• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5305 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۴ شهريور

روي خط خبر

برگزاري مراسم اربعين حسيني در حضور رهبر انقلاب
فارس| مراسم عزاداري هيات‌هاي دانشجويي به مناسبت اربعين حسيني با حضور رهبر انقلاب برگزار خواهد شد. همزمان با اربعين شهادت حضرت اباعبدالله الحسين عليه‌السلام و ياران باوفاي ايشان، مراسم عزاداري جمعي از هيات‌هاي دانشجويي سراسر كشور، صبح شنبه ۲۶ شهريور در حسينيه‌ امام خميني(ره) در حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي برگزار مي‌شود. در اين مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمين مسعود عالي سخنراني خواهد كرد و آقاي ميثم مطيعي به ذكر مصيبت اهل‌بيت عليهم‌السلام مي‌پردازد.


«اربعين» محور وحدت ايران و عراق است
مهر| همايش «اربعين و مدنيت جديد» صبح چهارشنبه 23 شهريور در كربلاي معلي برگزار شد . حجت‌الاسلام اباذري، سخنگوي ستاد اربعين ايران در عراق و رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي در بغداد در سخناني با عنوان اربعين و مقاومت اسلامي گفت: روابط ايران با عراق روابطي بسيار در هم تنيده و عميق است؛ همسايگي و مرز ۱۴۰۰ كيلومتري فعال چيزي نيست كه ديگران بخواهند يا بتوانند روي آن اخلال كنند. وي با بيان اينكه سالانه ۸ ميليون زائر بين دو كشور در تردد هستند و اين عدد در حال افزايش است، گفت: غير از مرز مشترك، ما دين و مذهب مشترك داريم؛ ما عتبات و عاليات زيارتي مشترك داريم. نه مردم عراق مي‌توانند از زيارت امام رضا(ع) منصرف شوند و نه مردم ايران مي‌توانند زيارت امام حسين(ع) را رها كنند. سخنگوي ستاد اربعين ايران در عراق همچنين گفت: مردم عراق صحرا را به مراكز استقبال از زائران تبديل كرده‌اند و همه امكاناتي كه مي‌توانست فراهم باشد را مهيا كردند. مطمئن هستيم دشمن نمي‌تواند مردم ايران و عراق را از هم جدا كند و اربعين به عنوان محور وحدت ايران و عراق باقي خواهد ماند.


اعلام شروط دوچرخه‌سواري «بدون اشكال» زنان
چند ثانيه|محمدتقي رهبر، امام‌جمعه موقت اصفهان در خصوص شروط براي «بدون اشكال» شدن دوچرخه‌سواري زنان گفت: اگر تمام شوونات اسلامي از لحاظ پوشش حين دوچرخه‌سواري رعايت شوند، هنگامي كه يك‌ مرد نامحرم، زنان روي دوچرخه را ديد، تحت‌ تاثير غرايز قرار نگيرد، تحريك‌آميز نباشند و با لباس گشاد حاضر شوند؛ دوچرخه‌سواري زنان اشكالي ندارد. اما اگر مانند چند سال پيش در اصفهان، زنان بدون‌ حجاب، با اندام و موهاي معلوم، به جلب‌نظر جوانان و مردان بپردازند، درست نيست كه سوار دوچرخه شوند.
رييسي به نيويورك مي‌رود
تسنيم| رييس ‌دفتر رييس‌جمهور از سفر ابراهيم رييسي به نيويورك براي شركت در اجلاس سالانه مجمع عمومي سازمان ملل خبر داد.غلامحسين اسماعيلي گفت: آقاي رييس‌جمهور قصد سفر به نيويورك را دارند و در زمان مشخص اطلاع‌رساني خواهد شد. او در ادامه درباره سفر رييسي به ازبكستان گفت: سفر آقاي رييس‌جمهور به ازبكستان يك سفر چندوجهي است كه ابتدا ديدار دوجانبه با مقامات ازبكستان و بر اساس قواعد سفر‌هاي ديپلماتيك، ملاقات‌هاي دو رييس‌جمهور و وزراي محترم هيات همراه انجام خواهد شد.


برگه تردد زائران در نقاط مرزي صادر مي‌شود
فارس|وزير كشور گفت: بحمدالله چند روزي است كه عبور زائران عزيز از مرزهاي ايران و عراق روان شده و با سهولت انجام مي‌شود. احمد وحيدي گفت: برخي از عزيزاني كه مشتاق به سفر اربعين هستند، درخواست تعيين وضعيت پاسپورت يا برگ تردد مرزي خودشان را دارند كه پيش‌بيني شد اين عزيزان در نقاط مرزي برگه تردد موقت خودشان را دريافت كنند. هم‌اكنون در هر ۶ مرز ما با عراق، تسهيلات خوبي براي زائران عزيز وجود دارد و امكانات خدمات‌رساني مناسب و وسايل براي حمل و نقل در اين طرف و آن طرف مرز نيز فراهم شده است. وحيدي درباره آخرين آمار تعداد زائران ايراني حاضر در مراسم اربعين اظهار كرد: تاكنون بيش از 3 ميليون زائر وارد كشور عراق شدند و تقريبا حدود نيمي از اين افراد به كشور بازگشته‌اند و روند ورود و خروج زائران كماكان ادامه دارد.


بازگشت به زندگي ۱۸ محكوم به قصاص
ايلنا|رييس كل دادگستري استان تهران از بازگشت به زندگي ۱۸ محكوم به قصاص با تلاش شوراهاي حل اختلاف استان تهران در چهار ماهه ابتدايي سال جاري خبر داد. علي القاصي با تاكيد بر اينكه «كاهش جمعيت كيفري» و «زندان‌زدايي» دو مورد از سياست‌هاي بنيادين دستگاه قضايي در دوره «تحول و تعالي» محسوب مي‌شود، گفت: بايد توجه داشت كه كاهش جمعيت كيفري و زندان‌زدايي بدان معنا نيست كه مخلان نظم و آسايش عمومي آزادانه در جامعه رها باشند و نظم عمومي را با چالش مواجه كنند؛ بلكه به اين معناست كه از زنداني كردن اشخاصي كه ضرورتي به اعزام آنها به زندان وجود ندارد، پرهيز شود. در همين راستا و در چهار ماهه ابتدايي سال جاري هزار و ۳۱۸ نفر از محكومان مالي و جرايم مالي غيرعمد با اقدامات شوراهاي حل اختلاف استان تهران از زندان‌ آزاد شدند و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون