• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5294 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱۲ شهريور

روي خط خبر

ديدار رييسي با مردم منطقه محروم «احمد فداله» دزفول
پاد|رييس‌جمهور كه براي افتتاح طرح عظيم آبرساني غدير براي پنجمين بار در يك‌سال سپري شده از آغاز فعاليت دولت مردمي به استان خوزستان سفر كرده است، در جريان بازديد از بخش‌هايي از اين طرح در بخش شهيون شهرستان دزفول، در جمع مردم منطقه محروم و صعب‌العبور «احمد فداله» حضور يافت. سيد ابراهيم رييسي ديروز براي شركت در مراسم بهره‌برداري رسمي از طرح عظيم آبرساني غدير كه به منظور دسترسي ساكنان ۲۶ شهر و ۱۰۰۰ روستاي استان به آب آشاميدني سالم و پايدار اجرا شده است، به استان خوزستان سفر كرد. رييس‌جمهور در جريان بازديد هوايي از بخش‌هايي از مسير تامين آب اين طرح در منطقه شهيون شهرستان دزفول، در جمع مردم منطقه محروم، كوهستاني و صعب‌العبور «احمد فداله» نيز حضور يافت و ضمن گفت‌وگو با ايشان، از مشكلات و درخواست‌هاي آنان به ويژه تكميل جاده مواصلاتي مطلع شد و سيد اميرحسين مدني، معاون توسعه روستايي و دبير شوراي عالي جهادسازندگي را مامور رسيدگي ويژه و پيگيري حل مشكلات ساكنان اين منطقه كرد.


انتقاد آيت‌الله‌العظمي مكارم‌شيرازي از «افزايش لحظه‌به‌لحظه قيمت‌ها»
جماران|آيت‌الله‌العظمي مكارم‌شيرازي در ديدار فاطمي‌امين، وزير صمت با اشاره به اقدامات موثر وزارت صمت در كاهش قيمت و افزايش توليد بر جلوگيري از رانت‌خواري، قاچاق كالا، واسطه‌گري دلال‌ها و افزايش لحظه‌به‌لحظه قيمت‌ها تاكيد كرد. آيت‌الله مكارم‌شيرازي وجود دلال‌ها و واسطه‌هاي را از مهم‌ترين عوامل افزايش قيمت‌ها دانست و گفت: وزارت صمت بايد با ايجاد زيرساخت‌ها ضمن مهار گراني و تورم دست واسطه‌ها را در بازار قطع و براي از بين بردن فساد و رانت تلاش كند. اين مرجع تقليد وجود دلال‌ها و واسطه‌ها را از مهم‌ترين عوامل افزايش قيمت‌ها دانست و گفت: وزارت صمت بايد با ايجاد زيرساخت‌ها ضمن مهار گراني و تورم دست واسطه‌ها را در بازار قطع و براي از بين بردن فساد و رانت تلاش كند. وي ادامه داد: وزارت صمت بايد اقدامات اميدبخش در حوزه توليد و بازار را به مردم بازگو كند تا ضمن دعوت از مردم براي همكاري در جلوگيري از مفاسد اقتصادي، روح اميد به آينده در كشور زنده شود. آيت‌الله مكارم‌شيرازي افزود: يكي از مشكلاتي كه در حوزه توليد وجود دارد، همكاري نكردن بانك‌ها در ارايه تسهيلات است و متاسفانه بانك‌ها توجهي به درخواست‌هاي توليدكنندگان ندارند.


ضرورت ورود دولت  به مشكل گراني‌ها
ايلنا|عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس در رابطه با ارزيابي نقاط و ضعف و قوت دولت سيزدهم گفت: اگر بخواهيم قضاوتي در خصوص عملكرد دولت در طول يك‌سال انجام دهيم، موضوعاتي همچون گراني‌ها و موضوع مسكن و مباحثي از اين قبيل كه در حال حاضر اينها نقاط ضعف هستند. واقعا بحث گراني‌ها مديريت نشده و مسكن هم به يك مشكل براي خانواده‌ها تبديل شده است. جا دارد كه دولت در اين زمينه‌ها با جديت وارد شود و موضوعاتي مانند مسكن را حل كند. سيد علي موسوي در ادامه به عملكرد وزرا اشاره كرد و ابراز داشت: برخي وزارتخانه‌ها از جمله وزارت راه و شهرسازي و وزارت جهاد كشاورزي عملكرد مناسبي نداشتند در حالي كه وزارت نيرو عملكرد مناسبي داشته است.


توقف شناورهاي داده‌برداري امريكايي در درياي سرخ
ارتش‌نيوز|ناوشكن جمهوري اسلامي ايران «جماران» نيروي دريايي ارتش در حين اجراي ماموريت برقراري امنيت و ايمني كشتيراني در درياي سرخ، دو شناور ويژه داده‌برداري امريكايي را توقيف كرد. پس از توقف و كنترل اين شناورها و اطمينان از امنيت دريانوردي به تماس‌هاي مكرر ناوشكن نيروي دريايي ارتش پاسخي نداده و اين شناورها خارج از كنترل در حال دريانوردي بودند و موجب ناامني و به خطر افتادن ايمني شناورهاي در مسير شده و احتمال انجام اقدامات تروريستي نيز متصور بود.


واكنش فعال سياسي اصولگرا به عامل بنري درباره «تعويق ظهور امام زمان»
خبرآنلاين|بنري كه اخيرا نصب شده و در آن برجام عامل تعويق ظهور معرفي شده، باعث بروز واكنش‌هاي مختلف از جمله واكنش عبدالرضا داوري، فعال سياسي شد.  عبدالرضا داوري فعال سياسي نوشت: بخشي از بدنه اجتماعي هوادار دولت رييسي اجراي برجام را مانعي براي ظهور امام زمان مي‌داند. فشار سنگين اين جريان روي دولت براي ممانعت از احياي برجام را دست‌كم نگيريم .


پيشنهاد ايجاد استان اصفهان ساحلي
ايسنا|نماينده مردم اصفهان در مجلس معتقد است: با ايجاد نمونه استان‌ها در سواحل و انتقال جمعيت به اين نقاط مي‌توان توازن جمعيت را برقرار و مشكلات موجود را نيز حل كرد. ضمن اينكه براي حل مشكلات آينده استاني مثل اصفهان بايد به دنبال صنايع هاي‌تك برويم كه نياز به نيروي متخصص دانشگاهي دارد. حسين ميرزايي يكي از سياست‌هاي استراتژيكي را كه جمهوري اسلامي مي‌تواند براي توزيع متناسب جمعيت به كار گيرد، استفاده از سواحل درياي عمان و خليج فارس دانست و گفت: پيشنهاد ما ايجاد استان اصفهان ساحلي است. او درباره وضعيت بحراني در فرونشست زمين استان اصفهان اظهار كرد: در دو سال گذشته براي سران سه قوه نامه‌اي ارسال و تاكيد كرديم اگر وضعيت فرونشست در اصفهان ادامه پيدا كند زمين، اصفهان را خواهد بلعيد و اگر به داد اصفهان نرسيم، در زماني نه چندان دور و شايد آينده‌اي نزديك بايد اصفهان را در كتاب‌هاي تاريخ جست‌وجو كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون