• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5303 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۲ شهريور

تنيسور ۱۹ ساله اسپانيايي فاتح يواس اوپن شد

آشنايي با جوان‌ترين قهرمان گرانداسلم

كارلوس آلكاراز در طول اين فصل تاريخي در حالي كه هنوز بسيار جوان است در دومين حضور در تور ATP به صورت روشمند خودش را به اوج حرفه خود رساند. او اينجا بود تا گرنداسلم‌ها را به دست آورد. 
او در هر مرحله از آخرين گرنداسلم سال مي‌دانست دنبال چه چيزي است. يكشنبه شب و بامداد دوشنبه به وقت تهران در برابر چالش كاسپر رود در فينال مسابقات به شكلي وحشيانه و هيجان‌انگيز فرصت‌هاي حريف را گرفت و اولين عنوان گراندسلم خود را به دست آورد. او حريف نروژي خود را با نتايح ۶ بر ۴ ، ۲ بر ۶ ،۷ بر ۶ و ۶ بر ۳ شكست داد تا براي نخستين‌بار در سنين جواني اوپن امريكا را از آن خود كند. 
كارلوس بعد از مسابقه گفت: «اين ديوانه‌كننده است. من هرگز فكر نمي‌كردم در ۱۹ سالگي به چنين چيزي برسم. همه ‌چيز خيلي سريع پيش آمده است. براي من غيرقابل باور است. اين چيزي است كه از كودكي روياي آن را داشتم. از زماني كه تنيس را شروع كردم.»
اين تنيسور بخش اعظمي از چند سال گذشته را صرف شكستن ركوردهاي سني كرده است. اكنون او چشمگيرترين ركورد را به‌جا گذاشته؛ ركوردي كه مي‌تواند براي مدتي طولاني باقي بماند. آلكاراز روز دوشنبه براي اولين‌بار در دوران حرفه‌اي خود به عنوان نفر اول رنكينگ جهاني صعود كرد و حالا او جزو جوان‌ترين بازيكنان تاريخ ATP است كه به اين موفقيت دست پيدا كرده است. اين بازيكنان اسپانيايي با ۱۹ سال و چهار ماه اولين نوجوان و جوان شماره يك تنيس مردان است. او از ليتون هيوييت ركورددار قبلي يك سال جوان‌تر است. 
در فينال امسال يواس اوپن امسال براي نخستين‌بار هر دو شركت‌كننده اولين فينال‌شان را تجربه مي‌كردند. كاسپر رود ۲۳ ساله پيش از اين در فرنچ اوپن ۲۰۲۲ به فينال مسابقات رسيد كه برابر نادال شكست خورد. مسابقه آلكاراز و رود از لحاظ سني دومين رقابت جوان تاريخ فينال گرنداسلم‌ها نيز هست؛ تنها پس از اوپن امريكا در سال ۱۹۹۰ بين آندره آغاسي و پيت سامپراس. 
آلكاراز در حايل با اختلاف بهترين تنيسور اين مسابقات لقب گرفت كه نمي‌توانست هفته‌اي سخت‌تر از چيزي كه سپري كرد، تصور كند. او قبل از شروع فينال ۲۰ ساعت و ۲۰ دقيقه در زمين سپري كرد و سه ست متوالي را به رقابت پرداخت. اين بازيكن اسپانيايي تماشايي بود، اما او به‌ طور مداوم مسير خود را پيچيده مي‌كرد. با شروع مسابقه فينال سوال اين بود كه آيا تو درنهايت تسليم محدوديت‌هاي فيزيكي خواهي شد يا خير. 
رود بعد از قهرماني گفت: «من تشنه چيزهاي بيشتري هستم. من مي‌خواهم براي چندين و چند هفته در اوج باشم. به اميد سال‌هاي طولاني.» از زمان ظهور نادال در حدود سال تولد آلكاراز در سال ۲۰۰۳ رسيدن به اين اوج در چنين سني عجيب بوده. نمايش آلكاراز حتي تماشايي‌تر از انتظارات بوده است. آلكاراز نشانه‌هاي زيادي از عظمت را در دو هفته گذشته از خود به نمايش گذاشته است. از ورزشكار بودنش تا جعبه ابزار متنوعش كه شامل انواع ضربات مي‌شود و البته لذتي كه از بازي مي‌برد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون