• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5296 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۴ شهريور

روي خط خبر

توضيح دفتر آيت‌الله مكارم شيرازي در مورد قاسم مكارم
ايلنا|شخص نامبرده از فرزندان يا نوادگان مرجعيت معظم نيست و ارتباط كاري با اين بيت و دفتر نداشته و ندارد و هيچگاه از جانب اين مجموعه مورد حمايت يا سفارشي قرار نگرفته است‌. متن كامل اين توضيح در زير مي‌آيد: بسمه تعالي، چند روزي است انتشار خبر برخورد با مشاور يكي از وزرا موجب پخش شايعات و بهانه‌اي براي دروغ و نفرت‌پراكني دشمنان در ميان مردم شريف و متدين گرديده است. به علت عدم ارتباط موضوع با دفتر حضرت آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي، در ابتدا بنابر موضع‌گيري خاصي نبود؛ امّا با گذر زمان و ادامه شايعه‌سازي‌ها، بيان نكات زير ضروري به نظر مي‌رسد: اولا؛ شخص نامبرده از فرزندان يا نوادگان مرجعيت معظم نيست بلكه از منسوبين برادر مكرّم ايشان مي‌باشد. ثانيا؛ وي هيچ‌گونه ارتباط كاري با اين بيت و دفتر نداشته و ندارد و هيچگاه از جانب اين مجموعه مورد حمايت يا سفارشي قرار نگرفته است. ثالثا؛ انتساب افراد به بزرگان نه باعث تاييد آنهاست و نه مايه محدوديت؛ بلكه هركس بر حسب شرايط و توانمندي‌هاي خود و بر طبق قوانين مي‌بايست به كار گرفته شود و پاسخگوي اعمال خود باشد. سزاوار است اگر كسي قصد بهره‌برداري از انتساب به بيت مرجعيت يا دفتر معظم له را داشت از وي پذيرفته نشود و مراتب جهت اقدام مقتضي به اطلاع اين دفتر رسانده شود. رابعا؛ انتظار مي‌رود مسوولان نظارتي و قضايي به عنوان مرجع تشخيص و تصميم‌گيري نسبت به اين اتهامات و موارد مشابه ديگر كه دشمنان به شايعه‌پراكني عليه بزرگان دين و انقلاب مي‌پردازند به روشنگري و تنوير افكار عمومي بپردازند تا در اين شرايط سخت اعتماد و اعتقادات مردم شريف و متدين به بازي گرفته نشود. كلام آخر اينكه عزت به دست خداست و كينه‌ورزان و دشمنان دين و اين ملت در طول تاريخ سعي در مخدوش كردن مقدّسات و چهره اوليا و بزرگان و تضعيف اعتقادات مردم داشته‌اند اما هميشه دست قدرت خدا برتر از سعي باطل آنها بوده است و دشمنان و ايادي آنان، هرگز راه به جايي نبرده‌اند. از خداوند متعال نصرت و پيروزي ملت شريف ايران و مسلمانان جهان را بر تمامي دشمنان و مستكبران و فتنه‌انگيزان مسئلت داريم. والسلام عليكم و رحمه‌الله، دفتر حضرت آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي.۱۳ شهريور ۱۴۰۱»


به هركس مي‌خواهند حذف كنند، انگ مي‌زنند
منيبان|نماينده تبريز در مجلس گفت: اينها هر كسي را كه مي‌خواهند از ميدان به در كنند يك انگي به او مي‌چسبانند تا او را حذف كنند بعد حرف خودشان را بزنند و كار خودشان را كنند. اين روشي است كه متاسفانه تا حالا توانسته‌اند جلو بيايند و همه كانون‌هاي مجلس، دولت و قوه قضاييه را به قول خودشان يكدست كردند اما واقعيت‌هاي اجتماعي اين اجازه را به آنها نمي‌دهد. به هر حال اعتصابات و اعتراضات شكل خواهد گرفت. نهايتا امكان ادامه به اين شكل وجود ندارد. مسعود پزشكيان در ادامه گفت: به تصور من مشكلات تشديد خواهد شد، مگر اينكه يك مقدار تغيير در جهت‌گيري‌ها، در نگاه‌ها و سياست‌ها به وجود بيايد و مشاركت، وحدت و انسجام داخلي به وجود بيايد وگرنه اينكه بيايي شعار بدهي كه ديگران خائن و جاسوس هستند و مملكت را مي‌فروشند كاري  درست نمي‌شود.


افكار عمومي در انتظار شفاف‌سازي پرونده فساد وزارت راه و شهرسازي
خبرآنلاين|باتوجه به بازتاب گسترده بازداشت يك مقام عاليرتبه وزارت راه و شهرسازي نزد افكارعمومي، كارشناسان معتقدند، رستم قاسمي، نمي‌تواند با سكوت اين پرونده فساد را بدرقه كرده و از خود سلب مسووليت كند. همچنين باتوجه به تاكيدهاي مكرر رييسي در زمينه پاكدستي مديران دولت سيزدهم و عزم آنان براي مبارزه با فساد مالي، رييسي نيز بايد پا به ميدان گذارد و احتمالا، اين بازداشت را نشانه‌اي از خط قرمز نداشتن دولت براي مبارزه با فساد معرفي كند. در اين ميان، قضاوت افكارعمومي به جمع‌بندي ميزان باورپذيري توضيحات مقامات دولتي و مهم‌تر از آن، اطلاع از محتواي پرونده و ابعاد اتهامات بستگي خواهد داشت.


همسر مصطفي تاج‌زاده  با محسني اژه‌اي ديدار كرد
ايسنا|همسر مصطفي تاج‌زاده از ديدار خود با رييس قوه قضاييه درباره وضعيت همسرش كه در بازداشت به سر مي‌برد خبر داد. فخرالسادات محتشمي‌پور در توييتر نوشت: هم‌اكنون از دفتر آقاي محسني اژه‌اي برمي‌گردم. ملاقات انجام شد. موارد غيرقانوني اعمال‌شده را يادآوري كردم و ابراز نگراني شديد از وضعيت سلامت همسرم اداي تكليف كردم ان‌شاءالله نتيجه‌بخش باشد. جلسه رسيدگي به اتهامات مصطفي تاج‌زاده كه از هفدهم تيرماه تاكنون در بازداشت به سر مي‌برد، بيست‌ودوم مردادماه گذشته با سه عنوان اتهامي از جمله اجتماع و تباني عليه امنيت ملي با ذكر مصاديقي پيرامون هركدام از اين عناوين اتهامي در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامي برگزار شد. پنجم شهريورماه همسر تاج‌زاده در توييتي اعلام كرده بود كه صبح پنجشنبه گفتند بين ساعت ۲‌ و ۳ دفتر آقاي اژه‌اي باشيد و وي با وجود حضور در محل ملاقات موفق به انجام ديدار با رييس قوه قضاييه نشده است كه مهدي كشتكار مديرعامل خبرگزاري قوه قضاييه هم در پاسخ به محتشمي‌پور يادآورشد كه محتشمي‌پور نتوانسته در ساعت مقرر در محل ملاقلات با رييس قوه قضاييه حاضر شود و زماني كه او به محل ملاقات رسيد، اژه‌اي براي شركت در جلسه ديگري از دفتر خارج شده بود.


واكنش عجيب فعال اصولگرا به حضور تماشاچيان زن در ورزشگاه‌ها
فرارو|عضو حزب موتلفه نوشت: عده‌اي از زنان ظرفيت اخلاقي كافي براي رفتن به محيط‌هاي هيجاني را ندارند. حميدرضا ترقي در واكنش به حضور تماشاچيان زن در ورزشگاه‌ها نوشت: اين نوع سوءاستفاده، از اجازه حضور بانوان در استاديوم ورزشي با حضور مردان، نشان داد كه عده‌اي از زنان ظرفيت اخلاقي كافي براي رفتن به اين محيط‌هاي هيجاني را ندارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون