلام هلال‌احمر استان خوزستان، اين حادثه حوالي ساعت ۶:۱۰ صبح روز ۸ شهريورماه به وقوع پيوست و نجاتگران جمعيت هلال‌احمر در قالب چهار تيم عملياتي از شعب شوشتر، گتوند و مسجدسليمان به محل حادثه اعزام شده‌اند. او با بيان اينكه متاسفانه در اين حادثه تلخ تعدادي از هم‌استاني‌ها جان خود را از دست داده و تعدادي نيز مصدوم و به مراكز درماني انتقال يافته‌اند، گفت: مصدومان نيز توسط آمبولانس‌هاي هلال‌احمر و اورژانس به مراكز درماني انتقال يافتند. طبق اعلام سخنگوي اورژانس پيش‌بيمارستاني و مديريت حوادث دانشگاه علوم پزشكي اهواز براي امدادرساني به اين حادثه، آمبولانس‌هاي اورژانس گتوند و مسجدسليمان نيز به محل اعزام شدند. سخنگوي اورژانس پيش‌بيمارستاني و مديريت حوادث دانشگاه علوم پزشكي اهواز گفت: از مجموع جان‌باختگان ۱۰ نفر زن و 6 نفر مرد هستند كه يكي از فوتي‌هاي مرد، مجهول‌الهويه است.
رييس دانشكده علوم پزشكي شوشتر با بيان اينكه بين كشته‌شدگان و مصدومان تصادف تريلر و ميني‌بوس حامل كارگران، كودك ۱۰ ساله نيز بوده است، از احتمال افزايش فوتي‌ها خبر داد و افزود: متاسفانه بين كشته‌شدگان و مصدومان كودك ۱۰ ساله تا فرد ۵۰ ساله داشته‌ايم و هشت نفر از حادثه‌ديدگان نيز از يك خانواده بوده‌اند.
رييس دانشكده علوم پزشكي شوشتر گفت: 6 نفر از مصدومان در بخش‌ها و اتاق عمل بيمارستان خاتم‌الانبياء(ص) تحت مداوا قرار گرفته‌اند. قصد داشتيم دو مصدوم نيز از طريق اورژانس هوايي به اهواز منتقل شوند كه به دليل شرايط جوي و شرجي امكان فرود بالگرد وجود نداشت، بنابراين اين دو مصدوم با آمبولانس به بيمارستان گلستان اهواز انتقال يافتند. حال عمومي برخي مصدومان بستري در بيمارستان شوشتر مساعد نيست و احتمال افزايش فوتي‌هاي اين حادثه وجود دارد.
رييس پليس راه فرماندهي انتظامي خوزستان علت تصادف مرگبار ديروز جاده كمربندي شوشتر را تجاوز به چپ خودروي ميني‌بوس عنوان كرد.
سرهنگ رضا دولتشاهي اظهار كرد: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ مبني بر يك فقره تصادف منجر به فوت در جاده كمربندي شوشتر به دزفول بلافاصله ماموران پليس راه استان خوزستان به محل حادثه اعزام شدند.پس از بررسي ماموران مشخص شد كه در اين حادثه يك دستگاه كاميون اف‌اچ با يك دستگاه خودرو ميني‌بوس برخورد كرده كه در اين حادثه ۱۶ نفر فوت و هشت نفر ديگر مجروح شدند.كارشناسان علت حادثه را تجاوز به چپ خودروي ميني‌بوس اعلام كردند.
به دنبال اين حادثه تلخ استاندار خوزستان در پيامي درگذشت جمعي از هموطنان در سانحه دردناك و ناگوار در جاده شوشتر را تسليت گفت. در متن پيام استاندار خوزستان آمده است: «حادثه دلخراش تصادف جاده شوشتر كه موجب درگذشت و مصدوميت جمعي از هموطنان عزيز شد، قلوب مردم خوزستان را داغدار كرد.اينجانب اين مصيبت دردناك را از صميم قلب به مردم صبور استان خوزستان و خانواده‌هاي داغديده جان‌باختگان اين حادثه تسليت عرض مي‌كنم.از شروع اين حادثه، با هماهنگي صورت گرفته، كليه نهادهاي درماني و امدادي با ياري نيروهاي متخصص، مجرب و امكانات و تجهيزات كامل جهت درمان و بهبود سلامتي مصدومين اين سانحه در تلاش هستند. از خداوند تبارك و تعالي براي آن عزيزان علو درجات و رحمت واسعه و براي خانواده‌هاي محترم ايشان، صبر و شكيبايي و براي مصدومين اين حادثه سلامتي خواهانم.» فرماندار شوشتر نيز از اعلام دو روز عزاي عمومي در اين شهرستان در پي فوت ۱۶ شهروند در تصادف صبح ديروز خبر داد و افزود: در پي اين حادثه، در شوشتر دو روز (روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه) عزاي عمومي اعلام شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون