• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5317 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۲ مهر

خبرخوان

شناور ايراني  در باكو توقيف نشده است 

شناور ايراني متعلق به شركت كشتيراني درياي خزر كه از مبدا بندر انزلي عازم بندر آكتائو قزاقستان بوده، به دليل بدي شرايط جوي در مسير منتهي به مقصد، مجبور به توقف موقت در يكي از بنادر باكو در كشور آذربايجان شده است. شناور متعلق به شركت كشتيراني درياي خزر كه از مبدا بندر انزلي عازم بندر آكتائو قزاقستان بوده، به دليل اوضاع نامساعد جوي و سرعت بالاي وزش باد در مسير، مجبور به توقف و پهلوگيري در يكي از پناهگاه‌هاي جنوب آذربايجان و باكو شده و به محض مساعد شدن اوضاع جوي به مسير خود ادامه خواهد داد.

سقف حمايت از صنايع كوچك چقدر است؟

محبوب پناهي، معاون فني و برنامه‌ريزي صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري صنايع كوچك از امضاي تفاهمنامه مشترك با بانك تجارت براي تامين وثايق صنايع خبر داد و گفت: در حال حاضر مبلغ ضمانتنامه‌هاي اعتباري، غير اعتباري پنج ميليارد تومان و پيمانكاري ۱۰ ميليارد تومان است. پناهي با بيان اينكه ۹۲ درصد صنعت كشور را صنايع كوچك تشكيل مي‌دهد، گفت: صندوق ضمانت صنايع كوچك اخيرا با بانك تجارت تفاهمنامه براي تامين منابع مالي صنايع داشته است. اين تفاهمنامه سقف ندارد، اما بر اساس آن، صندوق مي‌تواند تا شش برابر سرمايه ثبتي خود، ضمانتنامه صادر كند. 

تخصيص شماره اقتصادي جديد به فعالان اقتصادي

سازمان امور مالياتي كشور در اجراي قانون پايانه‌هاي فروشگاهي و سامانه موديان از تخصيص شماره اقتصادي جديد به فعالان اقتصادي خبر داد. اين سازمان در اجراي قانون پايانه‌هاي فروشگاهي و سامانه موديان و با توجه به ‌ضرورت تخصيص و بهره‌برداري از شماره اقتصادي و ماده ۶ آيين‌نامه اجرايي تبصره (۳) ماده ۱۶۹ قانون ماليات‌هاي مستقيم اقدام به تخصيص شماره اقتصادي جديد به فعالان اقتصادي نموده است. موديان مالياتي مكلفند از يكم مهرماه امسال براي صدور صورت‌حساب‌هاي فروش كالا و عرضه خدمات، قراردادها و ساير اسناد مشابه از شماره اقتصادي جديد استفاده كنند. براي تمامي مودياني كه ثبت‌نام خود را در نظام مالياتي تكميل كرده باشند شماره اقتصادي منحصربه‌فرد تخصيص مي‌يابد.

صعود تاريخي قيمت غذا

صعود تاريخي قيمت غذا در ايران افسانه‌اي شد. بر اساس آمارهاي دولتي، قيمت غذا در مرداد ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۳۹۶، بيش از ۷ برابر افزايش يافته، آن‌هم در شرايطي كه حقوق و دستمزدها بين ۳ تا ۵/۵ برابر بالا رفته است. نتيجه شوك‌هاي قيمت ارز و در سوي ديگر حذف ارز ترجيحي همراه با سركوب دستمزدها منجر به خالي شدن سفره مردم از مواد غذايي لازم شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون