• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5315 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۰ مهر

خبر

افزايش توليد نفت اوپك به بالاترين رقم از ۲۰۲۰
سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك) ۲۹.۸۱ ميليون بشكه در روز نفت در ماه سپتامبر توليد كرده كه ۲۱۰ هزار بشكه در روز بالاتر از ماه آگوست و بالاترين رقم از آوريل ۲۰۲۰ است. هدف توليد اوپك‌پلاس براي ماه سپتامبر 100 هزار بشكه افزايش توليد بود كه 64 هزار بشكه آن مربوط به 10 كشور از اعضاي اوپك مي‌شود. اوپك 130 هزار بشكه در روز نسبت ‌به ماه آگوست افزايش توليد داشت و 13 توليدكننده اين گروه روي‌ هم ‌رفته 210 هزار بشكه در روز نفت بيشتري توليد كردند، اما اوپك هنوز هم بسيار پايين‌تر از سهميه خود توليد مي‌كند.


تبعيض در تسهيلات‌دهي بانك‌ها بيداد  مي‌كند
در چند سال اخير دسترسي نداشتن مردم به تسهيلات بانكي در كنار ديگر مشكلاتي همچون تورم و بيكاري به نارضايتي بيشتر آنها دامن زده است و در برخي موارد باعث كاهش اعتماد عمومي نسبت به دولت‌هاي مختلف شده است. اين در حالي است كه نرخ سود ۴ تا ۱۰درصد با دوره بازپرداخت تا ۲۵۰ ماهه به مديران خود پرداخت كرده است. طبق بررسي‌هاي انجام شده در صورت مالي بانك صادرات، مديران اين بانك در سال‌هاي ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ تسهيلات بلندمدت ۱۸۰ تا ۲۵۰ ماهه! با نرخ سود ۱، ۴، ۷ و ۱۰درصد دريافت كرده‌اند! گزارشي در سال ۱۳۹۸ نشان مي‌دهد حدود ۵۵درصد از مردم هرگز تسهيلاتي از بانك دريافت نكرده‌اند كه اين مقدار، عدد بسيار قابل‌توجهي است كه نشان‌دهنده بي‌عدالتي در دسترسي به منابع بانكي است.


تعيين مهلت تازه براي بخشودگي جرايم  مالياتي
احسان خاندوزي، وزير اقتصاد و دارايي گفت: يكي از ماموريت‌هاي اصلي حذف همه مجوزهاي كاغذي و حركت به سمت مجوزهاي برخط است تا ظرف زمان مشخص و كوتاه مجوزهاي لازم براي انجام فعاليت‌هاي اقتصادي صادر شود و شاهد گشايش در فعاليت‌هاي اقتصادي باشيم. وي افزود: ما در سال جاري اين است كه از طريق تكميل پايانه‌هاي فروشگاهي و سامانه موديان نگراني‌هاي موجود مرتفع شده و به ‌طور خاص در موضوع بخشودگي جرايم هم كمك مي‌كنيم كه در ماه‌هاي آينده و طي نوبتي ديگر اين فرصت تجديد شود تا فعالان اقتصادي بتوانند از مهلت جديد هم براي مساله صفر شدن جرايم مالياتي استفاده كنند.


قيمت سكه به آستانه 15 ميليون تومان رسيد
قيمت هر قطعه سكه بهار آزادي طرح جديد روز شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ به ۱۴ ميليون و ۸۸۰ هزار تومان رسيد. همچنين قيمت هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح قديم به ۱۳ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان رسيد. قيمت هر قطعه نيم سكه ۸ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سكه ۵ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان، قيمت هر قطعه سكه يك گرمي ۳ ميليون و ۱۰۰ هزار تومان رسيد. قيمت هر اونس طلا در بازارهاي جهاني ۱۶۶۱ دلار و هر گرم طلاي ۱۸ عيار يك ميليون و ۳۵۷ هزار و ۳۹۷ تومان اعلام شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون