• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5293 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۰ شهريور

معروف‌ترين قاتل‌هاي زنجيره‌اي دنيا

هنگامي كه بحثي در مورد قتل‌هاي زنجيره‌اي و قاتلان در رسانه‌ها مي‌شود، هميشه آميزه‌اي از وحشت و انزجار وجود دارد، اما همچنين جذابيت عميقي در مورد اينكه اين افراد چه كساني هستند و چه چيز باعث شده چنين كار‌هاي وحشتناكي انجام دهند، وجود داشته است. در اين گزارش به شش نمونه از قتل‌هاي دهشتناك كه قاتلان آن اكثرا مشكلات روحي و رواني داشتند اشاره مي‌شود. 

   جان وين گسي در سال ۱۹۶۸ به خاطر آزار و اذيت دو نوجوان مذكر دستگير و به ۱۰ سال حبس محكوم شد. او به خاطره نشان دادن رفتار مثبت از خود در زندان بعد از ۱۸ ماه آزاد شد و به جامعه برگشت. ۶ سال بعد ‌از آزاد شدن از زندان او ۳۳ مرد را به قتل رساند. اين قاتل پس از آنكه مسافران پياده را سوار مي‌كرد آنها را به خانه‌اش مي‌برد. ابتدا قربانيانش را شكنجه مي‌داد، به آنها تجاوز مي‌كرد و سپس به قتل مي‌رساند. او در سال ۱۹۹۴ اعدام شد. 
  جفري دمر طي سيزده سال ۱۷ مرد و پسر جوان را اسير كرد. تجاوز، قطع عضو و انسان‌خواري از كارهايي بود كه اين قاتل با قربانيانش انجام داد. با وجود اينكه تعدادي از قربانيان او از دستش فرار كرده بودند ولي او هيچ‌وقت گير نيفتاده بود تا اينكه يكي از قربانيانش از دست او فرار كرد و در راه يك ماشين پليس را ديد. پليس را به خانه قاتل برد و پليس دمر را دستگير كرد. پليس در خانه اين قاتل فردي را پيدا كرد كه هنوز زنده بود ولي روي سرش سوراخ‌هاي دريل وجود داشت. اين قاتل در سال ۱۹۹۴ در زندان به دست يكي از هم سلولي‌هايش به قتل رسيد. 
  تدباندي مردي خوش‌تيپ و بسيار جذاب بود. او در بين سال‌هاي ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۸ بيش از ۳۰ زن و دختر را به قتل رسانده بود. البته بازجويان معتقد بودند كه ۴۰ پرونده فقدان زنان ديگر هم كار اين قاتل بوده است ولي او فقط به همان ۳۰ نفر اعتراف كرد. او خودش را به عنوان يك نويسنده جا مي‌زد و در بعضي از موارد او به خانه زنان نفوذ مي‌كرد و پس از شكنجه و تجاوز آنها را به قتل مي‌رساند. اين قاتل اعضاي بدن مقتولان را به خانه خود مي‌برد. پليس بالاخره او را در سال ۱۹۷۹ دستگير كرد و در سال ۱۹۸۹ او را اعدام كردند. 
  ‌گري ريجوي قاتلي است كه در سال‌هاي ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ زنان زيادي را خفه كرد. آمار قربانيان او ۷۱ زن گزارش شده است. او با همكاري با پليس از مجازات مرگ نجات پيدا كرد و در پيدا كردن محل جسد هر ۷۱ زني كه به قتل رسانده بود با پليس همكاري كرد. اين قاتل قربانيان خود را از ميان فاحشه‌ها انتخاب مي‌كرد و آنها را خفه مي‌كرد و سپس به جسدشان تجاوز مي‌كرد. با وجود آنكه در آزمايش‌ها مشخص شد او ضريب هوشي بالايي نيز نداشته است ولي به راحتي توانست سال‌ها از دست پليس فرار كند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون