• ۱۴۰۳ سه شنبه ۸ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5305 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۴ شهريور

اخبار

جزييات جديد از سرقت بانك ملي

رييس پليس آگاهي تهران بزرگ جزيياتي جديد از پرونده سرقت از صندوق امانات بانك ملي را تشريح كرد و از دستگيري افرادي جديد در اين پرونده خبر داد. سرهنگ علي وليپور گودرزي درباره آخرين وضعيت سرقت از بانك ملي گفت: «بعد از شناسايي و دستگيري سارقان بانك ملي تا به الان ديگر هيچ مورد سرقت از بانك حتي به شكل ناكام نيز در تهران نداشتيم.» او گفت: «هنگام شناسايي و تحويل اموال به مالباختگان مشخص شد كه مقدار اندكي از اموال كشف نشده كه بلافاصله اقدامات پليس در اين زمينه آغاز شد و ما چند روز پيش موفق شديم كه سه نفر ديگر را در اين خصوص در شمال كشور شناسايي و دستگير كنيم.» گودرزي با بيان اينكه همكاران من با نيابت قضايي به شمال كشور رفته و عمليات را اجرا كردند، گفت: «تعدادي از اموال به ارزش حدود ۳۰۰ ميليارد ريال را كشف و رديابي كردند. در جريان تحقيقات اين افراد اعلام كردند كه از سرقتي بودن اقلام اطلاعي نداشتند و بخشي از آن نيز به املاك و مستغلات بدل شده است كه ما اين اموال را نيز به مالباختگان باز خواهيم گرداند.»  رييس پليس آگاهي تهران بزرگ درباره افراد متواري شده به تركيه نيز گفت: «پيگيري موضوع از طريق اينترپل و كشور تركيه در حال انجام است، اما تاكنون اتفاق خاصي رخ نداده و ماپيگير موضوع هستيم.»  او درباره اينكه آيا سندي هم از صندوق امانات بانك ملي سرقت شده يا خير؟ گفت: «اين سارقان بيشتر به دنبال طلا و ارز و ... بودند و حتي اسناد را رها كرده بودند.» رييس پليس آگاهي تهران بزرگ درباره بازگشت اموال به مالباختگان گفت: «بخش اعظمي از اموال كشف شده و به مالباختگان تحويل داده شده است، در مواردي هم كه مغايرت وجود داشت تحقيقات و پيگيري‌ها در حال انجام است.» 

 

دو نفر در پي سقوط خودرو از پل صدر جان باختند
سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران از جان‌باختن دو مرد جوان و مصدوميت يك زن در پي سقوط خودرو از پل صدر خبر داد. سيد جلال ملكي در اين باره گفت: «ساعت 00:17 بامداد روز گذشته يك مورد حادثه خودرويي در مسير بزرگراه صدر، در قسمت انتهايي بلوار قيطريه كه از طريق يك رمپ به سمت صدر شرق منتهي مي‌شود به سامانه ١٢۵ سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران اطلاع داده شد كه گزارش داده شد يك خودرو به آن بخش سقوط كرده است.» او گفت: «دو ايستگاه آتش‌نشاني به محل اعزام و مشاهده كردند كه يك دستگاه خودرو پژو ٢٠٧ با سه نفر سرنشين كه دو آقاي جوان ١٧، ١٨ ساله و يك خانم بودند، دچار حادثه شده است. اين خودرو در مسير غرب به شرق روي پل صدر در حال حركت بوده كه به دليل نامشخصي از مسير اصلي منحرف شده و پس از برخورد با گاردريل و خم كردن‌شان، از روي آنها عبور كرده و به پايين كه همان رمپ محدوده قيطريه بوده سقوط مي‌كند.» سخنگوي آتش‌نشاني تهران گفت: «گزارش‌ها حاكي از آن بود كه پيش از سقوط اين خودرو اين سه نفر به بيرون پرت شده بودند. البته مشخص نيست به چه صورتي اما به هر حال هر سه نفر از خودرو خارج بودند و تقريبا بين آهن‌هاي گاردريل گرفتار شده بودند. اگر اين گاردريل‌ها نبود قطعا اين سه نفر نيز به پايين پرتاب مي‌شدند.» ملكي گفت: «پس از سقوط خودرو، به علت شدت برخورد حريق رخ داده بود كه بايد اين مورد و علت آتش‌سوزي آن بررسي شود. خودرو ٢٠٧ دچار حريق شده و كاملا شعله‌ور بود و افراد نيز بالاي گارد محافظ گرفتار بودند. در واقع محل عمليات آتش‌نشانان دو بخش بود كه بلافاصله در هر دو بخش عمليات خود را آغاز كردند و همزمان با خاموش كردن آتش، نفرات را از لاي آهن گارد خارج كردند.» او گفت: «به تاييد عوامل اورژانس، اين دو مرد جوان جان خود را از دست داده بودند. البته خانم زنده بود اما دچار مصدوميت شديد شده بود كه در حال اعزام به مراكز درماني بود.»


همدست سارق خشن اتوبان نيايش دستگير شد
رييس پليس آگاهي پايتخت از دستگيري همدست سارق محكوم به قصاص اتوبان نيايش خبر داد و گفت: «متهم قصد فرار از كشور داشت كه با تلاش كارآگاهان اداره هجدهم دستگير شد.»  سرهنگ كارآگاه علي وليپور گودرزي، رييس پليس آگاهي پايتخت گفت: «مرداد سال جاري رسيدگي به پرونده سرقت به عنف از يك زن جوان در اتوبان آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني كه انتشار فيلم آن موجب ناراحتي مردم شده بود، در دستور كار تيمي زبده از كارآگاهان اداره هجدهم پليس آگاهي قرار گرفت.» او با بيان اينكه كارآگاهان با اقدامات شبانه‌روزي در كمتر از ۲۴ ساعت موفق به دستگيري سارق اصلي اين پرونده شدند، گفت: «سارق مذكور پس از انتقال به اداره هجدهم پليس آگاهي در تحقيقات ابتدايي به جرم خود مبني بر سرقت به عنف از زن جوان در اتوبان آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني و صد فقره سرقت ديگر در سطح شهر تهران اعتراف كرد و هويت همدست خود را در اختيار كارآگاهان قرار داد.»  رييس پليس آگاهي تهران بزرگ در ادامه گفت: «پس از كشف ديگر جرايم اين پرونده، متهم با صدور كيفرخواست به اتهام‌ محاربه در دادگاه عمومي و انقلاب تهران پاي ميز محاكمه ايستاد و به اعدام‌ محكوم شد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون