• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5319 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۷ مهر

اخبار ايران و جهان

قتل هولناك ۸ نفر با تبر 

در يك روستا قاتل مظنون به قربانيان نزديك شده و با تبر آنها را به قتل رسانده است.  مقامات پليس پاكستان روز گذشته اعلام كردند كه يك قاتل زنجيره‌اي روز جمعه در ايالت پنجاب اين كشور هشت نفر را كشته است. به گفته يكي از مقامات پليس محلي، تمام قربانيان اين حادثه در روستايي زندگي مي‌كردند كه قاتل مظنون به آنها نزديك شده و با تبر آنها را به قتل رسانده است. در پي وقوع اين حادثه، پليس و تيم‌هاي امدادي پاكستان سريعا به محل اعزام شده و اجساد قربانيان را به بيمارستان منتقل كردند. مقامات پليس پاكستان همچنين از دستگيري قاتل مظنون اين حادثه خبر داده و اعلام كردند كه به نظر مي‌رسد اين فرد مشكل رواني داشته باشد. بررسي‌هاي نهايي و معاينات پزشكي از فرد مظنون در حال انجام است. به گفته مقامات پليس محلي، عمليات جست‌وجو براي يافتن قربانيان يا مظنونان بيشتر و احتمالي اين حادثه همچنان ادامه دارد. اين حادثه باعث وحشت ساكنان منطقه شده است.


استخوان‌هاي كشف شده در امامزاده داوود
جلسه‌اي كه روز چهارشنبه سيزدهم مهر ماه در دادسراي جنايي تهران تشكيل شد، مربوط به كشف استخوان‌هايي در امامزاده داوود بود. ماجرا از اين قرار بود كه عصر چهارشنبه فردي براي گردش و تفريح به امامزاده داوود رفته بود كه ناگهان چشمش به استخوان‌هايي خورد كه پاي كوه افتاده بود. او فورا با پليس تماس گرفت و طولي نكشيد كه ماموران راهي آنجا شدند و موضوع را به قاضي جنايي تهران اعلام كردند. به دستور بازپرس جنايي استخوان‌هاي كشف شده به پزشكي قانوني فرستاده شد تا با انجام آزمايش تخصصي مشخص شود كه متعلق به انسان هستند يا حيوان. درصورتي كه استخوان‌ها متعلق به انسان باشند، تحقيقات پليس براي شناسايي هويت قرباني و كشف اسرار اين حادثه آغاز خواهد شد.


سيل در شمال نيجريه جان ۲۴ نفر را گرفت
مقامات نيجريه روز جمعه اعلام كردند كه بر اثر وقوع سيل در فصل بارندگي‌ها از ماه مه سال جاري ميلادي (۲۰۲۲)، ۲۴ نفر در ايالت كاتسينا واقع در شمال اين كشور جان خود را از دست داده‌اند. همچنين سيل و حوادث مرتبط با آن منجر به آواره شدن بيش از ۱۸ هزار نفر ديگر شده است.يكي از مقامات ايالتي در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان كرده است كه بر اثر وقوع سيل در ۳۴ منطقه اين ايالت حدود ۱۶ هزار و ۶۲۵ منزل مسكوني تخريب شده است.او همچنين گفته كه ۶.۶ كيلومتر مربع از زمين‌هاي كشاورزي نيز بر اثر سيل زير آب رفته و مقامات ايالتي به زودي به ساكنان آسيب ديده كمك خواهند كرد. به گزارش خبرگزاري شينهوا، مقامات نيجريه پيش از اين و در ماه مه سال جاري ميلادي به ۳۲ ايالت از ۳۶ ايالت اين كشور نسبت به وقوع سيل هشدار دادند.


افزايش قربانيان حادثه ريزش بهمن در هيماليا
تعداد قربانيان حادثه ريزش بهمن در هيماليا كه پيش از اين چهار نفر اعلام شده بود به ۱۹ نفر رسيده است.اين در حالي است كه شرايط نامساعد جوي عمليات امداد و نجات را دشوار كرده است.روز سه‌شنبه هفته گذشته گروهي از كارآموزان و مربيان كوهنوردي در پي ريزش بهمن در ايالت اوتاراكند واقع در شمال هند گرفتار شدند.به گفته يكي از مقامات ايالتي هند، تاكنون ۱۹ جسد پيدا شده و ۱۰ نفر ديگر نيز همچنان مفقود هستند.او همچنين گفت: «عمليات امداد و نجات از روز جمعه سر گرفته شده با اين حال شرايط نامساعد جوي آن را دشوار كرده است.» در همين حال پليس نيروهاي بلاياي طبيعي و نيروي هوايي هند به محل وقوع اين حادثه اعزام شده و تاكنون ۳۲ نفر با وجود بارش برف و باران با موفقيت نجات يافته‌اند.در ميان اجسادي كه طي روزهاي اوليه پس از وقوع اين حادثه پيدا شده جسد «ساويتا كانسوال» كوهنوردي كه امسال به اورست صعود كرده بود، كشف شده است. حوادث مرگبار و ريزش بهمن در رشته كوه هيماليا كه قله اورست را در خود جاي داده، رايج است.به گزارش خبرگزاري فرانسه، رشته‌كوه هيماليا، مرتفع‌ترين رشته‌كوه جهان كه به بام دنيا مشهور است.


آتش‌سوزي فروشگاه بزرگ فرش در مشهد
مديرعامل آتش‌نشاني شهر مشهد از مهار آتش‌سوزي مهيب در يك فرش فروشي در بلوار معلم خبر داد.آتشپاد دوم مجيد فرهادي در اين خصوص گفت: «در پي اطلاع به سامانه ۱۲۵ مبني بر مشاهده آتش و دود از داخل يك فروشگاه بزرگ فرش در غرب مشهد، ستاد فرماندهي بلافاصله ۵۰ آتش‌نشان و نجاتگر را به همراه ۱۵دستگاه خودرو سبك و سنگين و نردبان ۳۲ متري آتش‌نشاني از ايستگاه‌هاي ۵، ۲۲، ۳۳، ۷، ۴۳، ۵۳، ۳۱، ۲۷ را به محل حادثه در بلوار معلم مشهد اعزام كرد.اين مقام مسوول در ادامه گفت: «با حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد حريق در داخل اين فروشگاه به وقوع پيوسته و آتش در حال سرايت به واحد‌هاي مجاور اين محل تجاري است كه آتش‌نشانان پس از دقايقي عمليات نفس‌گير و طاقت‌فرسا، ضمن مهار حريق از سرايت آتش به خانه‌ها و مغازه‌هاي مجاور آن جلوگيري كردند.مديرعامل آتش‌نشاني مشهد گفت: «در اين حادثه يكي از افراد حاضر در داخل مغازه كه گرفتار دود و آتش شده بود توسط نجاتگران آتش نشاني از محل خارج و به دليل مصدوميت شديد توسط آمبولانس‌هاي اورژانس به بيمارستان منتقل و علت دقيق اين آتش‌سوزي توسط كارشناسان در دست بررسي است.»


آتش‌سوزي در محوطه پارك ارم
روز جمعه در محوطه پارك ارم يك ساختمان قديمي چهار طبقه از قسمت سقف دچار حريق شد. ملكي، سخنگوي آتش‌نشاني درخصوص اين خبر گفت: «در محوطه پارك ارم يك ساختمان قديمي چهار طبقه كه متروكه بود، به ‌دليل بي‌احتياطي كارگران از قسمت سقف دچار حريق شد و بر همين اساس دود زيادي آن محدوده را فراگرفت.» 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون