• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5317 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۲ مهر

اخبار ايران و جهان

جزيياتي از آتش زدن دختر جوان پس از عمل زيبايي

دختري كه براي انجام عمل زيبايي به يك كلينيك در تهران مراجعه كرده بود به سرنوشتي تلخ و فاجعه‌بار دچار شد.
طبق گزارش پليس، پس از اينكه دختر جوان حين عمل زيبايي دچار ايست قلبي شد و جان خود را از دست داد توسط عوامل كلينيك سوزانده شد و جسد او در بيابان‌هاي شرق استان البرز رها شد.
رييس پليس آگاهي استان البرز روز گذشته گفت: «پس از كشف جسد نيمه‌‌سوخته يك خانم جوان در بيابان‌هاي اطراف آزادراه غدير در شهرستان نظرآباد، پليس آگاهي اين شهرستان رسيدگي به اين پرونده را در دستور كار قرار داد.»
سرهنگ محمد نادربيگي در ادامه گفت: «كارآگاهان پس از بررسي سوابق افراد مفقود كشور متوجه شدند جسد متعلق به دختر جوان ساكن تهران است كه مدتي پيش مفقود اعلام شده بود. با شناسايي هويت جسد، تحقيقات كارآگاهان براي كشف و زواياي پنهان پرونده آغاز و با انجام اقدامات پليسي اطلاعاتي مشخص شد كه مقتول در روز اعلام مفقودي براي انجام عمل زيبايي به يك كلينيك در استان تهران مراجعه و پس از آن خبري از او دريافت نشده است.
اين مقام انتظامي گفت: «پس از بررسي‌هاي تكميلي مشخص شد كه مقتول در حين انجام عمل زيبايي دچار ايست قلبي شده و عوامل كلينيك با انتقال جسد او به بيابان‌هاي اطراف نظرآباد اقدام به آتش زدن آن كرده‌اند.»
سرهنگ نادربيگي با اشاره به دستگيري پنج نفر در خصوص اين عمل غيرانساني گفت: «در اين خصوص پرونده تشكيل و به همراه متهمان براي انجام مراحل قانوني به مراجع قضايي ارسال شد.»

قتل بر  سر  ارثيه

دعواي داماد و برادرزن بر سر ارث و ميراث پايان خوشي نداشت و با قتل داماد و دستگيري برادرزن به اتهام قتل پايان يافت. شنبه، نهم مهرماه امسال به قاضي محمدرضا صاحب‌جمعي، بازپرس جنايي تهران خبر رسيد مردي كه از چند روز پيش در درگيري مصدوم و در بيمارستاني در تهران بستري بوده به كام مرگ رفته است. با اعلام اين گزارش، تيم جنايي راهي بيمارستان شدند و با انجام تحقيقات مشخص شد كه متوفي مردي ۴۵ ساله بوده است. او در جريان درگيري خانوادگي مصدوم شده و در بيمارستان تحت درمان قرار گرفته بود اما تلاش براي نجات او از مرگ بي‌فايده بود و مرد جوان جانش را از دست داد. درگيري روز چهارم مهرماه رخ داده بود. ماجرا از اين قرار بود كه مقتول روز حادثه با برادرزنش بر سر ارث و ميراث درگير شدند كه در جريان دعوا، داماد يك جاسيگاري كه كنارش بود را برداشت و به سمت برادرزنش پرتاب كرد. همين موجب شد تا برادرزن مصدوم شود و درحالي كه به‌شدت خشمگين شده بود آچار فرانسه را از روي اپن آشپزخانه برداشت و به سمت داماد حمله كرد. او با آچار ضرباتي به سر دامادشان زد و همين سبب شد تا او از حال برود. به ‌دنبال اين اتفاق، برادرزن و داماد كه در جريان درگيري زخمي شده بودند براي درمان به بيمارستان انتقال يافتند. برادرزن ۲ روز در بيمارستان بستري و پس از بهبودي و ترخيص بازداشت شد اما داماد همچنان در بيمارستان بستري بود. برادر زن كه بازداشت شده بود موفق شد با سپردن وثيقه آزاد شود اما داماد كه به كما رفته بود بعد از گذشت ۵ روز قلبش از تپش ايستاد و جانش را از دست داد كه در اين شرايط پرونده درگيري به دادسراي جنايي تهران ارجاع شده و متهم اين‌بار به اتهام قتل عمدي بازداشت شد. مرد جوان در بازجويي به قتل دامادشان اقرار كرد و درحالي كه به‌شدت پشيمان بود مي‌گفت هرگز قصد گرفتن جان او را نداشته است.
او گفت: «اختلاف من و دامادمان بر سر ارثيه پدري من بود. يك شب قبل از حادثه به خانه خواهرم رفته بودم. صبح روز بعد شوهرخواهرم روي زمين دراز كشيده بود و سيگار مي‌كشيد. جاسيگاري هم كنارش بود كه بر سر مسائل ارثيه بحث‌مان شد. او حرف‌هاي نامربوط به من زد و ناگهان جاسيگاري را به سمت من پرتاب كرد كه به‌شدت مصدوم شدم. من كه عصباني شده بودم چشمم به يك آچار فرانسه كه روي اپن بود افتاد آن را برداشتم و ضربه‌اي به سر او زدم.»
متهم در ادامه گفت: «من اصلا قصد نداشتم به او آسيبي برسانم و در دفاع از خودم واكنش تندي نشان دادم كه در نهايت به مرگ شوهرخواهرم منجر شد و نمي‌دانيد از اينكه بچه‌هاي خواهرم يتيم شده‌اند چقدر ناراحت هستم و آرزو مي‌كنم ‌اي كاش من جاي دامادم جانم را از دست مي‌دادم. اين متهم پس از اقرار به قتل با قرار قانوني بازداشت شد و تحقيقات در اين پرونده ادامه دارد.»

شمار  قربانيان سيل‌هاي اخير  پاكستان  1700 نفر  رسيد

سازمان ملي مديريت بلاياي طبيعي پاكستان (NDMA) روز يكشنبه اعلام كرد كه تعداد قربانيان باران‌هاي موسمي و سيل‌هاي اخير در اين كشور به حدود ۱۶۹۵ نفر رسيده است. همچنين تعداد مصدومان حوادث مرتبط با سيل نيز در پاكستان به ۱۲ هزار و ۸۶۵ نفر رسيده است.
بر اساس گزارش منتشرشده توسط سازمان ملي مديريت بلاياي طبيعي پاكستان، ۶۳۰ كودك و ۳۴۰ زن از جمله جان‌باختگان حوادث جداگانه ناشي از باران يا سيل‌هاي اخير در اين كشور هستند.
ايالت سند پاكستان با ۷۵۹ كشته بيشترين آسيب را از سيل‌هاي اخير ديده و پس از آن نيز ايالات بلوچستان و خيبر پختونخوا هركدام به ترتيب ۳۳۶ و ۳۰۷ كشته را گزارش كرده‌اند. بر اساس اين گزارش، دو ميليون و ۴۵ هزار و ۳۴۹ خانه در مناطق مختلف پاكستان تخريب و يك ميليون و ۱۶۲ هزار و ۱۲۲ راس دام نيز تلف شده‌اند. به گفته مقامات پاكستان، حدود ۳۳ ميليون و ۴۶ هزار و ۳۲۹ نفر و ۸۴ منطقه در اين كشور نيز تحت‌تاثير سيل قرار گرفته‌اند. بنابر اطلاعات منتشرشده در اين گزارش، ۴۴۰ پل نيز در حوادث ناشي از بارش شديد باران و وقوع سيل‌هاي اخير در پاكستان آسيب ديده است. به گزارش خبرگزاري شينهوا، عمليات امداد و نجات همچنان در مناطق سيل‌زده توسط سازمان ملي مديريت بلاياي طبيعي پاكستان، ساير سازمان‌هاي دولتي، داوطلبان و سازمان‌هاي غير دولتي جريان دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون