• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5315 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۰ مهر

خبر

بازگشت «تارزان» به سينما
تارزان قهرمان كلاسيك ادبيات و سينما كه توسط «ادگار رايس باروز» خلق شده بود بار ديگر به پرده سينما بازمي‌گردد.به گزارش ايسنا به نقل از هاليوود ريپورتر، كمپاني سوني پيكچرز حقوق نمايشي تارزان را از بنياد «ادگار رايس باروز» نويسنده امريكايي خالق اين شخصيت دراختيار گرفته و به دنبال بازآفريني كامل شخصيت و مالكيت معنوي آن است.تاكنون هيچ نويسنده، كارگردان و تهيه‌كننده‌اي براي ساخت فيلم جديد «تارزان» با كمپاني استوديو قراردادي امضا نكرده است.  تارزان داستان پسري يتيم را روايت مي‌كند كه در جنگل توسط ميمون‌ها بزرگ شده است و پس از اينكه عاشق زن جواني به نام جين مي‌شود و با او ازدواج مي‌كند، جنگل را به مقصد انگلستان ترك مي‌كند، جايي كه چشمانش به وحشي‌گري انسان متمدن باز مي‌شود. انتشار اين داستان‌ نوشته «ادگار رايس باروز» براي نخستين‌بار در سال ۱۹۱۲ به موفقيتي بزرگ تبديل شد و براي چندين دهه از طريق فيلم‌ها، سريال‌ها، نمايش‌هاي راديويي، برنامه‌هاي تلويزيوني و كميك استريپ‌ها در فرهنگ عامه تاثير گذاشت و بين دهه ۱۹۳۰ تا ۱۹۷۰ در اوج بود اما انيميشن ديزني در سال ۱۹۹۹ به موفقيتي دوچندان دست يافت و حتي نمايشي اقتباسي از آن در تئاتر برادوي نيز به روي صحنه رفت. كمپاني برادران وارنر در سال ۲۰۱۶ در فيلمي با بازي «الكساندر اسكارشگورد» و «مارگو رابي» تلاش كرد يك مجموعه فيلم جديد براي «تارزان» بسازد اما اين فيلم در جلب‌توجه مخاطبان شكست خورد.


آل پاچينو اين روزها چه مي‌كند؟

بازيگر سرشناس هاليوودي با چارلي هيتون در فيلمي با عنوان «بيلي نايت» جلوي دوربين مي‌رود.به گزارش مهر به نقل از آسوشيتدپرس، آل پاچينو و چارلي هيتون در فيلم درامي با عنوان «بيلي نايت» نقش‌آفريني مي‌كنند.الك گريفين راث نويسنده و كارگردان براي ساخت اولين فيلم بلند خود از حضور آل پاچينو بهره مي‌گيرد. چارلي هيتون بازيگر سريال پرطرفدار «چيزهاي عجيب» و دايانا سيلورز از ديگر بازيگران اين فيلم خواهد بود.اين فيلم درباره دو دانش‌آموز دبيرستاني آلكس (با بازي هيتون) و اميلي (با بازي دايانا سيلورز) است كه آرزوي فيلمساز شدن دارند؛ اما دنبال كردن روياي كودكي آنها راحت نيست و با موانعي همراه مي‌شود. آلكس علاوه بر اينكه مي‌خواهد در سينما حضور داشته باشد بايد با مرگ پدرش كه فيلمنامه‌نويسي شكست خورده است، روبه‌رو شود. تنها چيزي كه پدر آلكس برايش گذاشته جعبه‌اي از فيلمنامه‌هاي ناتمام است و دستمالي كه نام بيلي نايت رويش نوشته شده و موجب مي‌شود تا آلكس در جست‌وجوي اين فرد مرموز برآيد. توليد اين فيلم همين هفته در لس‌آنجلس شروع مي‌شود؛ اما تاريخي براي اكران آن تعيين نشده است.آل پاچينو كه متولد آوريل ۱۹۴۰ در منهتن است و كارش را از بي‌خانماني شروع كرد از موفق‌ترين ستارگان امروز سينماست و از سال ۱۹۷۲ با بازي در «پدرخوانده» همواره در اوج بوده است. درحالي كه وي براي فيلم اول «پدرخوانده» ۳۵ هزار دلار دستمزد گرفت براي فيلم دوم ۵۰۰ هزار دلار و براي فيلم سوم در سال ۱۹۹۰ چكي به مبلغ ۵ ميليون دلار دريافت كرد. وي چندي پيش گفت اين روزها در فيلم‌هاي مستقل و كمتر شناخته‌شده بازي مي‌كند تا آنها را بالا بكشد و معرفي كند.

همكاري داستين هافمن و فوردكاپولا

داستين هافمن در فيلم جديد فرانسيس فورد كاپولا با نام «مگالوپوليس» به نقش‌آفريني خواهد پرداخت.به گزارش آسوشيتدپرس، داستين هافمن كه به تازگي ۸۵‌سالگي‌اش را جشن گرفت در فيلم جديد فرانسيس فورد كاپولا با عنوان «مگالوپوليس» جلوي دوربين مي‌رود. پيش‌تر شماري از بازيگران مطرح براي بازي در جديدترين فيلم كارگردان «پدرخوانده» معرفي شده ‌بودند و اينك داستين هافمن نيز به اين فهرست بلندبالا افزوده شده است.حضور تاليا شاير، بازيگري كه در فيلم «پدرخوانده» به عنوان خواهر كاپولا ظاهر شده بود نيز با همين خبر تاييد شد.آدام درايور، ناتالي امانوئل، فارست ويتاكر، لارنس فيشبرن، جان ويت و آبري پلازا، شايا لباف، گريس وندروال، كاترين هانتر و جيمز ريمار هم قبلا به عنوان بازيگران اين فيلم معرفي شده‌بودند.كاپولا از «مگالوپوليس» به عنوان فيلمي ياد كرده است كه نتيجه همه تجربه‌هاي سينمايي پيشين وي است.جزييات دقيقي از داستان اين فيلم اعلام نشده، اما گفته شده سرنوشت يك ابرشهر الهام‌گرفته از نيويورك پس از وقوع يك فاجعه بزرگ در اين فيلم تصوير مي‌شود.حدود ۱۰۰ ميليون دلار براي ساخت اين فيلم درنظر گرفته شده است كه از بودجه شخصي كارگردان و بدون دخالت شركت‌هاي بزرگ فيلمسازي هاليوودي تامين شده است.فيلمبرداري اين پروژه از نوامبر امسال در ايالات جورجيا آغاز مي‌شود و انتظار مي‌رود تا پايان ماه مارس سال آينده به پايان برسد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون