• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5302 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۱ شهريور

خبرخوان

تجارت ايران و اوراسيا در ۵ ماهه ۱.۳ ميليارد دلار شد

عليرضا مقدسي، معاون وزير اقتصاد و رييس كل گمرك ايران با بيان اينكه اقدامات گمرك ايران در 3 بخش درون سازماني، ملي و بين‌المللي در اين‌ مدت از جمله عوامل موثر افزايش 30 درصدي ميزان تجارت در 5 ماهه امسال بين ايران و كشورهاي اوراسيا بوده است، گفت: حجم تجارت خارجي بين ايران و كشورهاي عضو اتحاديه اوراسيا در 5 ماهه سال جاري به رقم يك ميليارد و 326 ميليون و 394هزار دلار رسيد.  معاون وزير اقتصاد و رييس كل گمرك ايران گفت: تجارت خارجي ايران و اوراسيا در ۵ ماهه امسال به ۱.۳ ميليارد دلار رسيد.


معافيت تمام پروازهاي اربعين از پرداخت هزينه خدمات فرودگاهي
طبق دستور وزير راه و شهرسازي تمامي شركت‌هاي هواپيمايي داخلي مشاركت‌كننده در پروازهاي اربعين از پرداخت هزينه خدمات فرودگاهي به شركت فرودگاه‌ها و شهر فرودگاهي امام خميني(ره) معاف شدند.به دليل تقدير از شركت‌هاي هواپيمايي داخلي كه نسبت به فروش بليت اربعين با نرخ مصوب در بازه زماني اعلام شده (۱۵ تا ۳۰ شهريور) اهتمام ويژه داشتند، بر اساس دستور وزير راه تمام شركت‌هاي هواپيمايي از پرداخت هزينه خدمات فرودگاهي (نشست و برخاست) پروازهاي اربعين معاف شدند.
بر اساس اين دستور، شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي كشور و شركت شهر فرودگاهي امام خميني، اقدامات لازم جهت اجراي اين دستور را در نظر داشته باشند.

طلب ۸۰۰ ميليون دلاري شركت‌هاي ايراني از عراقي‌ها

بهمن صالحي جاويد، دبير انجمن صادركنندگان خدمات فني و مهندسي ايران اظهار داشت: ضرر شركت‌هاي پيمانكاري ايراني نه تنها فقط مربوط به سوريه نمي‌شود بلكه اين موضوع در عراق عميق‌تر است به‌طوري كه مطالبات شركت‌هاي ايراني در عراق به بيش از 800 ميليون دلار مي‌رسد البته در سوريه هم با مطالبات معوق پيمانكاران ايراني مواجه هستيم اما اعداد وارقام كمتر از عراق است.
وي با اشاره به وجود فساد در عراق اظهار داشت: اساسا علت عدم حضور شركت‌هاي پيمانكاري امريكايي و اروپايي همين موضوع فساد گسترده در عراق است اما از طريق روابط سياسي و نظامي به سهولت مي‌توان جلوي اين فساد را گرفت و اگر پيمانكاري در عراق با مشكل مواجه شد اين امكان وجود دارد از مجراي روابط سياسي موضوع پيگيري شود.

بليت  اتوبوس  اربعين  باز  هم  گران  شد

شهريار افندي‌زاده، معاون حمل‌ونقل وزير راه و شهرسازي بااشاره به پيش‌بيني 5 ميليون مسافر زائر عتبات در ايام اربعين اظهار كرد: در مجموع 350هزار مسافر از طريق ناوگان هوايي و ريلي و 4 ميليون و 650 هزار نفر نيز از طريق ناوگان جاده‌اي جابه‌جا خواهند شد.
 وي افزود: در حمل‌ونقل جاده‌اي براي 15 تا 30 شهريور مسير يك‌سر خالي را خواهيم داشت، به همين منظور در سال 98 افزايش 100درصدي براي قيمت بليت در نظر گرفته شد اما براي امسال اين عدد به 75 درصد رسيده است. بر اين اساس قيمت بليت اتوبوس‌هاي 25، 32 و 44 نفره از تهران به مهران به ترتيب 404 هزار تومان، 336 هزار و 245 هزار تومان تعيين شد. قيمت بليت اتوبوس از تهران به مرز خسروي نيز براي اتوبوس‌هاي 25 نفره، 32 و 44 نفره به ترتيب به 296 هزار تومان، 256 و 172 هزار تومان افزايش يافت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون