• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5318 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱۶ مهر

روي خط خبر

آيت‌الله مكارم‌شيرازي  در ديدار فرمانده فراجا:
لازم بود درباره مرگ خانم اميني گزارش فوري و جدي بدهيد

 حوزه‌نيوز| آيت‌الله العظمي مكارم‌شيرازي با اشاره به حوادث اخير، در ديدار سردار اشتري فرمانده نيروي انتظامي كشور به مرگ خانم اميني اشاره و بيان كرد: لازم بود نيروي انتظامي و ديگر نهادهاي ذي‌ربط گزارش جدي و فوري از تحقيقات خود ارايه مي‌دادند تا جلوي اين بهانه‌ها گرفته شود. وي افزود: معاندين نظام و كشور با تحريك احساسات جوانان و تعرض و ايجاد ناامني، آتش زدن آمبولانس، غارت و تخريب اموال و كشتن مردم بي‌گناه، خودشان را رسوا كردند و چهره واقعي آنها براي مردم آشكار شد. وي با تاكيد بر شفاف‌سازي مسائل اقتصادي توسط دولت افزودند: دولت بايد نسبت به سامان‌ دادن مشكلات اقتصادي و گراني اقدام جدي كند.


وزارت كشور حق تجمع اعتراضي را به رسميت بشناسد
ايلنا| روز دوشنبه عبدالله مرادي، مديركل دفتر سياسي وزارت كشور و دبير كميسيون ماده ده احزاب در نشست خبري اعلام كرد: متاسفانه امروز با احزاب فصلي كه مربوط به زمان انتخابات است و همچنين احزاب خانوادگي مواجه هستيم كه زيبنده نظام جمهوري اسلامي نيست. ما امروز با احزابي مواجه هستيم كه حتي توانايي به حدنصاب رساندن اعضاي مجمع خود به ۳۰۰ نفر را ندارند، اما در بيانيه‌هايي خطاب به وضعيت حكمراني كشور باعث مخل نظم امنيت ملي مي‌شوند. معاون سياسي حزب اتحاد ملت با اشاره به اظهارات اين مقام مسوول در وزارت كشور راجع به حزب اتحاد ملت گفت: در آخرين انتخاباتي كه حزب اتحاد معنادار دانست و در آن شركت كرد يعني در سال ۱۳۹۶ شاهد بوديم كه تقريبا در تمامي شهرهاي كشور ستادهاي انتخاباتي حزب اتحاد ملت، حتي بعضا قوي‌تر و پرتعدادتر از ستادهاي رسمي حسن روحاني؛ رييس‌جمهور وقت كه كانديدا هم بود، تشكيل شد. وي با اشاره به اينكه اگر معتقدند كه معترضان به وضع موجود بسيار اندك و كم‌شمارند، براي قوانين و رويه‌هايي كه مورد اعتراض قرار گرفته رفراندوم بگذارند و از انتخابات آزاد دفاع كنند تا معترضان متوجه اقليت محض بودن‌شان بشوند، گفت: به هر حال نمي‌توان از اجراي اصل ۲۷ قانون اساسي، براي حق تجمع و راهپيمايي مردم با اين عناوين شانه خالي كرد.


حجاب و ديني كه با زور پدر بيايد در هر فرصتي مي‌رود
تسنيم| حسن بنيانيان، رييس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: سازوكارهاي سنتي ما موجب شده كه عزاداري امام حسين(ع) و شعائر ديني به تدريج يك عشقي را در جوانان و نوجوانان ايجاد كند و به راحتي از بين نرود؛ همان جواني كه شعار مرگ بر ديكتاتور سر مي‌دهد به واسطه همين ريشه كه قابل بازسازي است، اگر جنگي شكل بگيرد در جبهه‌ها حاضر مي‌شود. بنيانيان همچنين اعلام كرد: حجاب و ديني كه با زور پدر بيايد در هر فرصتي مي‌رود. رييس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ارتباط با تاثير فرهنگ در معضلات جامعه بيان كرد: پيش‌فرض‌هاي ناقصي هم در جامعه وجود دارد كه ريشه همه مشكلات را اقتصادي مي‌داند در حالي كه بيش از ۵۰ درصد مشكلات اقتصادي ما فرهنگي است.


13 دانشجوي بازداشتي دانشگاه شريف آزاد شدند
جماران| با پيگيري‌هاي مسوولان دانشگاه، ۱۳ تن از دانشجوهاي بازداشت شده شامگاه پنجشنبه ۱۴ مهرماه به خانه/ خوابگاه بازگشتند. دانشگاه صنعتي شريف در كانال تلگرامي خود اعلام كرد: با پيگيري‌هاي مسوولان دانشگاه، ۱۳ تن از دانشجوهاي بازداشت شده شامگاه پنجشنبه ۱۴ مهرماه به خانه/ خوابگاه بازگشتند.


افزايش حقوق  براي همه كارمندان و بازنشستگان
خانه ملت| نماينده اراك از افزايش حقوق براي همه كارمندان و بازنشستگان خبر داد و گفت: افزايش حقوق‌ها به صورت پلكاني است و حداكثر اضافه آن ۱۰ ميليون ريال است و اين مهم در راستاي عدالت در پرداخت‌ها اتخاذ شده است. آصفري گفت: افزايش حقوق شامل همه كارمندان و بازنشستگان كشوري مي‌شود و اعمال آن از اول شهريورماه است. دولت لايحه دوفوريتي افزايش حقوق كارمندان دولت و بازنشستگان كشوري را تقديم مجلس كرده است. بر اساس اين لايحه سه هزار امتياز براي كارمندان در نظر گرفته شده و در راستاي حق اولاد براي هر فرزند هر كارمند ۳۵۰ امتياز لحاظ مي‌شود. اين افزايش حقوق مربوط به بودجه نيست و به صورت دايمي است و هفته آتي براي تصويب به صحن علني مجلس وارد مي‌شود.


نمي‌توانيم بگوييم  همه مثل ما فكر كنند
ايسنا| امام جمعه اردبيل گفت: رياست محترم جمهور پيشنهاد كرد كه جايي براي اين كار مشخص شود براساس اين پيشنهاد رييس‌جمهور ما هم پيشنهاد مي‌كنيم رييس‌جمهور در اسرع وقت لايحه گفت‌وگو را به مجلس ارايه كند. آيت‌الله سيد حسن عاملي در خطبه‌هاي نماز جمعه اردبيل گفت: چون گره‌هاي ذهني و اعتقادي فقط با عمليات علمي و روشنگري باز مي‌شود، توجيه اذهان از اصول فاخر يك مديريت آرماني است ما نمي‌توانيم بگوييم كه همه مثل ما فكر بكنند. صد‌ها مقدمه لازم است تا گفته شود كه همه مثل ما فكر كنند، بنابراين بسيار ضروري است كه جا‌هايي باشد كه آحاد ملت در آنجا سوالات خود را مطرح كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون