• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5316 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۱ مهر

يادي از آرش عاشوري‌نيا به بهانه درگذشت نابهنگامش

عكاس رويدادهاي مهم زمانه

ششم مهر ماه، جامعه عكاسي و مطبوعات ايران داغدار شد و يكي از شريف‌ترين اعضاي خانواده خود آرش عاشوري‌نيا را بر اثر سانحه برق‌گرفتگي از دست داد.
آرش عاشوري‌نيا متولد ۱۳۵۹ در تهران بود و فعاليت‌هاي‌ حرفه‌اي خود را با ورود به حوزه‌ عكاسي صنعتي و تبليغاتي در سال ۱۳۷۹ آغاز كرد. آرش در جامعه عكاسي ايران با سايت عكس «كسوف» كه در سال ۱۳۸۳ راه‌ انداخته بود و فعاليت‌هايش در «سايت عكاسي» شناخته مي‌شد. عاشوري‌نيا از نخستين عكاسان ايراني بود كه فتوبلاگش را به‌طور جدي به‌روزرساني مي‌كرد و اين فتوبلاگ در سال ۲۰۰۵ برنده جايزه فتوبلاگيز و در سال ۲۰۰۶ برنده جايزه گزارشگران بدون مرز شد. آرش عاشوري‌نيا در انتخابات رياست‌جمهوري سال ۱۳۸۴ به عنوان عكاس روزنامه ياس نو فعاليت مي‌كرد و عكس‌هايش از رويدادهاي سياسي و اجتماعي ايران در دهه ۸۰ در حافظه تصويري ايرانيان باقي مانده است. او همچنين در دور جديد انتشار مجله زنان، دبير عكس اين مجله بود. 
عاشوري‌نيا طي سال‌هاي فعاليت خود پرتره‌هاي بسيار ارزشمندي از شخصيت‌هاي برجسته فرهنگي و هنري ايران گرفته است و علاوه بر اين در زمينه عكاسي صنعتي و تبليغاتي نيز بسيار فعال و تاثيرگذار بود. برگزاري دو نمايشگاه عكس در تهران و دو نمايشگاه عكس ديگر در لندن و كلن از فعاليت‌هاي نمايشگاهي عاشوري‌نيا بود. بي‌شك عاشوري‌نيا از بهترين پرتره‌هاي چهره‌هاي فرهنگي و هنري ايران را در دو دهه اخير به ثبت رساند.  پيكر وي صبح جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاك سپرده شد. همچنين در مراسم خاكسپاري وي مهدي قاسمي، عليرضا نيك‌نژاد، هادي حيدري، اميد نعمتي، سعيد شريعتي، شرمين نادري، حميدرضا ابك و عليرضا عصار حضور داشتند. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون