• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5304 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۳ شهريور

روي خط خبر

جزييات پرونده يكي از منصوبان وزير، ۳ نفر بازداشت شدند

ايلنا|سخنگوي قوه قضاييه در مورد بازداشت يكي از منصوبان يكي از وزراي دولت گفت: متاسفانه براي فرد مورد نظر به اتهام ارتشاء به همراه فرد ديگري قرار بازداشت موقت صادر شده است و در زندان هستند و مجموعا ۳ نفر در اين پرونده بازداشت شده‌اند. مسعود ستايشي در پاسخ به سوال خبرنگاري، مبني بر اينكه خبري منتشر شد مبني بر اينكه يكي از منصوبان وزير يكي از وزارتخانه‌ها به اتهام دريافت رشوه بازداشت شده است، اين پرونده در چه مرحله‌اي است، آيا شخص وزير براي پاسخگويي به قوه قضاييه آمده است يا خواهد آمد، آيا افراد ديگري هم دستگير شده‌اند، گفت: متاسفانه براي فرد مورد نظر به اتهام ارتشاء به همراه فرد ديگري قرار بازداشت موقت صادر شده است و در زندان هستند. پرونده در حال تكميل تحقيقات است، فرد ديگري كه طرف مقابل است يعني پرداخت‌كننده رشوه هم در بازداشت است. سخنگوي قوه قضاييه خاطرنشان كرد: قوه قضاييه تعارفي در حوزه مبارزه فساد مخصوصا در اين زمان ندارد. لطفا در چنين پرونده‌هايي اسم برده نشود تا شأن وزارتخانه‌ها يا ارگاني زير سوال نرود. پرونده در حال پيگيري و بررسي است.


اگر خداي ناكرده اتفاقي افتاد رهبر بعدي بايد در آستين باشد
جماران|آيت‌الله طاها محمدي گفت: همان روز اولي كه آقاي رييسي راي آورده بود زنگ زدند به ما و گفتم اول آب و نان مردم را درست كنيد و بعد انرژي هسته‌اي درست كنيد. عضو مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب يك يا شايد دو بار فرمودند كه اصل رسالت خبرگان رهبري كه يكي از بهترين برنامه‌هاي حضرت امام است، اين است كه خداي ناكرده اگر براي رهبر اتفاقي افتاد رهبر بعدي را بايد در آستين داشته باشند. كما اينكه سال ۶۸ منافقين اعلام كردند كه هر وقت رسانه‌ها بگويند خميني از دنيا رفته، كد حمله به ايران است ولي خبرگان بي‌درنگ رهبر انقلاب را تعيين كردند و اميد دشمن به يأس و نااميدي مبدل شد. ان‌شاء‌الله اميدواريم كه تا ظهور حضرت دوست، خداوند رهبري را در صحت و سلامت نگه دارد و حتي بعد از ظهور. ما كه خبر نداريم، احيانا اگر اتفاقي افتاد، بزرگ‌ترين دغدغه خبرگان رهبري اين است كه در ميان همه علماي امت، شايسته‌ترين از هر نظر را انتخاب كنند كه كشتي انقلاب در اين درياي متلاطم بدون سكاندار نماند. همان روز اولي كه آقاي رييسي راي آورده بود زنگ زدند به ما و گفتم اول آب و نان مردم را درست كنيد و بعد انرژي هسته‌اي درست كنيد.


سورنا ستاري استعفا داده است؟
مهر|شنيده‌ها حاكي از آن است كه سورنا ستاري، معاون علمي و فناوري رياست‌جمهوري از سمت خود استعفا كرده است. زمزمه‌هاي بركناري و استعفاي ستاري پيش از اين و با روي كار آمدن دولت سيزدهم نيز مطرح شده بود و همزمان با آن بسياري از فعالان دانش بنيان درخواست داشتند اين جايگاه مهم علمي و فناوري با تمديد حكم ستاري يا صدور حكم فرد جايگزين آن از سوي رييس‌جمهور تعيين تكليف شود. ستاري در تاريخ ۱۳ مهر ۱۳۹۲ با روي كار آمدن دولت يازدهم و با حكم حسن روحاني به عنوان معاون علمي و فناوري رييس‌جمهوري منصوب شد و از آن زمان تاكنون در اين سمت فعاليت مي‌كند. اكنون پس از گذشت ۱۵ ماه از فعاليت دولت سيزدهم، مجددا زمزمه استعفاي معاون علمي و فناوري مطرح شده و پيگيري‌ها حاكي از آن است كه وي به تازگي استعفاي خود را به رييس‌جمهور تقديم كرده، اما تا اين لحظه تاييد يا عدم تاييد استعفاي وي به ‌صورت رسمي مطرح نشده است.


اعتراف به «اشتباه راهبردي» چالش‌زا در مديريت راهپيمايي اربعين
رييس سازمان حج و زيارت گفت: به نظر بنده، يك اشتباه راهبردي صورت گرفت و آن اينكه گفته شد سفر به پياده‌روي اربعين را يك هفته جلوتر بيندازيد. براي همين زايران ما در هفته گذشته دچار سردرگمي شدند و نتوانستند خدمات لازم را دريافت كنند. سيدصادق حسيني، با اشاره به برخي آمارهاي مرتبط با پياده‌روي اربعين سال جاري بيان داشت: درخصوص پياده‌روي اربعين ثبت‌نام‌، بيمه و راهنمايي و امداد با سازمان حج و زيارت است. وي با اشاره به اينكه تنها در يك روز (شنبه ۱۹ شهريور ماه) ۱۸۲ هزار زاير از مرز مهران وارد عراق شده‌اند، ادامه داد: در اين ميان زايران هر مرزهاي شلمچه، چزابه و خسروي نيز وارد عراق مي‌شوند. به خاطر حجم بالاي زاير خواهش ما اين است كه همه زايران بلافاصله بعد از رسيدن به نجف حركت به سمت كربلا و خروج از كربلا را بعد از يك روز شروع كنند.


خلأ نظارتي مورد ادعاي آژانس مبناي حقوقي ندارد
برنا |سخنگوي سازمان انرژي اتمي ايران گفت: خلأ نظارتي مورد ادعاي آژانس مبناي حقوقي ندارد. ايران درخصوص سه مكان ادعايي آژانس كمال همكاري را داشته است. بهروز كمالوندي در پاسخ به برخي گفته‌هاي مديركل آژانس و درخواست پاسخ جمهوري اسلامي ايران به سوالات آژانس اظهار كرد: بيان وجود خلأ  نظارتي و اينكه اين خلأ  هر روز بزرگتر مي‌شود، مبناي حقوقي ندارد زيرا آنچه امروز انجام نمي‌شود مربوط به توافق ۱ + ۵ با جمهوري اسلامي ايران است كه در قالب سند برجام تعريف‌شده و همچنين برقراري مجدد آن مطابق قانون اقدام راهبردي براي لغو تحريم‌ها و صيانت از منافع ملت ايران، مستلزم رفع تحريم‌ها و اجراي تعهدات طرفين متعاهد است. سخنگوي سازمان انرژي اتمي درباره موضوع سه مكان ادعايي آژانس تصريح كرد: ايران درخصوص سه مكان ادعايي آژانس؛ كمال همكاري را داشته است، اطلاعات و پاسخ‌ به سوالات آژانس را ارسال كرده و جلسات گفت‌وگو براي رفع ابهام نيز برگزار كرده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون