• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5299 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۷ شهريور

بسته‌هاي همراه ‌اول براي زائران اربعين به‌صرفه‌تر از همه اپراتورهاست

 بررسي تعرفه‌هاي ارايه شده از سوي همراه‌ اول و ايرانسل در بخش نرخ تماس‌ها و پيامك نشان مي‌دهد كه تفاوتي ميان اين تعرفه‌ها توسط دو اپراتور اصلي كشور وجود ندارد. اما با توجه به نياز اكثر زائران به اينترنت، تعرفه‌هاي اين بخش در بسته‌هاي تعريف و ارايه شده از سوي اپراتورها اهميت بيشتري دارد. همراه اول در بخش اينترنت، به شكلي مشهود، بسته‌ها و تعرفه‌هاي بهتر و مقرون‌ به‌صرفه‌تري ارايه داده است. بر اين اساس شركت ارتباطات سيار ايران (همراه اول) با تعريف و طراحي «دو بسته رومينگ ويژه اربعين»، سطح ميزباني خود از مشتركان حاضر در اين رويداد بزرگ را بالاتر برده است؛ به صورتي كه مشتركان به اندازه مصرف خود مي‌توانند يكي از دو بسته ۷ روزه «نامحدود» يا «اقتصادي زائر» را انتخاب كنند.


حمايت مركز تحقيق و توسعه همراه اول از پيدايش نسل سوم آيگپ
مديرعامل آيگپ در گفت‌وگوي زنده با آرش سروري، فعال حوزه فناوري اطلاعات، از نسل سوم پيام‌رسان آيگپ گفت و در اين خصوص اظهار داشت: تبديل صوت به متن براي اولين‌بار با آيگپ به پيام‌رسان‌هاي بومي راه يافته است. در چند ماه گذشته هم كه iOS‌هاي جديد توسط شركت اپل معرفي شد، يك دستيار هوشمند ايراني به نام داريوش را معرفي كرد كه اتفاقا يكي از كاربران ما اين دو را با هم مقايسه كرده بود. يعني يكسري از صوت‌ها را با داريوش تبديل به متن كرده بود و تعدادي را با قابليت جديد آيگپ و نكته جالب توجه با عنايت به ديتا و تاكيد آيگپ روي لهجه‌هاي مختلف، تفاوت بسيار زياد در اين دو مقايسه بود. ويديوي مقايسه موجود است و علاقه‌مندان مي‌توانند مشاهده كنند كه آيگپ در اين قابليت چقدر بهتر و جلوتر از دستيار هوشمند داريوش در iOS است.
 ميثم عسگري درباره دليل فاصله زماني ايجاد شده در ارايه نسل دو و سه آيگپ توضيح داد: اينكه تكامل نسل يك و دو در آيگپ از نظر زماني طولاني شد به اين دليل بود كه به آيگپ در ابتدا با نگاه سوپرمسنجر توجه نشده بود و ما تصميم گرفتيم به‌طور كلي استراتژي‌ها را تغيير دهيم و فضا را به سمت سوپر مسنجري سوق دهيم. 
وي در ادامه گفت: آيگپ قابليت‌هاي فوق‌العاده‌اي مثل opensores و openclient را از قبل داشت كه بايد اينها را حفظ مي‌كرديم و در مسير تغييرات هم گام برمي‌داشتيم ضمن اينكه همزمان نسل سوم را خرداد ماه امسال به ياري خدا و تلاش همكاران رونمايي كرديم. مديرعامل آيگپ درباره ورود آيگپ به هوش مصنوعي اظهار داشت: مساله اصلي نسل سوم، موضوع هوش مصنوعي بود كه راه‌اندازي شد و در مسير پيشرفت قرار دارد. تغيير اساسي در يك استاندارد قابل تامل در رابط كاربري نيز يكي ديگر از تحولات آيگپ در نسل سوم بود كه تغييرات در UI همچنان ادامه خواهد داشت.
با شروع نسل سوم، اپليكيشن در فضاي هوش مصنوعي قرار گرفت و در اولين آپديت نسل سوم سرويس TTS كه تبديل متن به گفتار است و ASR كه تبديل صوت به متن است را در اختيار كاربران قرار داديم. تبديل صوت به متن با توجه به قابليت‌هايي كه دارد و تشخيص لهجه‌ها واقعا قابل توجه است و پيشنهاد مي‌كنم حتما اين قابليت را امتحان كنيد. ان‌شاءالله در ماه‌هاي آينده يكي، دو سرويس جذاب‌تر از همين جنس در حوزه‌هاي تصويري گرافيكي، فيلتر و... كه پيام‌رسان‌هاي پيشرو دنيا هم به سمتش رفته‌اند را به آيگپ اضافه خواهيم كرد. مديرعامل آيگپ در اين باره كه آيا تمامي كارها براي ارايه نسل سوم توسط تيم آيگپ انجام شد يا از خارج مجموعه نيز كمك گرفته شد، توضيحاتي ارايه كرد و گفت: در نسل سوم لايه front end و back end از تيم داخلي خودمان استفاده كرديم، اما با چند مجموعه مذاكره كرديم كه با ما همكاري كنند همچون مجموعه دانش‌بنيان آيپا كه تجربه خوبي در كنار هم در اين راه كسب كرديم. اتفاق ديگري كه در ادامه توسعه نسل سه در حال رخ دادن است، حمايت مركز تحقيق و توسعه همراه اول است، به ‌طور كلي سعي كرديم از تجربيات بقيه نيز استفاده كنيم.


۱۵۰ مدرسه بركت در مناطق محروم به بهره‌برداري مي‌رسد
همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد ۱۵۰ مدرسه بنياد بركت ستاد اجرايي فرمان امام در مناطق محروم و كم‌برخوردار كشور به بهره‌برداري مي‌رسد.
مديرعامل بنياد بركت ضمن اعلام اين خبر افزود: ۱۵۰ مدرسه جديد بركت با ۶۳۲ كلاس درس در مناطق محروم، روستايي و كمتر توسعه‌يافته سراسر كشور افتتاح شده و تقديم دانش‌آموزان اين مناطق مي‌شود.
محمد تركمانه تاكيد كرد: استان سيستان و بلوچستان بيشترين سهم را با ۴۵ مدرسه از مجموع ۱۵۰ مدرسه جديد بركت دارد و بيش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مدارس مورد اشاره مشغول به تحصيل خواهند شد.
وي خاطرنشان كرد: اين مدارس همزمان با آغاز سال تحصيلي ۱۴۰2-۱۴۰1 و براي بهره‌برداري دانش‌آموزان به شكل رسمي افتتاح مي‌شود.
تركمانه تصريح كرد: با افتتاح اين ۱۵۰ مدرسه جديد، تعداد مدارس بركت در سراسر كشور به بيش از يك‌هزار و ۹۵۰ مدرسه با حدود ۱۰ هزار كلاس درس مي‌رسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون