• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5315 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۰ مهر

هيات نظارت بر مطبوعات به روزنامه اعتماد تذكر كتبي داد

موضوع تذكر: گزارشي درباره علي كريمي

در روزهاي پاياني شهريورماه بود كه روزنامه اعتماد با انتشار گزارشي تلاش كرد به صورت منصفانه و بي‌طرفانه ريشه‌هاي اصلي كنشگري يكي از اسطوره‌هاي ورزشي كشور را مورد بررسي قرار دهد. 
در اين گزارش با اشاره به برخي رفتارهاي تند و خشن با چهره‌هاي ورزشي اين پرسش طرح شده بود كه چرا به جاي برخوردهاي سلبي و اتهامات واهي، تلاش نمي‌شود زباني متناسب و فراگير براي گفت‌وگو با نسل‌هاي مختلف و چهره‌هاي گوناگون كشور به كار گرفته شود. 
مگر غير از اين است كه علي كريمي و اساسا هر چهره ديگري در بخش‌هاي فرهنگي، ورزشي، هنري، سياسي و... ظرفيت‌هاي كشور هستند و بايد براي نسل‌هاي آينده كشور حفظ شوند. حرف‌هاي‌شان شنيده شود و تلاش براي جذب حداكثري صورت گيرد، اما هيات نظارت بر مطبوعات به مديرمسوول روزنامه اعتماد تذكر كتبي داد. در متن اين تذكر كتبي آمده است: 
«جناب آقاي بهزادي مديرمسوول محترم روزنامه اعتماد، با سلام، احتراما، مسووليت اجتماعي رسانه‌ها ايجاب مي‌كند در ايجاد انسجام اجتماعي و نيز جلوگيري از ايجاد اغتشاش و آشوب در جامعه و هدايت اعتراضات موجود در ميان اقشار مردم به مسيرهاي منطقي و غير احساسي براي حل مسائل كشور اقدام شايسته و بايسته
 انجام دهند. بر اين اساس انتظار اين است كه روزنامه اعتماد در انتشار مطالب اين ملاحظه را رعايت نمايد.
 با اين مقدمه به آگاهي مي‌رساند؛ موضوع انتشار يادداشتي با عنوان «علي كريمي خائن نيست» در شماره مورخ 31/6/1401آن روزنامه، در جلسه مورخ 2/7/1401هيات محترم نظارت بر مطبوعات مطرح و به دليل مضمون حمايت‌آميز يادداشت مذكور از علي كريمي كه در مطالب منتشره از طرف ايشان دعوت به عبور از چارچوب‌هاي قانوني وجود دارد، مقرر شد، به استناد بند ۵ مفاد ماده ۶ قانون مطبوعات، به جنابعالي تذكر داده شود. انتظار مي‌رود، در تهيه و تدوين مطالب و انتخاب تيترها، ملاحظات و چارچوب‌هاي قانوني و ملي را مورد توجه و عمل
 قرار دهيد.» 
سيد علاءالدين ظهوريان، دبير هيات نظارت بر مطبوعات

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون