• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5307 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۸ شهريور

روي خط خبر

رييس‌جمهوري  درتماس تلفني   با خانواده مهسا اميني:

دختر شما  همچون دختر خود من است

رييس‌جمهور در تماس تلفني با خانواده مهسا اميني گفت: دختر شما همچون دختر خود من است و احساس من اين است كه اين حادثه براي يكي از عزيزان خود من پيش آمده است. اينجانب را در مصيبت خود شريك و همدرد غم و اندوه‌تان بدانيد. رييس‌جمهور در تماس تلفني با خانواده مرحومه مهسا اميني، ضمن ابراز همدردي با اين خانواده و طلب صبر و اجر براي آنان در اين مصيبت گفت: من در جريان سفر ازبكستان از اين واقعه مطلع شدم كه بلافاصله به همكارانم دستور دادم تا بررسي موضوع را به صورت ويژه در دستور كار قرار دهند و مطمئن باشيد اين موضوع را از دستگاه‌هاي مسوول مطالبه خواهم كرد تا ابعاد آن روشن شود. رييس‌جمهور در اين تماس تلفني كه ديروز ظهر برقرار شد، با تاكيد بر اينكه همه دختران ايران را همچون فرزندان خود مي‌داند، افزود: دختر شما همچون دختر خود من است و احساس من اين است كه اين حادثه براي يكي از عزيزان خود من پيش آمده است. اينجانب را در مصيبت خود شريك و همدرد غم و اندوه‌تان بدانيد. در اين تماس تلفني، خانواده مرحومه اميني ضمن تشكر از دستور فوري رييس‌جمهور براي رسيدگي به حادثه و همچنين تماس و ابراز همدردي ايشان، خواستار پيگيري مساله تا روشن شدن ابعاد موضوع شدند.


واكنش آذري جهرمي  به توييت عجيب ميرسليم
اعتماد|در شرايطي كه توييت مصطفي ميرسليم در خصوص مهسا اميري بازتاب‌هاي منفي فراواني در فضاي مجازي داشته، وزير پيشين ارتباطات نيز به توييت ميرسليم در اين خصوص واكنش نشان داد. آذري جهرمي، وزير پيشين ارتباطات ضمن بازنشر توييت انتقاد ميرسليم به «سوءاستفاده منافقان از لجام‌گسيختگي فضاي مجازي» با يك كلمه به عضو حزب موتلفه پاسخ داد و نوشت: «عجب» ميرسليم: به هر بهانه‌اي دست به آبروريزي از جمهوري اسلامي مي‌زنند‎. ميرسليم نوشته بود: ‏اين خصلت بي‌آبرويي ‎منافقان است كه سعي مي‌كنند به هر بهانه‌اي با سوءاستفاده از لجام‌گسيختگي ‎فضاي مجازي، دست به آبروريزي از جمهوري اسلامي بزنند.


«گشت ارشاد»  بايد هر چه سريع‌تر منحل شود
جماران|محمد اشرفي‌اصفهاني در واكنش به خبر درگذشت مهسا اميني گفت: خانواده‌هاي محترم شهداي بزرگ انقلاب مانند شهيد محراب از اين عمل زشت كاملا منزجر هستند و اميدواريم كه اين قضيه ديگر تمام شود و تكرار نشود. در تشييع پيكر اين خانم مردم كردستان جمع شدند و يك عده هم دارند سوءاستفاده و ساختارشكني مي‌كنند. بايد اين مسائل حل شود و اينجا نبايد رودربايستي به خرج داد؛ بايد قاطعانه با عوامل اين مسائل برخورد شود. معتقدم هر چه سريع‌تر گشت ارشاد بايد جمع شود. به هر حال «گشت ارشاد» اصلا واژه غلط و داستان اشتباهي است كه انسان بخواهد مسائل ديني را به مساله گشت ارشاد ارتباط بدهد. امر به معروف و نهي از منكر مراحل و شرايطي دارد. كسي كه آمر به معروف و ناهي از منكر است بايد خودش صلاحيت، لياقت و شايستگي داشته باشد. متاسفانه ما مي‌بينيم مسووليت خطير برخورد با بدحجابي منجر به چنين اتفاقاتي مي‌شود و گروهي كه مومن و متعهد و آموزش‌ديده باشند به ويژه خانم‌ها بدون دخالت مردها با اين مساله برخورد كنند.


واكنش عجيب كيهان  به فوت مهسا اميني
كيهان|كيهان در واكنش به فاجعه رخ داده براي مهسا اميني نوشت: در همه تخلفات كوچك و بزرگ ديگر هم ممكن است فردي با سابقه بيماري زمينه‌اي يا حتي غير آن دچار موارد مشابه شود. به قول دوستي، اگر مثلا فردي براي توضيح در خصوص فرار مالياتي به اداره ماليات فراخوانده شود و حين مراجعه به اين محل دچار عارضه قلبي شود بايد قانون ماليات را لغو كرد؟!... اما پرداختن همراه با قضاوت‌هاي نادرست و پيش از روشن شدن اصل ماجرا از سوي برخي چهره‌هاي سياسي بيش از آنكه رنگ و بوي دلسوزي داشته باشد بيشتر نوعي عقده‌گشايي و فرصت‌طلبي براي هجمه عليه نظام است. عده‌اي هم كه فريب اين دروغ‌پردازي‌ها و شايعه‌سازي‌هاي اين چند روز را خورده‌اند بايد از خود بپرسند تا كي مي‌خواهند ذهن و روح خود را تسليم دروغ‌پردازي‌هاي شبكه‌هاي معاند و پادوهاي داخلي آنها كنند؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون