• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5312 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۶ مهر

روي موج خبر

دستگاه قضايي اقدامي در جهت پلمب ويلاي علي كريمي انجام نداده است
فارس| در شرايطي كه تصاويري از پلمب ويلاي علي كريمي در فضاي مجازي منتشر شده خبرگزاري فارس از قول يك منبع نوشت: دستگاه قضايي تاكنون اقدامي در جهت پلمب ويلاي علي كريمي انجام نداده و به نظر مي‌رسد، اين اقدام، بيشتر يك شيطنت از سوي برخي عوامل داخلي اين فرد در جهت قهرمان‌سازي از وي بوده است. اين خبرگزاري در ادامه نوشته است: «از شب گذشته تصاويري مبني بر پلمب ويلاي معروف علي كريمي در فضاي مجازي منتشر شده؛ اين در حالي است كه يك منبع آگاه در قوه قضاييه گفت: دستگاه قضايي تاكنون اقدامي در جهت پلمب اين ويلا انجام نداده و به نظر مي‌رسد، اين اقدام، بيشتر يك شيطنت از سوي برخي عوامل داخلي اين فرد در جهت قهرمان‌سازي وي بوده است.»


واحد رصد تورم تشكيل مي‌شود

ايرنا|  تشكيل واحد رصد تورم و تهيه برنامه رشد سرمايه‌گذاري در حوزه دستگاه‌هاي اجرايي مختلف در ستاد هماهنگي اقتصادي دولت و به رياست رييسي، رييس‌جمهور به تصويب رسيد. در اين نشست اعضاي ستاد هماهنگي اقتصادي دولت مقرر كردند واحد رصد تورم به منظور رصد و كنترل رشد آن در يكي از معاونت‌هاي رياست‌جمهوري تشكيل شود و سياست‌هاي مقتضي براي جلوگيري از افزايش قيمت‌ها را به اين ستاد پيشنهاد كند. اعضا در اين نشست همچنين مصوب كردند كه به منظور افزايش سرمايه‌گذاري در راستاي تحقق رشد اقتصادي برنامه‌ريزي شده در قانون بودجه، دستگاه‌هاي اجرايي با هماهنگي بخش خصوصي مرتبط برنامه رشد سرمايه‌گذاري در حوزه مربوط به خود را تدوين و به ستاد هماهنگي اقتصادي ارايه كنند.


مناظره‌اي كه از تلوبيون حذف شد
فراز| از روز اعلام مرگ قطعي مهسا اميني تجمع‌هايي در شهر‌هاي مختلف كشور شكل گرفت. صدا و سيما در مواجهه با چنين شرايطي با دعوت از فعالان سياسي و كارشناسان مخالف و موافق قانون حجاب، گشت ارشاد، عملكرد‌ها و... برنامه‌هايي را به‌صورت مناظره زنده تهيه و پخش كرد. در مناظره برنامه شيوه تقي آزاد ارمكي، با اشاره به اينكه جامعه از مجموعه بحران‌ها خسته شده و حتي شيوه برگزاري انتخابات آزارنده است، به روش اداره كشور انتقاد و آن را ترويج‌دهنده تنهايي عنوان كرد. به گفته اين جامعه‌شناس ايرانيت و اسلاميت به رسميت شناخته نشده‌اند. او در توضيح حرفش اضافه كرد: «فكر مي‌كنيم انقلاب كرديم و اسلام وارد ايران شد و شيعه شديم! ايران يك پديده تاريخي است. تاريخمند است. چرا بايد از كوروش بترسيم؟ در ايران تاريخ را يك‌وجهي مي‌نويسيم.» برنامه شيوه از شبكه چهار كه درباره اتفاقات اخير مناظره برگزار مي‌كند؛ اين قسمت كه مناظره تقي آزاد ارمكي و ابراهيم فياض بوده را از تلوبيون حذف كرده است: تقي آزاد ارمكي -جامعه‌شناس- و ابراهيم فياض - مردم‌شناس- مهمانان برنامه «شيوه» در شبكه ۴ بودند كه اول مهرماه روي آنتن رفت و درباره تحولات اجتماعي و ناآرامي‌هاي اخير گفت‌وگو كردند. ابراهيم فياض از مسير اشتباه در مباني گفت و به فقير كردن علوم انساني در ايران انتقاد كرد. او مدرنيزاسيون را در ايران نمايشي و نتيجه پول نفت دانست و در نقد عرفان گفت: «عرفان ضدهنر و ضدعقل است، وقتي مذهب عرفاني شود، ضدهنر، ضدفلسفه و ضدفرهنگ مي‌شود.» تقي آزاد ارمكي، با اشاره به اينكه جامعه از مجموعه بحران‌ها خسته شده و حتي شيوه برگزاري انتخابات آزارنده است، به روش اداره كشور انتقاد و آن را ترويج‌دهنده تنهايي عنوان كرد. به گفته اين جامعه‌شناس، ايرانيت و اسلاميت به رسميت شناخته نشده‌اند. ويديوي اين مناظره بدون هيچ توضيحي از روي سايت تلوبيون (وب‌سايت متعلق به صدا و سيما) حذف شده است.


«زن» به يك ‎اسم رمز تبديل شده
انتخاب|در شرايطي كه بر اساس اسناد رسمي آغاز فعاليت‌هاي گشت ارشاد از دي‌ماه 84 و در زمان دولت اصولگراي احمدي‌نژاد ثبت شده است، برخي چهره‌هاي جبهه پايداري تلاش مي‌كنند اين تصميم‌سازي را به دوران اصلاحات مربوط كنند. سخنگوي كميسيون اصل ۹۰ مجلس شوراي اسلامي در توييتي به حضورش در برنامه تلويزيوني جهان آرا اشاره كرد و نوشت: «‏‏بايد به كساني كه با موج‌سواري رسانه‌اي نسبت به ‎گشت ارشاد اعلام برائت مي‌كنند، يادآور شد كه راه‌اندازي آن در زمان ‎دولت خاتمي است و در تمام سال‌هاي گذشته نيز در دولت و مجلس اقدامي براي اجراي قانون در جهت انجام تكاليف دستگاه‌ها و جلوگيري از برخورد پليس در كف خيابان انجام ندادند.» علي خضريان اشاره كرد: «اغتشاشات اخير پيچيده‌تر از مطالبه‌گري حول درگذشت مهسا اميني است و در شرايطي كه‎ جمهوري اسلامي توانسته كشور را بدون توجه به نتايج مذاكرات اداره كند و با عضويت در سازمان همكاري شانگهاي و حضور موثر در مراسم اربعين، ‎ قدرت سياسي خود را نشان دهد، دشمن به دنبال تغيير ميدان مبارزه است.»


«سلبريتي‌ها بايد پاسخگو باشند»
ايسنا| نماينده مردم ملاير در مجلس يازدهم خطاب به سلبريتي‌ها و ورزشكاراني كه از اغتشاشات حمايت كردند، گفت: شما كه به واسطه پول بيت‌المال و فرصتي كه نظام مقدس جمهوري اسلامي براي رشد و نمو در اختيارتان قرار داد، به اين جايگاه رسيديد، بايد پاسخگو باشيد. هادي بيگي‌نژاد گفت: اغتشاشگران كه به حدود ۲۰۰۰ نفر هم نمي‌رسند، توسط دشمنان سازماندهي و هدايت شدند و به كف خيابان‌ها آمده و افراد بي‌گناه را مي‌كشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون