• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5302 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۱ شهريور

خبر

توضيح سازمان نظام پزشكي درباره علت نصب دوربين در اتاق‌هاي عمل

معاون فني و نظارت سازمان نظام پزشكي، درخصوص علت نصب دوربين در اتاق عمل بيمارستان‌ها، توضيحاتي ارايه داد. علي سالاريان، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: نصب دوربين در اتاق‌هاي عمل، براساس ابلاغيه اداره كل نظارت و اعتباربخشي معاونت درمان وزارت بهداشت انجام مي‌شود تا افراد فاقد صلاحيت دست به جراحي نزنند. وي با اشاره به دريافت گزارش‌هايي از بيمارستان‌ها مبني بر ورود افراد فاقد صلاحيت به اتاق عمل، افزود: در بعضي از بيمارستان‌ها به ويژه هنگام اعمال جراحي زيبايي، افرادي در انجام عمل دخالت كرده‌اند كه فاقد صلاحيت بوده‌اند. سالاريان ادامه داد: اين افراد به عنوان تيم همكار و دستيار، وارد اتاق عمل شده و در امور درماني دخالت كرده‌اند. وي با تاكيد بر اينكه تعداد كم اين قبيل تخلفات هم زياد است، تصريح كرد: در موارد نادر، ديده شده كه سرپرست تيم جراحي، مسووليت كمتري عهده‌دار شده و اكثريت كارها را به دستيار خودش سپرده كه اين كار تخلف است. معاون فني و نظارت سازمان نظام پزشكي اظهار داشت: نصب دوربين در اتاق عمل، براي حفظ حقوق بيمار و پزشكان است تا قصوري صورت نگيرد. اينكه يك غيرپزشك بخواهد با اقدامات خودش جايگاه حرفه پزشكي را زير سوال ببرد، پذيرفتني نيست. وي با عنوان اين مطلب كه نصب دوربين در اتاق‌هاي عمل در كشورهايي از دنيا يك اقدام مرسوم است، افزود: تصويربرداري در اتاق عمل به گونه‌اي خواهد بود كه بدن بيمار مشاهده نشود و فقط تيم جراحي ديده شوند. سالاريان با تاكيد بر اينكه نظارت بر دوربين‌ها و فيلم‌هاي ضبط شده از اتاق عمل برعهده حراست بيمارستان و وزارت بهداشت است، گفت: نصب دوربين شامل بيمارستان‌هاي دولتي و خصوصي بوده و مي‌بايست ظرف مدت ۳ ماه عملياتي شود.

زمان واريز معوقات تامين اجتماعي فعلا مشخص نيست

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي از آغاز واريز حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي به روال هر ماه خبر داد و گفت: حقوق غيرحداقلي‌بگيرها نيز مطابق با احكام اصلاح شده و افزايش ۳۸درصدي به علاوه مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار تومان پرداخت مي‌شود. 
ميرهاشم موسوي، درباره واريز حقوق بازنشستگان غيرحداقلي‌بگير با احكام جديد گفت: براساس قولي كه قبلا داده بوديم و برنامه‌ريزي كه براي نرم‌افزار و پياده‌سازي احكام انجام شده بود و احكام را هم بارگذاري كرده بوديم، طبق روال هر ماه كه پرداخت حقوق‌ها از بيستم آغاز مي‌شود و تا پايان ماه ادامه دارد، حقوق‌ها براساس احكام جديد و اصلاح شده، واريز مي‌شود. حقوق‌ها با اصلاح احكام و افزايش ۳۸درصدي به علاوه مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار تومان پرداخت مي‌شود. 
حداقل و حداكثر دريافتي متفاوت است كه تناسب با همان افزايش اتقاق افتاده است. درباره زمان واريز معوقات نيز در حال برنامه‌ريزي هستيم، نشست‌هايي نيز با كانون بازنشستگان داشته‌ايم تا سازوكار پرداخت معوقات مشخص شود. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون