• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5315 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۰ مهر

روي خط سياست

كشف محموله سنگين سلاح و مهمات جنگي در سيستان‌وبلوچستان
 ايرنا| روابط عمومي قرارگاه سپاه قدس نيروي زميني سپاه جنوب شرق نيز اعلام كرد با شهادت يكي از بسيجيان طرح امنيت اهل سنت در پي حوادث تروريستي روز جمعه زاهدان، تعداد شهداي اين حادثه به ۴ تن افزايش يافت. دادستان عمومي و انقلاب مركز سيستان‌وبلوچستان گفت: محموله سنگين سلاح و مهمات قبل از ورود به ايران با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) در مرز سيستان‌و‌بلوچستان كشف شد. مهدي شمس‌آبادي روز شنبه در گفت‌وگويي تلويزيوني با شبكه استاني هامون با بيان اين مطلب افزود: اين محموله با رصد اطلاعاتي كشف و ضبط شد و عوامل آن دستگير شدند . وي اضافه كرد: ۹۰ قبضه سلاح و ۶۰ هزار انواع مهمات در اين عمليات كشف و ضبط شده است. دادستان عمومي و انقلاب مركز سيستان‌و‌بلوچستان با بيان اينكه اين سلاح‌ها با قصد ايجاد ناامني در حال ورود به كشور بوده است، اظهارداشت: نيروهاي امنيتي و انتظامي هر گونه تحركي عليه كشور را رصد مي‌كنند و دشمن قبل از هر اقدامي در تور اطلاعاتي آنها گرفتار خواهد شد. شوراي تامين استان سيستان‌وبلوچستان ديروز در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: نيروهاي جان بركف انتظامي و امنيتي براي تامين امنيت ملت بزرگ ايران از بذل جان و خون خود دريغ ندارند و به مزدوران و ايادي وابسته به استكبار و دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران اجازه هيچ‌گونه شرارت ناامني و شيطنت نخواهند داد. روابط عمومي قرارگاه سپاه قدس نيروي زميني سپاه جنوب شرق نيز اعلام كرد: با شهادت يكي از بسيجيان طرح امنيت اهل سنت در پي حوادث تروريستي روز جمعه زاهدان، تعداد شهداي اين حادثه به ۴ تن افزايش يافت.


بيانيه انجمن پيشكسوتان مطبوعات  در حمايت از توسعه فضاي نقد و گفت‌وگو و فعاليت آزاد روزنامه‌نگاران
انجمن پيشكسوتان مطبوعات در حمايت از توسعه فضاي نقد و گفت‌وگو و فعاليت آزاد روزنامه‌نگاران بيانيه‌اي را منتشر كرد. در متن اين بيانيه آمده است: «خبرهاي موثق حاكي است كه اين روز‌ها جمعي از روزنامه‌نگاران در مسير ايفاي وظايف و رسالت حرفه‌اي خود، با موانعي چون احضار و بازداشت مواجه شده‌اند. انجمن پيشكسوتان مطبوعات ضمن اعلام اين نكته مهم ‌و اساسي كه روزنامه‌نگاران جز وظيفه حرفه‌اي خود در رسانه‌هاي رسمي كشور خلافي مرتكب نشده‌اند و متهم شدن آنها بدين معناست كه گويي اطلاع‌رساني رسمي از سوي روزنامه‌نگاران، خلاف امنيت است و جرم محسوب مي‌شود، تاكيد مي‌كند:  در شرايطي كه مقامات بلندپايه رسمي كشور از «ضرورت نقد و توسعه فضاي گفت‌وگو، حق تجمع و اعتراض بدون اغتشاش و حتي امكان تجديدنظر در قوانين و اصلاح شيوه‌هاي اجرايي...» سخن مي‌گويند، شايسته نيست جمعي از روزنامه‌نگاران ما در مسير ايفاي رسالت حرفه‌اي خود در مظان احضار به مراجع مختلف و حتي بازداشت قرار گيرند! انجمن پيشكسوتان مطبوعات، احترام به آزادي رسانه‌ها و رفع موانع از پيشِ پاي روزنامه‌نگاران شريف كشور را ضامن اعتماد عمومي به رسانه‌هاي داخلي و مانع از انتقال مرجعيت خبري به رسانه‌هاي برون‌مرزي ارزيابي مي‌كند و نسبت به تضعيف نقش و كاركرد حرفه‌اي روزنامه‌نگاران مسووليت‌شناس داخلي هشدار مي‌دهد. انجمن پيشكسوتان مطبوعات. هشتم مهرماه ۱۴۰۱»


رييس هيات‌مديره «خانه مداحان»: اعتراض داريد؟ زنگ بزنيد ۱۱۱
فارس| مداح اهل‌بيت با اشاره به اينكه مردم مشكلات معيشتي دارند و سختي‌هاي زندگي آنها را اذيت مي‌كند اما علاقه‌مند به نظام هستند، گفت: دولت هم سامانه ۱۱۱ را ايجاد كرده است تا مردم اعتراضات خود را منعكس كنند. مرتضي طاهري گفت: مردم بايد تحليل‌ها و اخبار درست و صحيح را از تلويزيون و رسانه‌هاي داخلي بگيرند. ماجراي فوت اين خانم (مهسا اميني) همين رسانه‌هاي خارجي، واقعيت‌ها را مغلوب كردند و روايت خود را به خورد مخاطب دادند.


وزير اطلاعات به مجلس احضار شد
مهر|ابعاد انتظامي و امنيتي وقايع اخير در كشور با حضور فراجا، دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي بررسي خواهد شد. كميسيون‌هاي تخصصي مجلس شوراي اسلامي در هفته جاري تشكيل جلسه مي‌دهند. اهم دستور كار اين جلسات به شرح زير است: كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، بررسي تحولات امنيتي كشور با حضور مسوولان ارشد ذي‌ربط؛ دعوت از وزير اطلاعات به منظور پاسخگويي به سوالات تعدادي از نمايندگان. همچنين بررسي ابعاد انتظامي و امنيتي وقايع اخير در كشور با حضور فراجا، دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي.


صبح امروز در جلسه غيرعلني 

وزير كشور درباره ناآرامي‌هاي اخير كشور به مجلس توضيح مي‌دهد

ايسنا| سخنگوي هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي از برگزاري جلسه غيرعلني مجلس براي بررسي ناآرامي‌هاي اخير در كشور خبر داد. سيدنظام موسوي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: مجلس فردا(امروز) در جلسه غيرعلني به بررسي اتفاقات اخير با حضور وحيدي وزير كشور مي‌پردازد. به گفته وي از فرمانده فراجا (فرماندهي نيروي انتظامي) براي حضور در جلسه غيرعلني دعوت شده اما هنوز حضور او قطعي نيست. موسوي در پايان گفت كه در اين جلسه غيرعلني نمايندگان مجلس نيز نظرات خود را بيان مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون