• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5304 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۳ شهريور

با قيمت‌گذاري يك ميلياردي جك J7، نگاه عموم به ريسپكت دوخته شد

قيمت منصفانه «ريسپكت» نشانه احترام به مشتري است

در سال‌هاي اخير خودروسازان به طراحي سدان‌هايي خانوادگي اما جوان‌پسند رغبت پيدا كرده‌اند. اين محصولات در كشورهايي كه درآمد سرانه آنها در سطح متوسط جهاني است و امكان خريد چندين خودرو نيست با استقبال روبه‌رو شده است.
شاهد ظهور نسل جديدي از طراحي‌ها هستيم كه هم براي كاربري خانوادگي قابل استفاده باشد و هم براي جوان‌ترها.خودروسازان با ايجاد انحناهاي جوان‌پسند و طراحي خاص داخل ماشين اين خودروها را براي جوان‌ترها جذاب كرده‌اند.
در كشورهايي مانند ايران كه درآمد سرانه در سطح متوسط جهاني قرار دارد، قيمت خودرو نقشي تعيين‌كننده در اقبال مردم به خريد اين محصولات دارد. بسياري از مصرف‌كننده‌ها با در نظر گرفتن قيمت خودرو اقدام به خريد و ارزيابي آن مي‌‎كنند.

طراحي خوب و رانندگي لذت‌بخش
دو خودروي J7 KMC محصول كرمان موتور و ريسپكت از توليدات گروه بهمن در ماه‌هاي آينده وارد بازار خواهند شد. اين محصول به دليل شباهت‌هاي زياد خود در طراحي بيروني و دروني‌شان رقابت سختي با يكديگر دارند.
ريسپكت با جعبه دنده CVT كه قابليت شبيه‌سازي ۹سرعته دارد، مي‌تواند هيجان خوبي به اعضاي جوان خانواده بدهد. در مقابل J7 هم دست‌كمي در اين قضيه ندارد. اين خودرو نيز با شتاب ۷.۶ ثانيه‌اي حس خوبي براي مانورهاي هيجاني به راننده‌اش خواهد داد.
هر دوي اين محصولات از پيشرانه ۱.۵ليتري توربو استفاده مي‌كنند. البته حجم موتور ريسپكت در مقايسه با J7 كمي ضعف دارد، اما در مقابل گيربكس دوكلاچه محصول كرمان موتور ممكن است راننده را در شهرهاي پرترافيك و پرشيب به دردسر بيندازد.
در مقايسه طراحي‌هاي داخلي اين دو محصول بايد گفت كه ريسپكت رانندگان جوان را حسابي تحويل گرفته است. خطوط منحني و زواياي جلوي داشبورد و استفاده هوشمندانه از رنگ قرمز در طراحي داخلي به راننده حس سواري گرفتن از خودروهاي ميلياردي مي‌دهد. اما در مقابل J7 كرمان موتور طراحي داخلي خود را ساده اجرا كرده است. فضاي داخلي اين خودرو به كاربرانش نه حس سوار شدن خودروهاي كلاسيك را مي‌دهد و نه خودرويي جوان‌پسند است. طراحي داخلي اين خودرو در وضعيت بلاتكليفي است!

استراتژي هنداونه دربسته J7
مديران كرمان موتور استراتژي هندوانه دربسته را در خصوص J7 اجرا كرده‌اند. به‌رغم آنكه محصول J7 را به نمايشگاه خودروي مشهد آورده بودند اما در تمام مدت درهاي اين خودرو به روي بازديدكنندگان قفل بود و كسي اجازه نداشت داخل ماشين را از نزديك ببيند و طراحي داخل آن را لمس كند.
در مقابل گروه بهمن، بي‌‌پروا به بازديدكنندگان اين فرصت را داد تا با دقت و زمان كافي در داخل خودرو بنشينند. اجزاي آن را لمس و كيفيت ساخت قطعات داخل خودرو را ارزيابي كنند.

قيمت عاملي تعيين‌كننده!
در ماه‌هاي آينده ريسپكت و J7 رقيب جدي يكديگر خواهند شد. به‌رغم تفاوت‌هاي اندك موتوري J7 و برتري ريسپكت در طراحي داخلي اما اين دو خودرو مي‌توانند بازار همديگر را تصاحب كنند. با اين حال محصول بهمن موتور يك امتياز مهم دارد؛ ريسپكت بهمن موتور قرار است در بازه ۶۰۰ تا ۷۰۰ ميليون راهي بازار شود. اين در حالي است كه محصول كرمان موتور بالاي يك ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان قيمت‌گذاري شده است.
اگر عنصر قيمت در مقايسه اين دو محصول دخالت داده شود، مشخص خواهد شد كه اندك تفاوت‌ها نمي‌تواند نيم ميليارد تومان ارزش داشته باشد.
پيش‌بيني مي‌شود كساني كه مي‌خواهند ارزان جواني كنند، سراغ ريسپكت بروند!
قيمت ريسپكت به عنوان تازه‌ترين محصول گروه بهمن در دسته سدان 737ميليون تومان اعلام شد. 
شركت بهمن موتور صبح ديروز در نشست خبري آنلاين خود زمان عرضه و قيمت سدان لوكس ريسپكت را اعلام كرد. در اين نشست خبري امير ميرمنصف، مدير سازمان فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن قيمت سدان ريسپكت را ۷۳۷ ميليون تومان و زمان عرضه آن را اواخر مهر ماه اعلام كرد البته قيمت اين خودرو با احتساب كليه هزينه‌ها اعلام شده و شامل يك سال رايگان و 5 سال يا 150هزار كيلومتر گارانتي است.
طبق گفته مديران اين خودروسازي پيش‌بيني شده تا پايان سال 1401 تعداد پنج هزار دستگاه از خودروي ريسپكت راهي بازار شود. به نظر مي‌رسد مزيت نسبي اين خودرو نسبت به ساير همتايان خود در بازار، كيفيت و قيمت مناسب آن باشد.
مديران اين پروژه در خصوص خدمات پس از فروش ريسپكت اعلام كردند كه اين خودرو قرار است با پنج سال گارانتي يا 150هزار كيلومتر به دست مصرف‌كننده برسد.
ريسپكت تازه‌ترين محصول بهمن با موتور 1500 توربوشارژ و با سطح آلايندگي يورو 6، مصرف سوخت 7.6، فرمان برقي EPS و همين‌طور سيستم ترمز ABS+EBD و شش كيسه‌ هواي راننده و جانبي است.
قيمت مقرون به صرفه ريسپكت در شرايطي است كه اين خودرو داراي امكاناتي نظير صندلي برقي، شارژر وايرلس، گرمكن صندلي سرنشين با قابليت تنظيم جهت، صندلي برقي راننده، سانروف، برف پاك‌كن ژله‌اي، آينه داخلي ضد تابش نور، چراغ LED و چراغ مه‌شكن، دوربين 360درجه 3 D و 4 K و... است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون