• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3280 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۸ تير

تشكل‌ها

گراني ۱۰درصدي ماست، پنير و شير |رييس هيات‌مديره انجمن صنفي گاوداران از موافقت دولت با گراني حداكثر ۱۰ درصدي سه كالاي پرمصرف شير، ماست و پنير خبر داد. سيداحمد مقدسي به مهر گفت: مقرر شده است كارخانجات صنايع لبني شيرخام را به قيمت ۱۴۴۰ تومان از دامداران خريداري كنند و در مقابل اين اقدام، دولت به آنها اجازه داد كه قيمت سه كالاي پرمصرف شير، ماست و پنير را حداكثر ۱۰ درصد افزايش دهند. مقدسي با بيان اينكه مصوبه خريد شيرخام به قيمت ۱۴۴۰ تومان قرار بود از دوازدهم خردادماه اجرايي شود، افزود: به كارخانجات اجازه داده شد قيمت محصولات‌شان را ۱۰ درصد افزايش دهند.

كاهش ۸۱ درصدي توليد چاي ايران |رييس اتحاديه چايكاران كشور گفت: توليد چاي ايران به دليل افت كيفيت توليد داخل و واردات بي‌رويه و قاچاق از ۷۰ هزار تن سال ۸۰ به ۱۳ هزار تن كاهش يافته است. ايرج هوسمي به فارس گفت: كاهش توليد چاي با وجود توجه مجدد دولت به صنعت چاي و احياي باغات اتفاق افتاده است. وي واگذاري مديريت چاي از وزارت بازرگاني سابق به وزارت كشاورزي را عامل بروز بحران در اين صنعت دانست و گفت: درآمد قاچاقچيان از قاچاق چاي ميلياردي است و آن مقدار چاي كه از طريق قاچاق به كشور وارد مي‌شود قابل مقايسه با آن مقداري كه بامجوز به كشور وارد مي‌شود، نيست.

قاچاق لوازم آرايشي بي‌كيفيت از چين|رييس انــجــمن واردكنـندگـان فرآورده‌ها‌ي آرايشي، بهداشتي و عطريات گفت: 70 درصد از محصولات آرايشي و بهداشتي به شكل قاچاق وارد كشور مي‌شوند كه اغلب كالاهاي بي‌كيفيت‌ چيني هستند. محمدرضا بوترابي با بيان اينكه بيشترين سهم قاچاق در حوزه لوازم آرايشي است به ايسنا گفت: لوازم بهداشتي مثل شامپو، صابون و... سود زيادي ندارند و براي قاچاقچي مقرون به صرفه نيست كه به سراغ اين اقلام برود.

قطعه‌سازان‌متهم‌مي‌شوند| مديرعامل ايران خودرو با بيان اينكه ۹۰ درصد يك خودرو را قطعات تشكيل مي‌دهند، گفت: خودروسازان در ۱۰ درصد باقيمانده همانند رنگ و بخش‌هاي كيفي اثرگذار هستند. هاشم يكه زارع در رابطه با افت كيفيت خودروهاي داخلي به تسنيم گفت: يكي از الزامات توليد يك خودروي با كيفيت استفاده از قطعات مناسب است كه به همين منظور قطعه‌سازان بايد محصولات خود را ارتقا دهند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون