• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5303 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۲ شهريور

خبرخوان

افزايش تقاضا تخم‌مرغ را  گران كرد
ناصر نبي‌پور، رييس هيات‌مديره اتحاديه مرغ تخم‌گذار با اشاره به دلايل افزايش قيمت تخم‌مرغ در بازار گفت: هنوز قيمت اين كالا به نرخ منطقي و واقعي خود نرسيده است. وي با اشاره به افزايش قيمت تخم‌مرغ به شانه‌اي ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان گفت: اين قيمت‌ها طبيعي است و گران نيست چرا كه خود دولت قيمت هر كيلوگرم تخم‌مرغ را در خرده‌فروشي ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام كرده كه با اين حساب قيمت هر شانه دو كيلويي تخم‌مرغ ۸۰ هزار تومان مي‌شود. اين فعال بخش خصوصي با بيان اينكه هوا به تدريج رو به خنكي است و به همين دليل با افزايش تقاضا براي تخم‌مرغ مواجه هستيم، گفت: از طرفي قيمت مرغ نيز به ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان افزايش يافته و هر زمان كه قيمت مرغ و گوشت افزايش مي‌يابد، فشار روي تخم‌مرغ بالا مي‌رود.


افراد تحت پوشش بيمه قاليبافي نصف شد
محمدعلي زرينه كفش، رييس اتحاديه توليدكنندگان و بافندگان فرش دستباف تهران اظهار داشت: در حال حاضر نيز با توجه به ريزش بيمه بافندگان، افراد تحت پوشش نصف شده‌اند. ما توانستيم بعضي از بيمه‌ها را برگردانيم اما به‌طور كلي، توان و زور بيمه به بافندگان ضعيف مي‌رسد در حالي كه شركت‌هاي بسيار بزرگي داريم كه بدهكار به بيمه هستند اما بيمه شهامت قطع حمايت از آنها را ندارد. وي با اشاره به نقايص بيمه قاليبافي گفت: به دليل كامل نبودن بودجه، تعداد كمي از افراد تحت پوشش بيمه قرار گرفتند و طي 3-2 سال اين افراد به تعدادي بالغ بر 400 هزار نفر رسيدند كه اين تعداد كافي نبود چون ما بيش از 2 ميليون نفر بافنده داريم كه حداقل 1 ميليون و 200، 300 هزار نفر در اتحاديه صنفي، كارت شناسايي دارند و شناخته‌شده   هستند.


مردم تمايلي به تعويض موتوسيكلت‌هاي فرسوده خود ندارند
جليل مجاهد، رييس انجمن صنعت موتوسيكلت ايران گفت: دارندگان موتوسيكلت‌هاي قديمي و فرسوده حتي در طرح كليد به كليد هم تمايل به تعويض موتوسيكلت خود نداشته‌اند. اين مقام صنعتي گفت: در اكثر موارد اين موتوسيكلت‌ها به‌ عنوان وسيله كار اين افراد است و نمي‌توانند اين موتوسيكلت خود را كنار گذاشته و استفاده نكنند، لذا بايد با آن سر كنند؛ بنابراين هيچ علاقه‌اي براي اسقاط موتوسيكلت‌ها وجود ندارد. بر همين اساس طي دو سال و نيم اخير كه قانون اسقاط تصويب و بايد اجرايي شود، تاكنون حتي يك دستگاه موتوسيكلت هم اسقاط نشده است. پس از آنكه دولت قبل متوجه شد به همين دليل (همان‌طوركه اشاره شد) منجر به تعطيلي صنعت موتوسيكلت و بيكاري ۱۶ هزار نفر كارگر اين صنعت شد، مصوبه اصلاح شد كه به ‌جاي موتوسيكلت، خودرو اسقاط شود.


فروش بليت اتوبوس اربعين با تخفيف ۵۰درصدي متوقف شد
حميدرضا شهركي، معاون حمل‌ونقل سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي كشور از توقف فروش اينترنتي بليت اتوبوس براي برگشت زايران اربعين و همچنين لغو تخفيف۵۰ درصدي بليت خبر داد. وي گفت: تخفيف 50 درصدي‌بليت اتوبوس بنابر شرايط تغيير كرده و در شرايط كنوني با توجه به حجم بالاي برگشت زايران قيمت بليت اتوبوس براساس نرخنامه‌هايي كه در مبادي مرزي منتشر شده است؛ محاسبه مي‌شود. شهركي درباره نحوه خريد بليت اتوبوس هم گفت: در شرايط اوج تقاضا اگر بحث صدور بليت باشد تاخير در خدمات‌دهي ايجاد مي‌شود.


هرگونه ساخت‌وساز در اطراف سدهاي تهران ممنوع شد
فرزانه صادق‌مالواجرد، معاون شهرسازي و معماري وزارت راه و شهرسازي و دبير شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران مصوبه اين شوراي عالي در خصوص ساماندهي حوضه‌هاي آبريز سدهاي استان‌هاي تهران و البرز را به استاندار و رييس‌شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان تهران، شهردار و رييس شوراي اسلامي شهر تهران ابلاغ كرد. در اين مصوبه آمده است؛ احداث هرگونه مجتمع مسكوني و ساخت‌وساز مسكوني و ويلايي خارج از نقاط شهري و روستايي، به هر شكلي مانند تعاوني‌هاي مسكن و ويلاسازي به دليل مغايرت با اساس طرح صراحتا ممنوع است. بارگذاري مسكوني در داخل نقاط شهري و روستايي نيز صرفا در حد رفع نياز ناشي از رشد طبيعي و متعارف جمعيتي و در چارچوب طرح مصوب اين سكونتگاه‌ها مجاز خواهد بود.


صادرات لوازم تحرير ايراني به كشورهاي همسايه
محمودرضا صنعتگر، رييس انجمن توليدكنندگان نوشت‌افزار با بيان اينكه در حال حاضر فقط واردات مداد ممنوع است، از صادرات برخي اقلام مثل مداد، خودكار، پاك‌كن و دفتر به كشورهاي همسايه و بعضا كشورهاي اروپايي خبر داد. به گفته وي توليد برخي اقلام مثل مداد، خودكار، پاك‌كن و دفتر بيش از نياز كشور است و بخشي از اين محصولات به كشورهاي همسايه و بعضا كشورهاي اروپايي هم صادر مي‌شود كه البته رقم چندان بالايي نيست. صنعتكار در پاسخ به سوالي درباره ممنوعيت واردات ماژيك گفت: واردات ماژيك ممنوع نيست، اما محدوديت دارد. سياست كلان كشور مي‌گويد كالاهايي كه توليد داخل دارند نبايد وارد شود. در حال حاضر توليد‌كنندگان به اندازه نياز كشور توان توليد ماژيك را دارند و كسري در بازار وجود ندارد، مگر در زمينه اقلام فانتزي كه آن هم جزو ضروريات نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون