• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5296 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۴ شهريور

خبرخوان

حمله بنگلادش  به صنعت پوشاك كشور

مجيد افتخاري، عضو هيات‌مديره اتحاديه توليدكنندگان و فروشندگان پوشاك درباره صنعت پوشاك به عنوان قاچاق‌پذيرترين كالا در كشور گفت: سال‌هاست كه كشور با پديده قاچاق كالا مواجه شده ولي متاسفانه برنامه‌اي جهت مبارزه با قاچاق كالا ارايه نشده و اگر برنامه‌ و قانوني هم در اين رابطه وجود داشته به‌ خوبي اجرايي نشده است؛ به ‌نوعي مي‌توان گفت قضيه قاچاق كالا در كشور به هيچ عنوان جدي گرفته نشده است. اين مقام مسوول در اتحاديه توليدكنندگان و فروشندگان پوشاك با اشاره به حمله سال گذشته بنگلادش به صنعت پوشاك كشور گفت: همان‌طور كه مي‌دانيد اكثر كشورهاي دنيا به اين كالاها به دليل استوك بودن اجازه ورود نمي‌دهند؛ خنده‌دار است در كف تهران كالا به صورت كيلويي، باز نشده و در گوني‌هاي بنگلادشي به فروش مي‌رفت. بدون بررسي و هيچ استانداردي كالا وارد كشور شده و سپس فروخته شد حتي گزارش‌هايي هم رسيد كه برخي محصولات از الياف‌هاي بازيافتي توليد شده بودند.

سال به نيمه رسيد و حق مسكن كارگران اصلاح نشد 

بعد از نامه رييس مجلس به دولت براي اصلاح مصوبه حق مسكن، كارگران منتظر هستند تا شهريور ماه حقوق قانوني خود را دريافت كنند. فرامرز توفيقي، نماينده كارگران در شوراي عالي كار در گفت‌وگويي اعلام كرده است كه كارگران همچنان در انتظار حق مسكن 650هزار توماني هستند. وي بيان كرده است: سابقه نداشته حق مسكن مصوب شوراي عالي كار كه با امضاي وزراي دولت مصوب شده، اجرايي نشود؛ اولين‌بار است كه مي‌بينيم دولت به امضاي وزراي خود پايبند نيست.


 افزايش سقف برداشت از خودپردازها فقط در ۳  استان

 سخنگوي بانك مركزي اعلام كرد كه با توجه به فرا رسيدن اربعين حسيني و در راستاي خدمت‌رساني به زائرين عتبات، سقف برداشت وجه نقد از دستگاه‌هاي خودپرداز تمام بانك‌ها تا تاريخ ۵ مهرماه فقط در استان‌هاي ايلام، خوزستان و كرمانشاه و نقاط مرزي چون شلمچه، خسروي، مهران و چذابه به ۵۰۰ هزار تومان به صورت درون بانكي افزايش يافت. پيش از اين، رييس كل بانك مركزي اعلام كرده بود كه براي سهولت زائرين اربعين در استان‌هاي ايلام، خوزستان و كرمانشاه دستگاه‌هاي خودپرداز تا ۵۰۰ هزار تومان قابليت برداشت پول خواهند داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون