• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5320 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۸ مهر

در جلسه اين هفته شوراي شهر تهران مطرح شد

مخالفت شوراي شهر با فروش «متري» زمين و ملك

موضوع فروش متري زمين توسط شهرداري تهران، كه اين روزها يكي از موضوعات داغ و در عين حال پرابهام مطرح شده از سوي رسانه‌هاست باعث شد تا روز گذشته چند عضو شوراي شهر نسبت به آن واكنش نشان دهند.  ناصر اماني، عضو شوراي شهر تهران در تذكر پيش از دستور نود و پنجمين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران خود با ذكر اينكه شوراي شهر به صورت قطعي با فروش متري زمين توسط شهرداري تهران مخالف است، گفت: روزهاي اولي كه بحث قرارگاه مسكن مطرح شد، مسوولان شهرداري اعلام كردند كه قرار است زمين واگذار و پروانه صادر كنند و قرار نبود خانه بسازند، اما اخيرا شهردار تهران و مديرعامل سازمان نوسازي از فروش متري مسكن سخن گفتند. اين عضو شوراي شهر تهران تصريح كرد: شهرداري تهران نمي‌تواند بدون اجازه شوراي شهر فروش متري زمين داشته باشد و قطعا شوراي شهر با اين مصوبه مخالفت خواهد كرد. اماني با بيان اينكه وقتي ۹۰ درصد افرادي كه براي مسكن ثبت‌نام مي‌كنند واجد شرايط نيستند چرا مسكن مي‌سازيم، گفت: پروانه هيچ كدام از كلنگ‌هايي كه زده شده است، مشخص نيست ما مخالف ساخت مسكن نيستيم ولي بايد ضوابط آن مشخص باشد. مهدي چمران نيز با بيان اينكه صدور پروانه و كاهش زمان آن يكي از مطالبات شوراي شهر است، گفت: ما بارها اعلام كرده‌ايم كه بهتر است در صدور پروانه اقدامات به موازات يكديگر انجام شود كه البته هفته پيش جلسه‌اي را با سازمان نوسازي داشتيم كه شيوه‌هاي‌شان با دوران قبل متفاوت است و اقداماتي را شروع كردند و اگر لازم است از آنها مي‌خواهيم كه به شورا بيايند تا در مورد اقدامات‌شان توضيحاتي را به اعضاي شورا ارايه بدهند.
سفرهاي خارجي مديران شهرداري
علاوه بر مسكن، اعضاي شورا ديروز نسبت به سفرهاي بي‌رويه برخي مديران شهرداري به خارج از كشور نيز هشدار دادند و تاكيد كردند كه اين سفرها بايد ضابطه‌مند شود.  مهدي اقراريان، رييس كميسيون نظارت و حقوقي شورا در تذكر خود خطاب به شهردار تهران نيز گفت: احترما با عنايت به بند «ه» ذيل ماده واحده اصلاحيه مصوبه آيين‌نامه اعزام ماموران و هيات‌هاي شهرداري تهران به خارج از كشور و تعيين دو نفر نماينده ناظر شوراي اسلامي شهر تهران در كميته موضوع مصوبه مذكور و با عنايت به اينكه اين موضوع طي نامه‌اي از سوي شورا به شهرداري ابلاغ شد و دو نفر از همكاران به عنوان ناظر شورا معرفي شدند، نظر به اينكه سفرهاي ماقبل بدون حضور نماينده شورا صورت گرفته است، لذا ضرورت دارد گزارشي از علت و مدت سفر و تعداد مسافرين از آغاز دوره ششم تا تاريخ انتخاب نمايندگان به صورت مكتوب در اختيار كميسيون نظارت و حقوقي قرار گيرد. با اين حال معاون امور مالي و اقتصادي شهرداري تهران با رد موضوع سفرهاي غيرضروري مديران شهرداري گفت: در شهرداري تهران اصل بر نرفتن سفر خارجي است و تنها در صورت ضرورت مي‌رويم. لطف‌الله فروزنده با بيان اينكه هيچ شهوتي براي رفتن به سفرها وجود ندارد، تاكيد كرد: شهردار تهران در طول يك‌سال گذشته تنها به تاجيكستان رفته است و آن هم به دليل آن بوده كه شهردار تهران رييس آن مجمع بود. معاون امور مالي و اقتصادي شهرداري تهران گفت: اگر به سفرهاي خارجي نياز باشد حتما آن را با شوراي شهر تهران مطرح مي‌كنيم.
گرمخانه‌ها، همچنان گرمخانه هستند
اما در چند روز گذشته در فضاي مجازي شايعاتي مطرح شده كه بر اساس آن منتشر‌كنندگان مدعي شده‌اند كه گرمخانه‌هاي تهران، اين روزها نه تنها ديگر پذيراي كارتن‌خواب‌ها نيستند كه اين نقاط به مراكزي براي نگهداري بازداشت‌شدگان ناآرامي‌هاي اخير بدل شده‌اند. با اين حال عليرضا نادعلي، سخنگوي شوراي شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اعتماد، با رد اين مطالب گفت: اين اخبار به هيچ عنوان صحت ندارد. وظايف شهرداري به عنوان مديريت شهري كاملا مشخص است و دخالتي در امور انتظامي و امنيتي نمي‌كند. او با ذكر اينكه به هيچ عنوان مراكز تحت مديريت شهرداري درگير ناآرامي‌هاي اخير نشده است، گفت: خود نهادهاي مربوطه به اندازه كافي جا براي نگهداري‌هاي بازداشت‌شدگان دارند و نيازي به كمك ساير نهادها در اين زمينه ندارند. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون