• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5293 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۰ شهريور

روي خط خبر

ضرورت اقدامات عملي براي ارتقاي اميد و اعتماد مردم

پاد| رييس‌جمهور راهبردهاي ترسيم شده از سوي رهبر انقلاب اسلامي را نقشه راه دولت در اداره كشور خواند و بر ضرورت صيانت از اميد و اعتماد مردم كه به تعبير مقام معظم رهبري مهم‌ترين توفيق دولت در يكسال گذشته بوده است، تاكيد كرد. سيدابراهيم رييسي ديروز در نشست مشترك اعضاي هيات دولت با استانداران سراسر كشور، توجه ويژه به ارتقاي شاخص‌هاي اصلي اقتصاد از جمله كنترل تورم، رشد اقتصادي، رشد سرمايه‌گذاري، رشد اشتغال، درآمد سرانه و كاهش فاصله طبقاتي را مورد تاكيد قرار داد و گفت: علاوه بر بانك مركزي و مركز آمار كه در اين زمينه مسووليت دارند، در معاونت اقتصادي رياست‌جمهوري نيز كارگروهي تشكيل خواهد شد كه شاخصه‌ها و آمارهاي اقتصادي را به صورت دقيق احصا و علل و عوامل كاهش يا افزايش آنها را در قالب گزارش كارشناسي شده ارايه دهد.


پاسخ به احتمال تبادل زندانيان در جريان مذاكرات
ايلنا|دادستان كل كشور در پاسخ به اين سوال كه با توجه به اينكه مذاكرات احياي برجام در جريان است و سخنگوي وزارت امور خارجه بارها از آمادگي ايران براي تبادل زندانيان با ايالات متحده خبر داده است، آيا احتمال تبادل زنداني در صورت احياي برجام يا حتي عدم احياي آن وجود دارد، گفت: ما وظيفه داريم كه مشكلات شهروندان خودمان در هر جاي دنيا را دنبال كرده و از آنها حمايت كنيم منتها روابط ميان كشورها بسيار مي‌تواند در اين حوزه موثر باشد. سطح روابط و كيفيت روابط در اين زمينه موثر است. ما با كشورهاي اسلامي و كشورهاي همسايه و به ويژه كشورهايي كه با آنها در اين رابطه قرارداد داريم در رابطه با رفع مشكلات ايرانياني كه در اين كشورها هستند و مبادله زندانيان، خيلي راحت‌تر مي‌توانيم كار انجام دهيم.حجت‌الاسلام منتظري در ادامه گفت: اين روابط و قراردادها با كشوري مثل امريكا وجود ندارد و ناچار بايد از طريق ديپلماتيك كارها پيش برود.


جزييات توقيف شناور امريكايي  از سوي سپاه
نورنيوز| نورنيوز، رسانه شوراي عالي امنيت ملي نوشت: سه‌شنبه ۸ شهريورماه يك فروند قايق بدون سرنشين امريكايي كه ارتباطات ناوبري آن قطع شده بود از سوي شناور پشتيباني نيروي دريايي سپاه در خليج فارس كنترل و يدك شد. اقدام به موقع نيروي دريايي سپاه در زمينه كنترل و يدك قايق بدون سرنشين امريكايي با هدف ايمن‌سازي مسير كشتيراني و جلوگيري از وقوع حادثه احتمالي كه طي هفته‌هاي اخير چند مورد از آن رخ داده، انجام شده است. باحضور ناوچه امريكايي در منطقه و توجيه شدن به مسائل امنيتي و ناوبري بدون خطر، قايق فوق با تصميم فرمانده ناو پشتيباني سپاه رها شد. طي هفته‌هاي اخير تعداد زيادي از قايق‌هاي بدون سرنشين امريكايي از مبدا بحرين و خارج از پروتكل‌هاي مربوط به استفاده از شناورهاي بدون سرنشين و هدايت‌پذير از راه دور به سمت آب‌هاي بين‌المللي و مسير كشتيراني بين‌المللي اعزام شده‌اند كه موجب شكل‌گيري مشكلاتي در خطوط كشتيراني شده است. نيروي دريايي امريكا ديروز با روايتي هاليوودي و خلاف حقيقت سعي كرد از اين اتفاق يك حماسه خلق كند تا شايد بتواند بخشي از ناكامي‌هاي خود را پوشش دهد.


ارسال «ابتكار صلح ايران» به كرملين براي پايان جنگ اوكراين
اعتماد| معاون سياسي دفتر رييسي در پيامي توييتري نوشت: يكي از روساي ارشد اروپاي غربي از رييس‌جمهور ايران درخواست كرده بود كه براي ميانجيگري جنگ در اروپا كمك كند. پس از مجموعه‌اي رايزني‌ها يك ابتكار صلح در كنار يك پيام مهم توسط وزير خارجه آقاي عبداللهيان به مسكو ارسال شد. در پي انتشار اين توييت، ايسنا نوشت كه خبرنگار اين خبرگزاري كسب اطلاع كرده كه مقام ارشد اروپايي كه خواستار ميانجيگري رييس‌جمهوري ايران شده است، امانوئل مكرون رييس‌جمهوري فرانسه است.


ايران و آذربايجان مي‌توانند  آينده خوبي در منطقه داشته باشند
مهر|وزير كشور با تاكيد بر اينكه ايران و آذربايجان مي‌توانند با روابط بسيار گسترده خود، آينده خوبي در منطقه داشته باشند، گفت: نبايد طرف‌هاي ثالثي در روابط دو كشور دخالت كنند. احمد وحيدي در حاشيه ديدار دادستان كل جمهوري آذربايجان با تاكيد بر اينكه توطئه‌هايي در رابطه با روابط ما وجود دارد و طرف ثالث در تلاش است تا سوءتفاهم ايجاد كند، خاطرنشان كرد: اين موضوع به نفع هيچ يك از دو كشور ايران و آذربايجان نيست. وي اضافه كرد: در مورد مشكلات مسافران و رانندگان ما در سفر به آذربايجان، در مورد برداشتي كه در خصوص بعضي از داروهايي كه در ايران مجوز دارد و در آنجا مجوز ندارد و به عنوان مواد مخدر تلقي مي‌شود، صحبت شد تا بررسي و اصلاح صورت گيرد.


«قضات» از سالم‌ترين اقشار شاغل  در كل دستگاه‌هاي كشور هستند
قوه قضاييه|معاون اول قوه قضاييه گفت: قضات از سالم‌ترين و درستكارترين اقشار شاغل در كل دستگاه‌هاي كشور هستند. حجت‌الاسلام مصدق با حضور در يك نشست صميمي در جمع قضات، مستشاران و كاركنان دادگاه‌هاي تجديدنظر استان تهران با بيان اينكه اين نقشه راه سند است و نياز به برنامه دارد و بايد تدوين شود، گفت: براي اولين‌بار اوايل سال جاري برنامه‌هاي اجرايي را بر اساس سند تحول تدوين‌ و ابلاغ كرديم و هدف اصلي ما اجراي كامل سند تحول است. قوانين دست و پاگير به نفع مردم اصلاح شود و اينكه پرونده بيش از يكسال در دادگاه‌ها به دليل اختلاف در صلاحيت معطل شود، قابل پذيرش نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون