• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5313 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۷ مهر

اخبار ايران و جهان

6 مصدوم بر اثر تصادف جاده پلدختر- دره‌شهر
رييس مركز اورژانس پيش‌بيمارستاني لرستان گفت: «تصادف در جاده پلدختر-دره‌شهر 6 مصدوم بر جاي گذاشت.» مهدي غيبي در اين خصوص گفت: «تصادف پرايد با ساينا در جاده پلدختر به دره‌شهر منطقه دوكوهه رخ داد.» او در ادامه گفت: «پس از تماس با اورژانس پيش‌بيمارستاني لرستان بلافاصله دو كد آمبولانس به محل اعزام شد.» رييس اورژانس پيش‌بيمارستاني لرستان گفت: «در اين تصادف 6 نفر مصدوم شدند كه پس از درمان سرپايي توسط اكيپ اورژانس پيش‌بيمارستاني به بيمارستان امام شهرستان پلدختر انتقال داده شدند.»


آزار و اذيت جنسي يك دختر 6 ساله در كرج
يك پيرمرد پس از ربودن دختربچه ۶ ساله در كرج و تعرض به او، پيكر نيمه‌جانش را كنار جاده رها كرد. رسيدگي به اين پرونده از وقتي شروع شد كه پدر و مادر دختر خردسال به يكي از كلانتري‌هاي كرج مراجعه كردند و خبر ناپديد شدن دخترشان را به ماموران پليس دادند. مادر دخترك درحالي كه اشك مي‌ريخت، گفت: «دخترم نازگل با دوستانش مقابل در خانه به دسته عزاداري نگاه مي‌كردند كه بعد متوجه شدم دخترم ناپديد شده است و دوستان دخترم گفتند پيرمردي به بهانه غذاي نذري دخترم را همراه خودش برده است.» درحالي كه موضوع گم شدن نازگل در دستور كار پليس كرج قرار داشت، مدتي بعد مرد كارتن‌خوابي در حوالي محدوده شركت سرم‌سازي پيكر نيمه جان دختر خردسالي را مشاهده كرد كه كنار جاده افتاده است. اين مرد كه ناجي اين دخترك بود با رساندن او به نزديك‌ترين مركز درماني او را از مرگ حتمي نجات داد. با پيدا شدن نازگل، پدر و مادرش خودشان را به بيمارستان رساندند و نازگل تحت مداوا قرار گرفت. نازگل كه به ‌شدت آسيب ديده و لحظات ناگوار و تلخي را تجربه كرده بود، گفت: «من با بچه‌ها داشتم به دسته عزاداري نگاه مي‌كردم كه پيرمردي آمد و گفت كه غذاي نذري مي‌دهد. من با او رفتم و بعد او دهانم را گرفت و به خانه‌اش برد...» به دنبال اظهارات نازگل، كارآگاهان جنايي خيابان‌هاي اطراف خانه نازگل را كه متصل به دوربين مداربسته بود، بررسي كردند و پس از تلاش‌هاي مستمر سرانجام توانستند ردپاي روباه پير را شناسايي كنند. همين كافي بود تا كارآگاهان پليس آگاهي كرج در عملياتي اين پيرمرد را بازداشت كنند. بنابر اين گزارش، روباه پير براي تحقيقات بيشتر دراختيار كارآگاهان پليس آگاهي كرج قرار گرفت. او پس از دستگيري از زنده ماندن نازگل به ‌شدت شوكه شده بود، پس از بازجويي‌ها لب به اعتراف گشود و با اعتراف‌هاي او بود كه به دادسرا منتقل شد. بازپرس نيز به محض مطالعه پرونده و تحقيقات لازم دستور داد اين متهم به زندان منتقل شود. بازپرس اشد مجازات را براي اين متهم پيش‌بيني كرد. نازگل ۶ ساله هم‌اكنون تحت مداوا قرار دارد و براساس اظهارات كادر پزشكي ۶ عمل جراحي سخت روي او انجام شده است. در اين مدت نازگل درد زيادي را تحمل كرده اما بيشترين درد او فشارهاي روحي است كه به او وارد شده است. پدر و مادر نازگل به ‌شدت نگران آينده و سلامت دختر خردسال‌شان هستند.


مرگ دانش‌آموز ۱۴ ساله در حادثه تيراندازي در فيلادلفيا
به گفته مقامات پليس فيلادلفيا، بعدازظهر روز سه‌شنبه بر اثر حادثه تيراندازي حوالي يك دبيرستان در اين شهر يك نوجوان ۱۴ ساله كشته و چهار نفر ديگر نيز زخمي شدند. به گزارش ايسنا، مقامات پليس فيلادلفيا همچنين درباره جزييات اين حادثه اعلام كردند كه حدود ساعت چهار بعدازظهر روز سه‌شنبه افرادي از داخل يك خودرو در پشت ساختمان يك دبيرستان اقدام به تيراندازي كرده و سپس از محل حادثه متواري شدند. يكي از مقامات پليس محلي نيز در اين باره گفت: «گمان مي‌رود دو نفر در كمين دانش‌آموزان بوده‌اند.» در اين حادثه يك نوجوان ۱۴ ساله جان خود را از دست داده و دو نوجوان ۱۴ و ۱۷ ساله نيز با وضعيت پايدار به بيمارستان‌هاي محلي منتقل شدند. همچنين يك نوجوان ديگر به بيمارستان منتقل شده با اين حال هنوز اطلاعات بيشتري در مورد او  در دست نيست. در همين حال مقامات پليس محلي از زخمي شدن دانش‌آموز ديگري نيز خبر داده‌اند. تاكنون هيچ مظنوني مرتبط با اين حادثه دستگير نشده است. به گزارش شبكه خبري سي‌ان‌ان، شهردار فيلادلفيا اين تيراندازي را خشونت بي‌مورد خواند.


دستور تخليه براي ميليون‌ها نفر  در پي توفان ايان در فلوريدا
به دليل هشدار توفان ايان در ايالت فلوريداي امريكا از بيش از ۲.۵ ميليون نفر از ساكنان اين ايالت خواسته شد تا خانه‌هاي خود را ترك و به مناطق امن پناه ببرند. اين توفان پيش از اين كوبا را درنورديده و منجر به قطع برق و صدور دستور تخليه براي ساكنان محلي شده بود. به دنبال هشدار مقامات سازمان مديريت بحران فدرال (FEMA)، ساكنان فلوريدا براي ذخيره نوشيدني و غذا اقدام كرده‌اند. به گزارش خبرگزاري آناتولي، توفان ايان در منطقه تامپا، اولين توفاني است كه از زمان توفان تارپون اسپرينگز كه در سال ۱۹۲۱ ميلادي به وقوع پيوست، به اين منطقه مي‌رسد.


مرگ مشكوك جواني در غرب تهران
كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي ۲ مرد جوان را در رابطه با فوت مشكوك دوست خود دستگير كردند. شنبه دوم مهرماه جاري، مرگ مشكوك يك مرد جوان روي تخت بخش اورژانس بيمارستاني در غرب تهران از سوي كادر درمان به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش داده شد. با اعلام اين خبر، ماموران كلانتري 140 باغ‌فيض، تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي با دستور ساسان غلامي؛ بازپرس ويژه قتل شعبه سوم دادسراي امور جرايم‌جنايي راهي محل حادثه شدند و تحقيقات ابتدايي را آغاز كردند. تيم جنايي پس از حضور در بيمارستان، با جسد مرد جواني روي تخت بخش اورژانس مواجه شدند كه به دلايل نامشخصي فوت كرده بود كه در ادامه مشخص شد، متوفي توسط 2 مرد جوان كه از دوستان قديمي او هستند، به اين مركز درماني منتقل شده است.  بازپرس غلامي پس از دريافت اين اطلاعات، به كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي دستور داد تا دوستان متوفي را هدف تحقيق قرار دهند كه در آغاز بررسي‌ها مشخص شد، 2 مرد جوان پس از حضور در بيمارستان در گفت‌وگو با پرسنل اورژانس ادعا كردند متوفي به خانه‌ آنها آمده و به دليل مصرف مشروبات الكلي از حال رفته است!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون