• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5302 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۱ شهريور

روي خط سياست

هر كسي دلش خواست  آيا بايد وسط خيابان برقصد؟
 گسترش‌نيوز|بادامچيان در‌خصوص ضرورت استفاده از گشت ارشاد گفت: در مساله گشت ارشاد بايد دقت كرد كه گشت ارشاد چيست؟ گشت ارشاد يك نهاد قانوني است و مي‌گويد اگر يك زني رعايت مسائل قانوني را در معابر نكرد و خواست لخت شود، چه كسي بايد جلوگيري كند؟ بايد اجازه بدهيم هركسي دلش خواست لخت شود؟ هر كسي دلش خواست وسط خيابان برقصد و به هر كسي كه دلش خواست تجاوز كند؟! غرب اين است و اگر شما به غرب برويد وضعيت همين است. دبيركل موتلفه در‌خصوص بازداشت برخي فعالان سياسي در دولت رييسي گفت: اينجا كسي را به خاطر سياست نمي‌گيرند. علت اين است كه سياست آزاد است و همه حرف‌هاي‌شان را مي‌زنند و بدترين و سخت‌ترين حرف‌ها در همين‌جا زده مي‌شود. بادامچيان دولت رييسي را دولتي 8 ساله پيش‌بيني كرد.


روحاني رييس سازمان پدافند را در جلسات دعوت نمي‌كرد
مهر| اين روزها چهره‌هاي اصولگرا با استفاده از تمام ابزارهاي رسانه‌اي تلاش مي‌كنند توپ مشكلات كشور را به زمين دولت قبل بيندازند. از دولت و نهادهاي اجرايي گرفته تا ساختار تقنيني و مديريتي كشور، همگي تلاش مي‌كنند از گردونه نقد دولت قبل جا نمانند. اين‌بار عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از نقش روحاني در عدم دعوت مسوولان سازمان پدافند غير‌عامل صحبت مي‌كند و مي‌گويد: ناگفته نماند كه برخي دولت‌ها از سازمان پدافند غيرعامل حمايت نكردند و برخي دولت‌ها هم سازمان پدافند غيرعامل را به عنوان رقيب خودشان تلقي كردند. مويد اين مساله آن است كه طبق قانون بايد رييس سازمان پدافند غيرعامل عضو بسياري از شوراهاي كشور باشد و در جلسات حضور يابد، اما در دولت روحاني حتي رييس سازمان پدافند غيرعامل را در اين جلسات دعوت نمي‌كردند.


زاهدي‌وفا تنها يك هفته ديگر مي‌تواند سرپرست وزارت كار باشد
ايلنا|يك نماينده مجلس معتقد است: وزير پيشنهادي تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اغماض مي‌تواند يك هفته ديگر سرپرست وزارت كار باشد. احمد عليرضابيگي درباره اينكه مهلت سرپرستي محمدهادي زاهدي‌وفا براي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي به پايان رسيده است و مجلس هم در تعطيلات به‌ سر مي‌برد و نمي‌تواند جلسه راي اعتماد وي را برگزار كند آيا زاهدي‌وفا براي ادامه كار نياز به اجازه رهبري دارد، گفت: در آيين‌نامه مهلت سرپرستي وزارتخانه‌ها سه ماه نوشته شده است؛ در حال حاضر مجلس به دليل ماموريت نمايندگان در تعطيلات است كه اين يك هفته قابل اغماض است. مساله اصلي اينجا است كه نبايد اين اتفاق مي‌افتاد و وزير كار كه يكي از اصلي‌ترين اعضاي كابينه است با اين همه تاخير معرفي مي‌شد.


 آمادگي تفكيك دو وزارت صمت و راه و شهرسازي را داريم
برنا|معاون پارلماني رييس‌جمهور گفت: اگر مجلس به اين‌جمع‌بندي برسد كه دو وزارتخانه صمت و راه و شهرسازي تفكيك شوند و در دولت هم بحث شود و به نتيجه برسد، بُعدي ندارد و آمادگي داريم، اين طرح در دولت هنوز مطرح نشده است. سيدمحمد حسيني در رابطه با تفكيك وزارت راه و شهرسازي گفت: منتظر هستيم اين طرح مراحل خود را در مجلس طي كند، حتما اين طرح را در دولت مورد بررسي قرار خواهيم داد، زيرا مسكن يك مساله بسيار مهم است. او در ادامه با اشاره به تاكيد رهبري بر حوزه مسكن خاطرنشان كرد: رهبري فرمودند در حوزه مسكن عقب‌ماندگي داريم. هنوز دولت نظر خود را اعلام نكرده و نظر دولت پس از ارجاع طرح از مجلس به دولت، اعلام خواهد شد.


تصويب آيين‌نامه اجرايي مربوط به ساز و كار هدفمندسازي يارانه‌ها
باشگاه خبرنگاران|براساس مصوبه هيات وزيران، حق‌العمل خدمات جايگاه‌هاي سوخت با اعمال ۴۵درصد افزايش نسبت به پارسال تعيين شد. هيات دولت در جلسه ديروز به رياست رييس‌جمهور در راستاي حكم مندرج در تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ كل كشور درخصوص ساز و كار هدفمندسازي يارانه‌ها، آيين‌نامه اجرايي اين بند از قانون را تصويب كرد كه از مهم‌ترين محورهاي پيش‌بيني شده در اين آيين‌نامه اجرايي مي‌توان به مواردي چون تعيين قيمت كارمزد، حق‌‌العمل جايگاه‌هاي عرضه سوخت مايع و CNG، تعيين فرآيند واريز و پرداخت منابع و مصارف هدفمندسازي يارانه‌ها، تعيين قيمت سوخت انواع نيروگاه‌ها، تعيين قيمت سوخت گاز خوراك پتروشيمي‌ها و سوخت صنايع مختلف، شناسايي خانوارهاي پردرآمد توسط وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و ارسال آن به سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها، ثبت‌نام افراد جديد متقاضي يارانه توسط سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها و رسيدگي به اعتراضات توسط وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي اشاره كرد. بر اين اساس، حق‌العمل خدمات جايگاه‌هاي سوخت با احتساب عوارض و ماليات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۱، با اعمال ۴۵درصد افزايش نسبت به سال ۱۴۰۰ تعيين شد. همچنين متوسط نرخ حق‌العمل جايگاه‌هاي گاز طبيعي فشرده (CNG) در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ (برحسب طبقه‌بندي) ۴۵درصد افزايش مي‌يابد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون